• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
5

افتتاح ۲۷ هزار میلیارد ریال طرح‌ آب و برق در ۴ استان

  • کد خبر : 10487
  • ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
افتتاح ۲۷ هزار میلیارد ریال طرح‌ آب و برق در ۴ استان

تهران – تجارت آوا- در سی و چهارمین هفته پویش هر هفته #الف ب-ایران بیش از ۲۷ هزار میلیارد ریال پروژه آب و برق برای ۴ استان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، دومین مرحله افتتاح طرح‌های مهم صنعت آب و برق در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران فعالیت خود را از فروردین‌ماه امسال آغاز کرد.

این مرحله از پویش، بهره‌برداری از طرح‌های مهم صنعت آب و برق را برای سراسر کشورمان در شرایط سخت تحریمی به همراه داشت و نشان داد با وجود شرایط سخت تحمیل شده به کشور، قطار سازندگی دولت «تدبیر و امید» زمین‌گیر نشده و همچنان با قوت رو به جلو در حرکت است.

وزیر نیرو در زمان راه اندازی این پویش به مردم قول داده بود تاپایان سال هر هفته از پروژه های مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور رونمایی کند.

 در قالب پویش هر هفته#الف_ب_ایران مقرر است از ۲۵۰ پروژه مهم صنعت آب و برق در سراسر کشور با سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومان بهره برداری شود.

اهیمت این پویش به قدری بود که «حسن روحانی» رییس جمهوری دهم تیرماه امسال در پیامی که به وزیر نیرو بابت این طرح داد گفت: اقدام‌های برنامه‌ریزی شده در زمینه دو نیاز اساسی مردم یعنی آب و برق (الف و ب)، عبور بی مشکل از تابستان‌های گرم و خشک، ایجاد امنیت روحی و اجتماعی در جهت استمرار بهره‌گیری از دو نعمت ارزشمند، اعتماد لازم برای برنامه‌ریزی اقتصادی و نگاه امیدوارانه به تابستان ۹۹ علیرغم مواجهه با پاندمی کووید۱۹ و عدم دغدغه مردم در جهت قطعی آب یا برق در بیمارستان یا منزل یا محل کار از یکسو؛ و بیان و تشریح لازم در پایان طرح‌ها و افتتاح آنها به سبکی نوین و دلگرم‌کننده از سوی دیگر، برای مردم عزیز ایران و دولت تدبیر و امید افتخارآمیز و غرورآفرین بود. در برابر جهاد و فداکاری شخص جنابعالی، مدیران، کارکنان، مهندسین و کارگران وزارت نیرو به قامت می‌ایستم و با همه وجود تقدیر و تشکر می‌کنم. خداوند یاورتان باد.

اکنون در سی و چهارمین هفته این پویش و براساس اعلام وزارت نیرو قرار است ۲۶ پروژه صنعت آب و برق با اعتبار دو هزار و ۷۶۱ میلیارد تومان در چهار استان آذربایجان‌غربی، اردبیل، اصفهان و مازندران با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهوری و وزیر نیرو به بهره برداری برسد.

برپایه این گزارش از ۲۶ پروژه آماده افتتاح، چهار پروژه سهم استان آذربایجان‌غربی، سه پروژه در اردبیل، ۹ پروژه در اصفهان و ۱۰ پروژه در استان مازندران است که فردا به بهره‌برداری خواهد رسید.

“سد کانی‌سیب” با ۲۲۰ میلیون مترمکعب حجم مخزن و اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه‌ آبی آماده افتتاح استان آذربایجان‌غربی است که به عنوان طرح عظیم زیست محیطی با قابلیت انتقال سالانه ۵۵۰ میلیون مترمکعب آب از محل این سد به منظور احیای دریاچه ارومیه بوده و با هدف کاهش مهاجرت و ثبات جمعیت در مناطق مرزی، اشتغال‌زایی بومیان و رونق اقتصادی منطقه فردا به بهره‌برداری خواهند رسید.

پروژه سد کرم‌آباد با هدف تامین آب موردنیاز ۱۹ هزار و ۲۵۰ هکتار از اراضی منطقه، کاهش مهاجرت و ثبات جمعیت در مناطق مرزی، اشتغال زایی بومیان و رونق اقتصادی منطقه خصوصاً در منطقه آزاد ماکو و ارتقای راندمان آبیاری و افزایش تولید و پروژه احداث و آب‌اندازی شبکه آبیاری و زهکشی ارس غربی با هدف امکان بهره‌برداری و آب اندازی از هشت هزار و ۴۰۰ هکتار اراضی منطقه از دیگر طرح‌های آبی آماده افتتاح استان آذربایجان‌غربی است که فردا در هفته سی و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران افتتاح خواهد شد.

پروژه‌های برقی آماده افتتاح استان آذربایجان‌غربی نیز در ایستگاه سی و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، برق‌رسانی به ۸ روستای قزقاپان ترک، قزلچه علیا، کیدان، قوری ناو، آق تپراق، آرتاکندی، کانی اسپان، نوروزلو است که ۹۵ خانوار را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بر این اساس، در استان اردبیل نیز سه پروژه تامین برق در شهر نمین، بیله‌سوار و پنج روستای این استان با هدف کمک به تامین نیاز مصرف انرژی مشترکان، افزایش پایداری شبکه انتقال، بهبود کیفیت برق و کاهش تلفات با تحت پوشش قرار دادن ۴۷ خانوار فردا با دستور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

چهار پروژه تامین برق نیز در استان اصفهان فردا در ایستگاه سی و چهارم پویش #هرهفته_الف_ب_ایران به بهره‌برداری خواهد رسید.

پروژه‌های برقی آماده افتتاح استان مازندران شامل پنج نیروگاه مقیاس کوچک و سه پروژه تامین برق با هدف کمک به تامین نیاز مصرف انرژی مشترکان، افزایش پایداری شبکه انتقال، بهبود کیفیت برق و کاهش تلفات است که فردا با دستور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.
این گزارش می‌افزاید، طرح آبرسانی به ۵۷ روستا، دیگر پروژه آماده افتتاح استان مازندران است که با اجرای ۸۶ کیلومتر خط انتقال و ۱۲۹ لیتر بر ثانیه ظرفیت تامین آب، ۳۲ هزار و ۶۶۰ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

http://tejaratava.ir/?p=10487

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.