• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

افتتاح پنجمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی آیفارم در شهر آفتاب

  • کد خبر : 63877
  • ۲۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۵
افتتاح پنجمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی آیفارم در شهر آفتاب
پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کشاورزی آیفارم با هدف ارائه آخرین دستاوردها و تکنولوژی های روز در حوزه باغبانی، ساخت و تجهیز گلخانه، ماشین آلات، ادوات، تجهیزات و پهپاد‌ های کشاورزی، سامانه‌ های نوین آبیاری و محصولات کشاورزی صبح امروز در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب تهران با حضور جمعی از مقامات وزارت جهاد کشاورزی و رییس کمیسون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ساختمان ملل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آوا، آقای محمد ایرانی مدیر برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی آیفارم و مدیرعامل شرکت برساز رویداد پارس ضمن خیرمقدم و تشکر از مدعوین در این مراسم گفت: این نمایشگاه حاصل دسترنج گروه زیادی از فعالین این حوزه تحت عنوان گلخانه سازان که دور هم جمع شده اند و مهمانانی از کشورهای مختلف حضور پیدا کرده اند برگزار می شود.

وی ادامه داد: طی چند روز گذشته غرفه‌داران شبانه روز کار کردند تا امروز شاهد این نمایشگاه با شکوه باشیم و نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب نیز بستر این رویداد مهم را فراهم کرده که جا دارد از این مجموعه تشکر خاص نمایم.

دکتر مهرشاد معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب نیز در این مراسم گفت: میزبان شما در شرایط هستیم که مجموعه شهر آفتاب بعد از سالها با همت بلند دست اندرکاران در مسیر اصلی رشد و ارتقاء کیفیت خود قرار گرفته است.

وی ادامه داد: مجموعه های نمایشگاهی مهمترین بخش در تکمیل زنجیره های اقتصادی حساب میشوند و هرچه نقش بهتری ایفا کند قطعاً در اقتصاد موفق خواهیم بود.

در حال حاضر شعار ارتقای کیفیت و خدمات به مشتری شعار ما می باشد در چند نمایشگاه گذشته بازخوردها مبنی بر ارتقای کیفیت نظیر کلاس های بین المللی بوده است و امید که با همین رویکرد انشالله در مجموعه بین المللی شهر آفتاب بتوانیم نقش مهم در صنایع داشته باشیم.

وی در پایان از همه مسئولان تشکر کرد و گفت: با کمک آنها امیدوارم بتوانیم این راه را پیش ببریم.

دکتر برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی نیز در این مراسم گفت: ما در وزارت جهاد کشاورزی مأموریت مهم حفظ امنیت غذایی و تولید غذا را به عهده داریم و این تکلیف بسیار مهم با توجه به مشکلات زیادی که در کشور وجود دارد را با موفقیت زیادی به دست آورده ایم.

وی ادامه داد: در حوزه باغبانی نیز با توجه به اینکه مشکلات فراوانی در تولید داشتیم تولید محصولات را به ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسانده ایم.

وی افزود: در حوزه زراعت افتخارات بزرگی به دست آورده‌ایم این افتخارات قابل تقدیر میباشد تحولات بسیار بزرگ در بخش تحقیقات نیز رقم خورده است و کارهای بسیار خوبی در حوزه دانش‌بنیان هم ایجاد شده است و تصمیمات بسیار ارزشمند گرفته شده که در این امور بسیار کمک کننده خواهد بود.

برومندی ادامه داد: باید سطح گلخانه های کشور را افزایش دهیم و سبزی و صیفی جات را به گلخانه ها انتقال دهیم با توجه به این که ۴۵۰ هزار هکتار در کشور زیر سطح کشت سبزی و صیفی وجود دارد حتما باید این انتقال صورت گیرد تا بهره‌وری کار بالا رود و اگر بخواهیم این تحول اساسی اتفاق بیفتد باید تلاش شبانه روزی داشته باشیم.

وی ادامه داد: از سال ۸۵ تا ۹۵ وارد کننده سازه های گلخانه ای بودیم و امروز خوشبختانه بخش اعظم آن داخلی است و مصرف کننده این محصولات به تولیدکنندگان این صنعت اعتماد کرده و از نمونه های داخلی استفاده می کنند و حتی کشورهای منطقه نیز این خدمات را از ایران می گیرند.

وی از ۱۴۰ شرکتی که امروز در این نمایشگاه فاخر حضور دارند تشکر کرد و گفت: در این نمایشگاه برای اولین بار پنل های آموزشی نیز برقرار شده است.

دکتر عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس نیز در این مراسم گفت: بخش کشاورزی یکی از بخشهای مهم است که مسیر توسعه هر کشوری بستگی به رشد آن دارد و از طرفی امنیت غذایی بسیار مهم است و هر کشوری نتواند ظرفیت‌سازی کند حتماً آسیب خواهد دید.

خوشبختانه تعامل بسیار خوبی بین مجلس و وزارت کشاورزی وجود دارد ما در مجلس توانستیم کاملاً فضا را برای این موضوع هموار کنیم.

وی ادامه داد: ظرفیت خوبی در داخل کشور داریم و در کنار آن در حوزه صادرات نیز ظرفیت های خوبی را ایجاد نموده ایم و ما به راحتی می توانیم از حوزه کشاورزی صادرات و ارزآوری خوبی داشته باشیم و همچنین نیازهای کشور را تامین کنیم. در حوزه های دانش بنیان و پژوهشی نیز موفقیت های بسیار خوبی به دست آورده ایم.

وی افزود: در مجلس اعتبارات خوبی برای سال ۱۴۰۰ و۱۴۰۱ قرار داده ایم و برای ۱۴۰۲ نیز برنامه‌های خوبی درنظر داریم.

نگاه ما به بهره وری است که از حداکثر ظرفیت ها استفاده کنیم. آینده دنیا در گرو محصولات کشاورزی است و حتی باید در این زمینه تلاش بیشتری کنیم و امیدواریم به نقطه مطلوب برسیم.

گفتنی است نمایشگاه کشاورزی از ۲۱ الی ۲۴ شهریور ماه در فضایی بالغ ۲۰ هزار متر و با حضور ۱۱۰ شرکت در محل نمایشگاه بین المللی شهرآفتاب برگزار می شود.

http://tejaratava.ir/?p=63877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.