• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

افتتاح مجتمع انبارهای اموال تملیکی کهگیلویه و بویراحمد

  • کد خبر : 81253
  • ۰۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶
افتتاح مجتمع انبارهای اموال تملیکی کهگیلویه و بویراحمد
مجتمع انبارهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان کهگیلویه و بویراحمد به بهره برداری رسید.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، این مراسم با حضور علی جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور، سید عبدالمجید اجتهادی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، مدیرکل دفتر مرکزی حراست حراست سازمان، رئیس کل دادگستری، بازرس کل استان کهگیلویه و بویراحمد، دادستان یاسوج، معاون سیاسی استانداری و دیگر مسئولان استانی برگزار شد.

*یکی از لوازم اصلی حمایت از تولید، مبارزه با قاچاق است

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در این مراسم با اشاره به سازمان یافته بودن قاچاق کالا توسط خودرو‌های شوتی گفت: طبق آمار مسوولان مبارزه با قاچاق حدود ۴ تا ۵ درصد کالا‌های قاچاق کشف می‌شود.

سیدعبدالمجید اجتهادی ضمن تبریک عید نوروز و ماه رمضان گفت: کلیه کالا‌هایی که به نفع دولت ضبط می‌شود سازمان اموال تملیکی وظیفه دارد جمع‌آوری، نگهداری و تعیین تکلیف کالا‌ها است.

اجتهادی بیان کرد: کمتر از یک سوم کالا‌هایی که در اموال تملیکی تعیین تکلیف می‌شود مربوط به کالای قاچاق است. در مدت اخیر در اسفندماه، قریب به ۴۰ هزار میلیارد ریال کالا در بوشهر تعیین تکلیف شد.

اجتهادی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مبارزه با قاچاق کالا و اثر آن بر تولید و سرمایه‌گذاری، افزود:‌ ایشان به عنوان یک فقیه جامع الشرایط در نامه‌ای اداری دغدغه خود را از بحث قاچاق مطرح می‌کنند، در این نامه یک عبارت شرعی بکار می‌برند، ‌ایشان می‌نویسند «گسترش پدیده قاچاق خطر جدی و بزرگی است که با جدیت تمام باید با آن مبارزه کرد و بر همه دستگاه‌هایی که در این امر دخیل هستند واجب هست که سهم خود را ادا کنند»، بنابراین این وجوب عینی است و باید هر دستگاهی سهم خود را ادا کند.

اجتهادی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۲ کاهش تورم و رشد تولید، افزود: یکی از لوازم اصلی حمایت از تولید و تولیدکننده، مبارزه با قاچاق است و جای نگران‌کننده این است که ایشان مکرراً در سخنرانی‌های خود تأکید می‌کنند که از موضوع مبارزه با قاچاق راضی نیستم. طبق آمار مسوولان مبارزه با قاچاق حدود ۴ تا ۵ درصد کالا‌های قاچاق کشف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بعضا از خودرو‌های شوتی اشتبا‌هاً حمایت می‌شود، افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد یک سال قبل فردی را شناسایی کردند که ۳۶ دستگاه خودروی شوتی داشته و ۳۶ راننده برایش کار می‌کردند، این‌ها هیچ کدام به نفع اقتصاد و اشتغال نیست.

اجتهادی بیان کرد: عمده کالا‌هایی که در انبار وجود دارد لوازم خانگی است، در حالی که دولت واردات لوازم خانگی را ممنوع کرده است.

وی با اشاره به اینکه اراده‌ای که مقام معظم رهبری در خصوص مبارزه با قاچاق بیان فرموده‌اند باید اجرا شود، افزود: بنا به فرموده مقام معظم رهبری مبارزه با قاچاق باید قاطع و بی‌رحمانه باشد. اهداف و مسائلی پشت این بیان هست، ضربه‌ای که قاچاق به صنایع و تولیدات کشور وارد می‌کند را نشان می‌دهد، نساجی ما با قاچاق نابود شد.

اجتهادی گفت: این که بگوییم یک جوانی با خودرو لوازمی را می‌آورد، دلیل قابل قبولی برای توجیه این کار نیست. جابجایی کالا توسط شوتی‌ها قاچاق خرد نیست، قطعاً قاچاق سازمان یافته است، این‌ها فراتر از این است که بخواهیم یک پرونده تشکیل بدهیم. اینکه راننده‌ای لوازم را با خودرو جابجا می‌کند مبلغ جزئی بدست می‌آورد ولی مبلغ سرشاری توسط سرشاخه این راننده‌ها کسب می‌شود.

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور گفت: آقای رئیس جمهور در بوشهر گفتند سازمان اموال تملیکی از معدود سازمان‌هایی است که در دولت قرار دارد ولی تمام اقدامات آن مرتبط با قوه قضاییه و مراجع رسیدگی‌کننده است، تا رأی صادر نشود نمی‌توان کالا را تعیین تکلیف کرد.

*راه اندازی اداره کل نوید شتاب بیشتر در خدمت

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از سازمان اموال تملیکی تشکر می‌کنیم که در خصوص مجتمع انبار اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان و استقلال اداره اموال تملیکی ما را مورد توجه قرار دادند که این اتفاق نوید شتاب بیشتر در خدمات رسانی است.

هاشمی مهر افزود: در کمیسیون قاچاق کالا و ارز استان تلاش زیادی شد ولی به دلیل شرایط خاص استان نتوانستیم خواسته‌های مسوولان بالادستی را محقق کنیم.

وی گفت: احداث‌ ایستگاه ثابت بازرسی که از سال‌ها قبل مصوبه داشته ولی احداث نشد، در یک سال گذشته تلاش زیادی کردیم، ۱۵ میلیارد تومان از متمم بودجه سفر ریاست جمهوری به این‌ایستگاه اختصاص یافت، تأمین زمین و کار‌های اولیه صورت گرفته است.

هاشمی مهر بیان کرد: در خصوص کالا‌های قاچاق مشکلاتی وجود دارد، از جمله اینکه کالا‌های قاچاق در مبدأ به راحتی و بدون مانعی بارگیری و وارد استان ما می‌شوند، در استان ما نیز‌ ایستگاه‌ ایست و بازرسی وجود ندارد و پلیس امنیتی اقتصادی استان که یکسال است تشکیل شده هیچ وسیله نقلیه و امکاناتی ندارند.

*اجرای برنامه عملیاتی در ده محور

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: از  سازمان اموال تملیکی به دلیل توجه ویژه نسبت به افتتاح مجتمع انبارهای اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی تشکر می کنم.

حسن نگین تاجی بیان کرد: در دوره تحول دستگاه قضایی با حضور رئیس محترم قوه قضاییه در تمام ابعاد اتفاق افتاد تبدیل به برنامه ای عملیاتی شد، ۱۰ عنوان این ماموریت ها بصورت عملیاتی در حال اجرا هستند.

*انباری با ۱۸۰ میلیارد ریال هزینه

مدیر کل جمع‌آوری و فروش اموال تکمیلی استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن خیرمقدم گفت: با توجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های هدف سازمان اموال تملیکی نبود و در کشفیات کالای قاچاق جزء سه استان آخر کشور هستیم، ولی قریب به ۱۸۰ میلیارد ریال در شش هزار مترمربع هزینه تجهیز و خریداری این مجتمع انبارها شده است.

علی افراشته در پایان با تشکر از کارکنان اموال تملیکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ارتقای ساختار و راه اندازی انبارها وظیفه و رسالت ما را بیش از پیش گسترش خواهد داد و امیدو خودارم در اجرای تعهد به مردم موفق باشیم.

http://tejaratava.ir/?p=81253

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.