• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی پنج استان

  • کد خبر : 18149
  • ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
افتتاح طرح‌های صنعتی و معدنی پنج استان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت:​ امروز پنج طرح در استان‌های قزوین، سمنان، کرمان، فارس و خراسان شمالی افتتاح خواهد شد که رشد بسیار خوبی در صنایع و معادن کشور را شاهد خواهیم بود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از صدا و سیما ، ​ آقای علیرضا رزم حسینی در جلسه بهره‌برداری از طرح‌های وزارت صمت که با حضور رئیس جمهور به‌صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، افزود: یکی از این طرح‌ها، کارخانه فولاد آلیاژی اسفراین است که این کارخانه لوله‌های بدون درز برای صنایع نفتی و گازی تولید می‌کند.

وی گفت: بخش فولاد در ایران در گذشته واردکننده بوده و امروز ما فولاد را تولید و صادر می‌کنیم و به رتبه یازدهم دنیا رسیده‌ایم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: در حوزه مس امروز در استان قزوین یک معدن به بهره برداری می‌رسد که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

رزم حسینی گفت: بخش خصوصی با اعتماد به صنایع و معادن به بخش مس ورود کرده و سرمایه‌گذاری‌های خوبی در این زمینه در حال انجام است.

وی افزود: قبل از انقلاب در زمینه تولیدات مس ایران صفر بود,، اما امروز ۴۰۰ هزار تن در سال مس کاتودی تولید می‌کنیم و رتبه ما در دنیا یازدهم است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پروژه دیگر معدنی که امروز افتتاح می‌شود، معدن سنگ آهن گلگهر سیرجان است که امروز باید بگوییم سیرجان به پارس جنوبی تبدیل شده است.
رزم حسینی در خصوص تولیدات کاشی و سرامیک هم افزود: امروز در تولید این محصولات صادرکننده هستیم و سالی ۴۰۰ میلیون متر مربع تولید کاشی داریم و توانسته‌ایم ۷۰ درصد کاشی کشور عراق را تامین کنیم و در حدود ۱۵۰ کارخانه فعال کاشی و سرامیک در کشور وجود دارد.
وی در ادامه گفت:​ فاز اول منطقه ویژه اقتصادی گرمسار هم امروز با همکاری سازمان ایدرو به منظور ایجاد زیر ساخت برای تولیدات صنعتی به مساحت ۹ هزار هکتار افتتاح می‌شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت از استاندارانی که این طرح‌ها در استانشان به بهره برداری رسیده هم تشکر کرد و افزود:​ ایران امروز در صنعت آلومینیوم صادرکننده است و جزو ۱۴ کشور جهان در تولید آلومینیوم است.
رزم حسینی در خصوص تولید سیمان هم گفت: امروز با تمام توان سیمان تولید می‌کنیم و این تولیدات به سالی ۸۵ میلیون تن رسیده و همین امر باعث شده تا ما امروز صادرکننده سیمان هم باشیم.
وی افزود: صنعت پتروشیمی رشد شگفت انگیزی داشته و به شدت رونق داشته در حالی که در گذشته حدود پنج پتروشیمی بیشتر در کشور فعال نبوده,، اما امروز تعداد زیادی از مجتمع‌های پتروشیمی در کشور فعال هستند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص صنعت قطعه‌سازی هم گفت:​ ایران در صنایع فولاد بیش از ۶۵ درصد قطعات کارخانه‌ای خود را تولید می‌کند و تا ۹۰ درصد ساخت قطعات کارخانجات کاشی و سرامیک را صنعت ماشین سازی به عهده دارد.
رزم حسینی افزود: در سال ۹۹ طرحی برای حمایت از سرمایه ثابت با شرکت‌های برتر کشور آماده شد که در اجرای این طرح ۶۲ پروژه به ارزش ۱۵۲ هزار میلیارد تومان تعریف شد.
وی گفت: از مقام معظم رهبری به خاطر شعار امسال که در خصوص تولید، حمایت‌ها و مانع زدایی‌ها بود تشکر می‌کنیم و در نظر سنجی که از صنعتگران کشور صورت گرفت, ۶۵ درصد به ثبات اقتصادی در سال ۱۴۰۰ رای دادند که این مسئله بسیار مهمی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص ساختار صدور مجوز‌ها هم افزود: ۵۵ درصد این ساختار در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده و ۱۴۶ میلیون تن کالا صادر و وارد شده و ۷۳ میلیارد دلار هم مبادلات تجاری ایران در سال ۹۹ بوده است.

http://tejaratava.ir/?p=18149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.