• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

افتتاح بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کاشی سرامیک و چینی بهداشتی در شهر آفتاب

  • کد خبر : 65441
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱
افتتاح بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کاشی سرامیک و چینی بهداشتی در شهر آفتاب
بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کاشی سرامیک و چینی بهداشتی روز دوشنبه ۱۸ مهر ماه با حضور دست اندرکاران این صنعت و مدیرعامل مجموعه نمایشگاهی بین المللی شهر آفتاب در این مجموعه افتتاح شد.

به گزارش تجارت آوا، در ابتدای این مراسم مهندس عزیز زاده مدیر انجمن صنفی کاشی و سرامیک کشور گفت: آنچه که امروز شاهد افتتاح آن هستیم با تلاش دستان مبارک مشارکت‌ کنندگان رقم خورد است. این نمایشگاه بیست و هفتم است که البته باید بگویم انجمن از سال‌های گذشته متولی برگزاری این نمایشگاه بوده است، با توجه به کرونا ۲ سال متوقف بود و امسال خوشبختانه برگزار می شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در فضای حدود ۲۰ هزار متر مربع با حضور شرکت های داخلی و خارجی در ۷ گروه و ۴ سالن اجرا می شود. امیدواریم این نمایشگاه پایه دیگری از تحرکات انجمن باشد که همه بتوانند بهره‌برداری مناسب از آن داشته باشند.

وی در پایان گفت: در انتها از مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب و آقای مهندس تقدسی نژاد تشکر می کنم و امیدوارم که بتوانیم در سنوات آتی با یک برنامه منسجم و قدرتمندتری کار را ادامه دهیم.

در ادامه این مراسم آقای دکتر قدسی نژاد مدیر عامل مجموعه شهر آفتاب نیز گفت: مجموعه شهر آفتاب با ظرفیت های بالقوه ای که دارد می توان از آن استفاده های بهتری گردد، این مجموعه تنها نمایشگاه استانداردی است که متناسب و مشابه با نمایشگاه های خارج از کشور بوده ولی به دلیل عدم استفاده از این مجموعه باعث شده بهره برداری مناسب نشود. با این حال باید ذکر کنم این مجموعه در سال ۴۰ برنامه نمایشگاهی دارد.

وی اضافه کرد: در عمر مدیریتی ۸ ماهه ما تمام تلاش برای ارتقاء نمایشگاه صورت گرفته که حاصل تلاش همکاران است که به آنها نیز تبریک میگویم از یک مجموعه خفته با تلاش همکاران این نتیجه حاصل شده است.

تقدسی نژاد افزود: امید است در نمایشگاه شهر آفتاب بتوانیم ظرفیت های موجود کشور و متناسب به فراخور ارزش و اعتبار آنها و نمایشگاههای دیگر که موضوعات جدی هستند از جمله کاشی و سرامیک را نشان دهیم.

وی به موضوع صادرات این کالا پرداخت و گفت: صادرات این صنعت ۲۰۰ میلیون مترمربع است که البته امیدوارم بتوانیم این ارقام را ارتقا دهیم صادرات این کالا به کشورهای عراق، پاکستان و دیگر کشورهاست همچنین اشتغال ۴۵۰ هزار نفری این صنعت داشته و البته با توجه به نامگذاری سال باید تلاش شود که این عدد اضافه گردد.

دکتر قدسی نژاد اضافه کرد: دولت با ساخت ۴ میلیون مسکن و همچنین برطرف شدن مسائلی همچون برجام و دیگر موارد حتما نوید بخش توسعه این صنعت خواهد بود.

وی به نقاط ضعف و تهدید هایی هم اشاره کرد و بیان کرد: که رکود مسکن، حجم سرمایه گذاری بالایی که نیاز دارد، این صنعت نیاز به شرکای تجاری خارجی و استفاده از ظرفیت های دیگر دارد، همچنین موضوع تحریم و مصرف انرژی بالا نیز وجود دارد. که با رویکرد های متنوع و جدید بتوانیم با کم کردن تهدیدها، فرصت‌های مناسبی ایجاد کنیم.

ما نیز به عنوان بستر ارائه کار، فضای نمایشگاهی داشته که در اختیار قرار دادیم و امیدوارم در سال های آینده فضای بیشتری به این امر اختصاص داده شود. امسال حدود ۲۰ هزار متر مربع فضای ایجاد شده در اختیار قرار گرفته و فضای جانبی ۶۸ هزار مترمربع نیز زیر بار نمایشگاه رفته است البته این ارقام قابل افزایش نیز می باشد.

وی در خصوص توسعه نمایشگاه گفت: امسال توانستیم ۵۰۰۰ مترمربع فضای مفید نمایشگاهی به شهر آفتاب را اضافه کنیم، امیدوارم که در این نمایشگاه و سال‌های آتی بتوانیم مرحله به مرحله ارتقای کمی و کیفی را شاهد باشیم.

در ادامه این مراسم مهندس صفری زاده رئیس هیئت مدیره انجمن تولید کنندگان کاشی و سرامیک گفت: جایگاه صنعت سرامیک از باب کمیت و کیفیت جایگاه ویژه ای است کمیت را بسیار افزایش دادیم. در مورد کیفیت ایرانی شدن این صنعت بسیار قابل توجه است که قبلاً باید از خارج می آمد ولی امروز ایران مدعی صاحب تکنولوژی این صنعت است. طراحی، ساخت و مونتاژ خطوط ساخت و تولید در ایران انجام می‌شود و انشاالله طی این چند روز عقد قرارداد برای فروش این خطوط به کشورهای آذربایجان و عمان را خواهیم داشت.

نکته دوم هم افزایی و همدلی در این صنعت است که می‌تواند بیش از پیش باشد که شاهد آن هستیم امسال بیشترین مشارکت در نمایشگاه را داریم و این موضوع افتخار انجمن است که این مهم صورت گرفته است.

ولی متاسفانه تعارضی بین سازمان توسعه تجارت و نمایشگاه شهر آفتاب وجود دارد که معلوم نیست از کجا می باشد و البته ما نباید اسیر این موضوعات شویم. یکی از مهمترین موضوعات میدان‌داری بخش خصوصی در کشور است و اگر امکانات خوبی در قسمتی از کشور وجود داشته باشد آنها آن را انتخاب می‌کنند و حتما حضور می یابند.

خوشبختانه استقبال خوبی هم از طرف تجار خارجی انجام شده است باید اضافه کنم کسانی که در این نمایشگاه شهرآفتاب حضور می یابند حتماً دغدغه کاشی و سرامیک را دارند و به دنبال چیز دیگری نیستند.
وی در پایان گفت: امسال انجمن یک پاویون اختصاصی در نمایشگاه در نظر گرفته است که دوستان بتوانند مباحثه و نقطه نظر خود را مطرح کنند.

http://tejaratava.ir/?p=65441

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.