• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
5

اعتبارگذاری ۳۰۰میلیون دلاری هندی‌ها برای ریل‌گذاری تا بندر چابهار

  • کد خبر : 42085
  • ۰۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۹
اعتبارگذاری ۳۰۰میلیون دلاری هندی‌ها برای ریل‌گذاری تا بندر چابهار

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: دو سال آینده پروژه ریل‌گذاری تا زاهدان و سپس به میلک انجام و با توجه به حمایت وزیر راه و شهرسازی، ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار هندی ها جذب خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، علی اکبر صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از ظرفیت های بندری چابهار گفت:در دو سال آینده پروژه ریل‌گذاری تا زاهدان و سپس به میلک انجام و با توجه به حمایت وزیر راه و شهرسازی، ۳۰۰ میلیون دلار اعتبار هندی‌ها برای کار توسعه ریلی جذب خواهد شد.

وی با اشاره به ظرفیت ۱۵ میلیون تنی بندر چابهار گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر زیر ۳ میلیون تن از ۱۵ میلیون تن این ظرفیت استفاده می شود باید تدابیری اندیشیده شود تا این میزان از فعالیت افزایش یابد.

مدیر عامل سازمان بنادر کشور با بیان اینکه تربیت نیروی متخصص دریانورد برای آینده صنعت دریانوردی اهمیت ویژه ای دارد افزود: باید همه تلاش مان را بر توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی و جذب، پرورش و آموزش نیروی انسانی متخصص و با کیفیت بکار بگیریم، چرا که روند رو به رشد سازمان بنادر تا به حال، محصول نیروی انسانی متخصص و متفکر رو به جلوی سازمانی بوده و محیط رشد نیروی انسانی، باعث تحقق موفقیت های کنونی سازمان بوده است.

صفایی با بیان اینکه، کل جامعه دریایی و بندری اعم از بخش دولتی و خصوصی را باید حمایت و تقویم کنیم تشریح کرد: مباحث ایمنی دریایی در مرحله اول اولویت و در مرحله بعدی ایمنی بندری شامل تجهیزات، توسعه و مهندسی سواحل مورد توجه قرار گیرد.

مدیر عامل سازمان بنادر درباره اقدامات انجام شده در توسعه بندر چابهار خاطرنشان کرد: اقدامات بزرگی انجام شده است و آنچه که باید در ادامه پیش رو باشد، بحث مهم ریل آهن است که عملیات اجرایی آن با حمایت و توجه ویژه آغاز شده است.

صفایی که در جلسه تشریح عملکرد، بررسی و رفع موانع بندر چابهار سخن می گفت با اشاره به تاکید و سیاست دولت بر توسعه روابط با همسایگان عنوان کرد: سازمان بنادر هم باید ارتباط با کشورهای غرب آسیا از جمله هند، عمان و شرق دریای خزر و روسیه را گسترش داده و در این راستا جلسات متعددی با کشورهای ازبکستان، روسیه و هند داشته ایم و این روند باید تقویت شود.

معاون وزیر راه انجام مطالعات فنی و بازرگانی در پروژه ها را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر اینکه پروژه های نیمه تمام بندر چابهار باید به سرعت به بهره برداری برسد افزود: ایجاد اشتغال برای مردم کم توقع و عزیز این منطقه بسیار مهم است و کم توجهی به محور شرق باید جبران شود.

مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه بر تشکیل جلسات متعدد با مشتری ها و سرمایه گذاران و صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی و ارتباط با اتاق های بازرگانی تاکید کرد.

وی در ادامه مباحث دریایی، بر ارتباط با خطوط کشتیرانی و جذب آنها به بندر تاکید نمود و افزود: با دعوت از وزیر حمل و نقل هند مقرر شد با تشکیل کارگروه کارشناسی، مشکلات مرتفع شود.

صفایی افزود: حضور هندی ها برای چابهار یک حسن است و در بحث پشتیبانی از بندر چابهار و رایزنی با کشورهای همسایه و CIS می تواند به رونق چابهار کمک کند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، وی خاطرنشان کرد: در مقوله تردد دریایی مردم و صیادان، نسبت به ایمن سازی، اقدامات لازم انجام شده و تکلیف اصلی سازمان ایمنی تردد دریایی است و کمک به این موضوع تکلیف شرعی و قانونی ما است.

http://tejaratava.ir/?p=42085

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.