• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
1

اطلاعیه بانک ملی ایران درباره اموال سرقتی کشف شده

  • کد خبر : 55422
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۳۵
اطلاعیه بانک ملی ایران درباره اموال سرقتی کشف شده

در پی دستگیری سارقان صندوق های اجاره ای بانک ملی ایران، این بانک اطلاعیه تازه ای درباره چگونگی بازگشت اموال سرقتی صادر کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، متن اطلاعیه به این شرح است:

با توجه به نتیجه بخش بودن تلاش های ارزشمند پلیس و دستگیری سارقان صندوق های اجاره ای بانک ملی ایران و به دست آمدن اموال مسروقه، اقدامات ذیل به منظور اعاده دقیق و سریع اموال به صاحبان آن ضرورت دارد.
همکاری مشتریان محترم مهم‌ترین عامل توفیق در این راستا است:
۱- آمادگی بانک‌ ملی ایران در خصوص پرداخت پنجاه درصد مبلغ خود اظهاری، فارغ از مسائل حقوقی آن هم در زمانی که دستگیری سارقان و پیدایش اموال مسروقه یک احتمال شاید ضعیف بود، موید اهتمام قطعی بانک به مشتری مداری و اخلاق حرفه ای و حفظ سرمایه اصلی بانک یعنی «اعتماد» مشتریان بوده است، لیکن با عنایت به پیدا شدن اموال مسروقه، منطقا تلاش بانک و مرجع محترم قضایی بر اعاده و تحویل عین اموال به صاحبان آن متمرکز است.
۲- اکنون با به دست آمدن اموال مسروقه، قبل از هر اقدامی، تفکیک و تطبیق اموال یافته شده با فهرست خود اظهاری صاحبان اموال ضرورتی اجتناب ناپذیر و ‌مستلزم همکاری با مرجع قضایی و بانک است تا در فرایند منطقی و بدون هر گونه ادعای معارض و شبهه، اموال هر یک از ذینفعان معلوم و ‌معین و به صاحب آن تحویل شود.
۳- برای تسهیل و تسریع در شناسایی دقیق صاحب مال، ارائه اسناد و قراین مالکیت نظیر فاکتور خرید یا اعلام نشانی خاص به لحاظ کمی و کیفی و سایر شواهد و قراین موثر، حتی تعرفه شهود، کمک شایانی به تحویل اموال به صاحبان واقعی آن می کند.
۴- محتمل است در فرایند تشخیص، مقداری از اموال معلوم ‌معین شود و الباقی ادعا مستلزم رسیدگی دقیق‌تری باشد. انتظار می‌رود ذینفعان محترم با احترام به حقوق همه آسیب دیدگان از سرقت، شکیبایی داشته تا در اسرع وقت اموال هر یک به آنان اعاده شود.
۵- با عنایت به یافته شدن اموال مسروقه و تداخل اموال همه ذینفعان، صلاحیت تشخیص نهایی تعلق هر یک از اموال به صاحبان آن با مرجع قضایی بوده و تعیین تکلیف کسری آن نیز به عهده همان مرجع است، اما بانک ملی ایران تا زمان حل و فصل کامل موضوع، مسئولانه نسبت به پیگیری اعاده اموال اقدام می کند.
۶- توصیه می شود با عنایت به خوداظهاری انجام شده ذینفعان در فضای تنش آلود و تالمات متاثر از سرقت اموال و به منظور رسیدگی سریع تر در مرحله تطبیق و تشخیص اموال، تمامی ذینفعان در صورت صلاحدید مجددا نسبت به اعلام مشخصات اموال به صورت دقیق به شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۳۴ تهران نیز اقدام کنند.
۷- بانک ملی ایران متعهد است در خصوص جبران کسری احتمالی اموال، برابر تشخیص و نظر مرجع محترم قضایی اقدام کند.
۸- انتظار می‌رود با عنایت به دستگیری سارقان با فاصله کم از زمان سرقت و پیدایش اموال به صورت حداکثری، صاحبان اموال با آرامش فرصت تفکیک و تطبیق و تشخیص را به کارشناسان و مرجع محترم قضایی اعطا و از تجمع و تنش پرهیز کنند تا هر چه سریع تر به اموال خود برسند.

http://tejaratava.ir/?p=55422

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.