• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2

اصلاح روشنایی معابر یک میلیون لیتر صرفه جویی دارد

  • کد خبر : 10061
  • ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
اصلاح روشنایی معابر یک میلیون لیتر صرفه جویی دارد

تهران – تجارت آوا – مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت : اصلاح روشنایی معابر یک میلیون لیتر در سوخت صرفه جویی بهمراه دارد و برای کاهش مصرف سوخت، تلاش می شود.

به گزارش روز شنبه  پایگاه خبری توانیر، “محمدحسن متولی زاده “در نشست  با مدیران برق افزود: کمک این شرکت برای کاهش مصرف سوخت به منظور حفظ پایداری شبکه سراسری برق انجام می شود.
وی توضیح داد: پایداری شبکه برق به هر ترتیبی باید حفظ شود، در صورتی که نیروگاه ها با کمبود سوخت روبرو شوند، پایداری شبکه برق دچار مشکل خواهد شد و به همین دلیل نیز صنعت برق، همه توان خود را برای اجرای مصوبه  و دستوردولت به کارخواهد بست.
متولی زاده اصلاح روشنایی معابر را باعث صرفه جویی یک میلیون لیتر در مصرف سوخت نیروگاه ها ذکرکردو گفت: چنانچه این کار موثر و نمادین است، اما به تنهایی کافی نیست و در کنار آن باید فعالیت های دیگری نیز پیش گرفته شود.
مدیرعامل توانیر پیگیری و جدیت بیشتر درجمع آوری انشعاب های غیرمجاز و مراکز استخراج غیرمجاز رمزارز را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان ساخت: این موضوع توسط روابط عمومی ها باید به شکل گسترده ای رسانه ای شود.
متولی زاده ضرورت برگزاری نشست های هماهنگی با مدیران استانی را یادآور شد و گفت:  افزایش مصرف برخی صنایع از جمله آلومینیوم و سیمان نیزباید به شکل جدی مورد بررسی قرار گیرد.
وی خاطرنشان کرد: صنعت برق برای تشویق مردم به کاهش مصرف که تاثیر آن در کاهش مصرف سوخت نیروگاه ها نمایان می شود، مشوق هایی را در تابستان برای مشترکان خانگی اختصاص داد و در زمستان نیز اجرایی می کند.

وی گفت: براین اساس، مشترکان خانگی در صورتی که مصرف برق خود را کاهش دهند، از مشوق های صنعت برق برخوردارخواهند شد.
مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: هموطنان با اقدام های ساده مانند خاموش کردن لامپ های اضافی در منازل و ادارات و کاهش جزیی شعله بخاری و یا کاستن یک درجه دمای محیط، می توانند تا ۱۰ درصد مصرف گاز کشور را کاهش دهند که با چنین اقدام ساده و همکاری مردم، مشکلی در تامین گاز و برق در کشور روزهای سرد سال به وجود نخواهد آمد.
برپایه این گزارش، در این نشست، مدیران عامل شرکت های برق منطقه ای و توزیع که به صورت ویدئوکنفرانسی در جلسه حضور داشتند، به ارائه نقطه نظرات و آخرین آمارها از عملکردخود در استان های متبوع پرداختند.

به گزارش ایرنا، جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز در زمینه میزان مصرف گاز در کشور به تازگی گفت: هوا از هفته قبل سرد شد و شرایط فعلی پیش بینی شده بود و ظرفیت شبکه گاز کشور افزایش یافته است.

وی توضیح داد: مصرف روزانه گاز کشور نسبت به ۱۰ روز گذشته ۴۰ میلیون متر مکعب افزایش یافته و پیش بینی می‌ شود با سرد شدن هوا تا هفته آینده به رکورد مصرف ۶۰۰ میلیون متر مکعب در روز برسیم.

این مقام مسوول تصریح کرد: اولویت تامین گاز بخش خانگی است و وظیفه داریم تا جایی که امکان دارد گاز نیروگاه‌ها را هم تامین کنیم در غیر این صورت از سوخت دوم استفاده خواهد شد.
جولایی تصریح کرد: سال گذشته بیشترین مصرف گاز در بهمن ماه بود که به رکورد ۶۱۶ میلیون متر مکعب رسید.

http://tejaratava.ir/?p=10061

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.