• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3
در نشست هیات داوران بیستمین جشنواره چاپ مطرح شد

استفاده از ظرفیت‏‌های جشنواره ملی چاپ برای تقویت بخش فرهنگی چاپ

  • کد خبر : 11037
  • ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
استفاده از ظرفیت‏‌های جشنواره ملی چاپ برای تقویت بخش فرهنگی چاپ
نشست هیات داوران بیستمین جشنواره ملی چاپ با حضور مهرزاد دانش؛ رئیس جشنواره، محمد حسین شهامت‌پور؛ دبیر علمی جشنواره، محسن شمس؛ مدیر اجرایی جشنواره چاپ و اعضای هیات داوران روز سه‎شنبه (16 دیماه) در سالن همایش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش ستاد خبری بیستمین جشنواره چاپ، مهرزاد دانش در این جلسه با اشاره به تغییرات ایجاد شده در این دوره از جشنواره گفت: بیستمین جشنواره چاپ در حالی کار خود را شروع می‎کند که تغییراتی را در بخش مسابقه محصولات چاپی رقم زده است و علاوه بر شاخص‌های فنی و صنعتی، شاخص‌های فرهنگی درحوزه زبان و زیبایی شناسی هنر هم مورد توجه قرار می‌گیرد. البته در بخش تقدیر از اهالی صنف چاپ هم شاهد افزوده شدن برخی جنبه‌ها خواهیم بود.
وی ادامه داد: چاپ عرصه‌ای تک‌سویه نیست و ابعاد مختلف رسانه‎ای، هنری، تجاری و صنعتی دارد. یک محصول بسته‌بندی چاپی در آن واحد هم کارکرد فنی دارد که وظیفه آن نگهداری از محتوای داخل خود است و هم جنبه زیبایی‌شناسی و هنری دارد. نوشته‏های چاپ شده بر روی محصولات نیز حامل نمودهای فرهنگی هست.
دانش با اشاره به تغییرات انجام شده در بیستیمن دوره جشنواره ملی چاپ و توضیح درباره بخش‎های مختلف جشنواره گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی برگزاری این جشنواره است بعد از دو دهه تصمیماتی برای فرهنگی‎تر شدن این جشنواره اتخاذ کرده است و امسال در چهار بخش مباحث فنی، پاسداشت زبان فارسی، موضوعات هنری و محتوایی برگزار می‎شود.
در ادامه این مراسم محمدحسین شهامت‎پور؛ دبیرعلمی جشنواره با اشاره به سابقه هیات داوران در حوزه چاپ، نشان تجاری و بسته‏بندی گفت: یکی از تاکیدهای جشنواره می‎تواند بر استفاده از ظرفیت‌‏های موجود دستگاه‎های چاپی در کشور باشد. ما باید دانش استفاده از دستگاه‎های چاپی را داشته باشیم و این نگاه دانش‌بنیان را نهادینه کنیم. در بخش طراحی و محتوای بسته‎های چاپی نیز تولیدکنندگان باید عملکرد خوبی داشته باشند تا بر دیگر بخش‌های چاپی غلبه کند.
وی همچنین تصریح کرد: اکنون این فرصت در جشنواره ایجاد شده تا بخش محتوایی بهتر دیده شود باید از ظرفیت‏های جشنواره برای تقویت بخش فرهنگی چاپ استفاده کنیم.
در ادامه این نشست نیز داوران جشنواره به گفت‌وگو درباره برگزاری جشنواره پرداختند. همچنین در پایان مراسم احکام صادرشده از سوی رئیس جشنواره به داوران تقدیم شد.
در این نشست، اعضای هیات داوران بیستمین جشنواره ملی چاپ شاهین آریان‌فر، هومن اخوین، اسماعیل امینی، حسین داریان، علی شفیعی، رامین لاهیجی، مسعود نجات، فرشاد هوشیار و حسین یاراحمدی حضور داشتند.

http://tejaratava.ir/?p=11037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.