• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

اسباب بازی هویت سازترین کالای فرهنگی و پیش نیاز تغییر ساختار و شخصیت آینده فرزندان کشور است

  • کد خبر : 56286
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۵
اسباب بازی هویت سازترین کالای فرهنگی و پیش نیاز تغییر ساختار و شخصیت آینده فرزندان کشور است
مدیر انجمن اسباب بازی گفت: اسباب بازی محصول و کالای بسیار مهم و اساسی است، اسباب بازی به عنوان هویت‌ساز ترین کالای فرهنگی و پیش نیاز اساسی برای تغییر ساختار و شخصیت آینده فرزندان کشور است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تجارت آوا، مهندس دیزجی مدیر انجمن اسباب بازی در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه تخصصی اسباب بازی و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نوشت افزار و تجهیزات مهندسی در شهر آفتاب با اعلام مطلب فوق گفت: از نظر اقتصادی نیز قطب و پتانسیل تولید اسباب بازی و محصولات کالای فرهنگی بضاعت کامل را داریم که صادرات و تولید کننده منطقه باشد، ولی متأسفانه سرانه مصرف اسباب بازی حدود یک پانزدهم مصرف سرانه در جهان است حتی با ترکیه یک پنجم هستیم که این فاصله معنادار یک هشدار برای مسئولین و مدیران حاکمیتی است.

دیزجی ادامه داد: طبق مدلسازی اجتماعی هر جا که فاصله میزان سرانه پایین است حتماً در آینده مدل اجتماعی مشکلات و ناسازگاری اجتماعی کشور را خواهیم داشت.

مدیر انجمن اسباب بازی افزود: خواهش ما این است که نگاه ویژه به این کالا که نخستین کالای فرهنگی است وجود داشته باشد و من تشکر می کنم از تولیدکنندگان اسباب بازی که بیش از دهها شرکت با این سرعت در این نمایشگاه حضور پیدا کردند و کالاهای مختلف را ارائه کردند و باید بگویم حتی همین مجموعه کوچک حاضر در نمایشگاه به راحتی توان و پتانسیل صادرات بسیار مناسبی را دارند.

وی افزود: باید نگاه حاکمیت به کالای اسباب بازی بر اساس کالای فرهنگی و پیشتاز اصلی در امر آموزش حتی پیش از آنکه کودکان ما نوشتن و خواندن یاد بگیرند بازی و سرگرمی عنصر اساسی شخصیت سازی آنهاست شکل بگیرد و به آن تکیه کنند.

دیزجی افزود: انشالله در مراحل آینده در نظر مدیران آموزش و پرورش و مدیران صنعت کشور این کالا به عنوان کالای صنعتی و فرهنگی قرار بگیرد. به نظر می آید ما زمان را از دست داده ایم و خواهش ما این است که همه دوستان کمک اساسی برای افزایش سرانه مصرف در کشور کنند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی توانمند به این عرصه وارد شده و تمام توان و خلاقیت را به کار بسته است. باید این کالای فرهنگی به اندازه که شایستگی دارد توجه کنیم و حمایت‌های لازم را صورت بدهیم.

وی در پایان گفت: انجمن اسباب بازی به تنهایی با ده‌ها عضو کار خود را انجام می دهد و نگاه حاکمیتی را بیشتر طلب می کنیم. همچنین در این نمایشگاه کنار و همدل با انجمن نوشتن افزار را قدر می دانیم و کمک میکنیم کنار هم محصولاتمان جهت صادرات به صورت جدی حضور بین المللی داشته باشد.

http://tejaratava.ir/?p=56286

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.