• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
5
مجمع پتروشیمی‌بوعلی سینا برگزار شد؛

از کاهش هزینه خوراک و لجستیک تا افزایش درآمد بوعلی و سود هزار تومانی به ازای هر سهم

  • کد خبر : 57000
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۵
از کاهش هزینه خوراک و لجستیک تا افزایش درآمد بوعلی و سود هزار تومانی به ازای هر سهم
مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از تولیدی شدن واحد پارازایلین این شرکت در نیمه دوم امسال خبر داد و گفت: تکمیل زنجیره ارزش محصول بنزن به منظور جلوگیری از خام‌فروشی نیز در دستور کار شرکت است.


به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بوعلی سینا، محمد احمدزاده دیروز (شنبه، ۱۱ تیرماه) در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پتروشیمی بوعلی‌سینا برای سال مالی ۱۴۰۰ با اشاره به در پیش گرفتن رویکرد علمی برای افزایش سودآوری در زمینه افزایش درآمد حاصل از فروش و کاهش هزینه‌ها از سال ۹۸ اظهار کرد: با انجام این راهبرد، سود این شرکت از رقم ناچیز در سال ۹۷ به ۳۶۰۰ میلیارد تومان و تولید به حدود ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی رسید.

وی، افزایش ۷۰ درصدی سود و رشد ۳۲ درصدی تولید در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ را از اهم دستاوردهای پتروشیمی بوعلی سینا عنوان کرد و افزود: بهره‌برداری از واحد شیرین‌سازی برش سبک پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۰ از دلایل افزایش تولید این شرکت بود، زیرا وابستگی به پتروشیمی امیرکبیر از بین رفت و توانستیم ثبات نسبی در تولید داشته باشیم و رکورد تولید ۱۱۰ درصد ظرفیت اسمی را ثبت کنیم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با اشاره به اهمیت تأمین خوراک برای تولید پایدار ادامه داد: هزینه تأمین خوراک، ۹۰ تا ۹۵ درصد هزینه‌های شرکت را دربرمی‌گیرد که شرکت با راهبردهای موثر، سال به سال این رقم را کاهش داده است. این شرکت پارسال مشکلی در تأمین خوراک نداشته و ۳۵ درصد افزایش دریافت خوراک داشته است که حدود ۷۰ تا ۸۰ هزار تن خوراک از پارسال به امسال منتقل شده و تأثیر مطلوبی در سودآوری امسال هم خواهد داشت.

احمدزاده تأکید کرد: خوشبختانه هزینه لجستیک تأمین خوراک پتروشیمی بوعلی سینا از سال ۹۷ تاکنون کاهشی بوده و این شرکت پارسال یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن خوراک را با کشتی دریافت کرده است.

رشد ۳۲ درصدی تولید
وی، روند افزایشی تولید را متأثر از تأمین به‌موقع و کافی خوراک، تأمین خوراک از منابع جدید، فروش به‌موقع و رفع گلوگاه‌های تولید دانست و گفت: تولید شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۰ یک میلیون و ۹۰۰ هزار تن بوده که ۳۲ درصد نسبت به سال ۹۹ رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با اشاره به اینکه این شرکت راهبرد فروش محصولات به بازارهای منطقه‌ای را افزون بر فروش دریایی در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: این شرکت در صورت افزایش قیمت فروش از صادرات زمینی نیز استفاده می‌کند.

احمدزاده با بیان اینکه درآمد شرکت از ۴۱ هزار میلیارد ریال در سال ۹۷ به ۲۶۴ هزار میلیارد ریال در پایان سال ۱۴۰۰ رسید، افزود: درآمد پتروشیمی بوعلی سینا در سه ماهه نخست امسال هم ۱۰۰ هزار میلیارد ریال بوده و افزایش چشمگیری نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است. این شرکت پارسال ۶۰۰ میلیون دلار فروش ارزی داشته است.

وی به تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای پتروشیمی بوعلی اشاره و تصریح کرد: امیدواریم واحد پارازایلین این شرکت در نیمه دوم امسال به تولید برسد که با راه‌اندازی این واحد حداقل سالانه ۵۰ میلیون دلار سود شرکت افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، از برنامه این شرکت برای توسعه پایین‌دست خبر داد و گفت: افزایش تولید محصول بنزن و توسعه زنجیره ارزش این محصول به‌منظور جلوگیری از خام‌فروشی در دستور کار شرکت است که پس از اخذ مصوبه‌های لازم از شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هلدینگ خلیج فارس اعلام خواهد شد.

در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پتروشیمی بوعلی سینا پرداخت سود سهام به ازای هر سهم ۱۰۰۰ تومان تعیین شد که بناست تا ابتدای مردادماه به حساب سهامداران واریز شود.

http://tejaratava.ir/?p=57000

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.