• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
4

ارائه مقاله توسط دکتر لیلی نیاکان عضو هیئت علمی پژوهشکده بیمه، در ششمین همایش ریاضیات و علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی

  • کد خبر : 16507
  • ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۸:۴۷
ارائه مقاله توسط دکتر لیلی نیاکان عضو هیئت علمی پژوهشکده بیمه، در ششمین همایش ریاضیات و علوم انسانی دانشگاه علامه طباطبایی

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، ششمین همایش ریاضیات و علوم انسانی با محوریت ریاضیات مالی، در اسفندماه سال جاری توسط دانشگاه علامه طباطبایی به صورت مجازی برگزار شد. در این همایش دکتر لیلی نیاکان عضو هیئت علمی پژوهشکده بیمه به ارائه مقاله با موضوع «مفهوم، چارچوب و مدل نظارت ریسک‌محور در شرکت‌های بیمه» پرداخت.

در نظارت مبتنی بر ریسک، تمرکز نهاد ناظر بر ریسک‌های درون صنعت بیمه بوده و اقدامات اصلاحی در مراحل اولیه و قبل از تبدیل شدن ریسک‌های شناسایی شده به دغدغه‌های مهم انجام می‌شود. از اهداف و مزایای مورد انتظار از نظارت مبتنی بر ریسک می‌توان به تقویت سیستم مدیریت ریسک، تمرکز بر اقدامات پیشگیرانه، مقررات منعطف‌تر، بهره‌مندی از اصول و توصیه‌های بین‌المللی در نظارت بیمه، هدف‌گذاری مناسب و مؤثر منابع، اشاره کرد. در این نشست ضمن تبیین چگونگی پیاده‌سازی این مدل و محاسبه حوزه‌های ریسکی شناسایی شده، اقدامات اصلاحی متناسب با جایگاه‌های متفاوت ریسک شرکت (شامل شدت ریسک کم، شدت ریسک متوسط به پایین، شدت ریسک متوسط به بالا و شدت ریسک بالا) پیشنهاد شده است.
بر پایه این گزارش، نزدیک شدن به اصول اساسی انجمن بین‌المللی ناظران بیمه(IAIS)، تهیه گزارشات مدیریت ریسک و گزارشات اکچوئری، ضرورت تهیه گزارشات خودارزیابی توانگری مالی و ریسک(ORSA)، رتبه‌بندی شرکت‌های بیمه و تحلیل داده‌های شکایات، توجه به تفکیک حساب‌های بیمه زندگی و غیر زندگی و ترسیم یک نقشه راه، از جمله الزامات پیاده‌سازی رویکرد نظارت مبتنی بر ریسک در شرکت‌های بیمه کشور است.
این سخنرانی در صفحه روابط عمومی وب سایت پژوهشکده بیمه به نشانی      http://www.irc.ac.ir/fa-IR/Irc/5178/page/%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85   قابل مشاهده است.

http://tejaratava.ir/?p=16507

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.