• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3

ارائه مقاله با عنوان مقدمه‌ای بر نقشه راه صنعت بیمه در مواجهه با ریسک فناوری اطلاعات

  • کد خبر : 15671
  • ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۹:۵۷
ارائه مقاله با عنوان مقدمه‌ای بر نقشه راه صنعت بیمه در مواجهه با ریسک فناوری اطلاعات

نشست ارائه مقاله با عنوان «مقدمه ای بر نقشه راه صنعت بیمه در مواجهه با ریسک فناوری اطلاعات» توسط دکتر علی کمندی عضو هیئت علمی دانشکده علوم مهندسی پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران، امروز ۹ اسفندماه ساعت ۱۳:۰۰ از سایت همایش بیمه و توسعه پخش خواهد شد. این مقاله با همکاری وحیده نورانی مسئول میز تخصصی نوآوری پژوهشکده بیمه نگاشته شده است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، شرکت‌های مالی امروزه وابستگی شدیدی به تکنولوژی دارند، صنعت بیمه که وظیفه اصلی آن شناسایی و انتقال ریسک است، خود به شدت تحت تأثیر تکنولوژی قرار دارد. مدیریت ریسک در بانک و بیمه، از زمان بحران مالی اخیر مورد توجه شدید نهادهای ناظر قرار گرفته است، تا جایی که نهادهای ناظر حتی تا بازبینی دقیق سیستم‌ها پیش رفته‌اند. استاندارد بازل ۲ در صنعت بانکداری وجود یک موتور محاسبات پیشرفته را با استفاده از متدولوژی‌های جدید ریسک الزام کرده است. همچنین نهادهای ناظر آزمون فشار و بالا به پایین را در برنامه‌ریزی ریسک شرکت‌ها الزام کرده‌اند. در این مقاله به تعریف دقیق ریسک‌های فناوری اطلاعات برای شرکت‌های بیمه و طبقه‌بندی دقیق این ریسک‌ها پرداخته و چارچوب‌های موجود مدیریت ریسک را مقایسه شده است. این طبقه‌بندی به شرکت‌های بیمه در شناسایی و ارزیابی ریسک‌های فناوری اطلاعات کمک خواهد کرد. از سوی دیگر تجربیات بین‌المللی در خصوص نقش نهاد ناظر در خصوص ریسک‌های فناوری اطلاعات مورد بررسی قرار گرفته است.
نشست ارائه این مقاله، امروز شنبه ۹ اسفندماه ۹۹ ساعت ۱۳:۰۰ از وبسایت همایش بیمه و توسعه به نشانی http://seminar27.irc.ac.ir/ پخش خواهد شد و به کلیه شرکت‌کنندگان گواهی حضور اعطا می‌شود.

http://tejaratava.ir/?p=15671

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.