• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

ارائه مقاله با عنوان شبیه‌سازی عملکرد صنعت بیمه در حوادث نوظهور فاجعه‌‌آمیز براساس مدل مبتنی بر عامل

  • کد خبر : 15483
  • ۰۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹
ارائه مقاله با عنوان شبیه‌سازی عملکرد صنعت بیمه در حوادث نوظهور فاجعه‌‌آمیز براساس مدل مبتنی بر عامل
نشست ارائه مقاله با عنوان «شبیه‌سازی عملکرد صنعت بیمه در حوادث نوظهور فاجعه‌‌آمیز براساس مدل مبتنی بر عامل» توسط دکتر محمدرضا اصغری اسکوئی از گروه رایانه، دانشکده آمار، ریاضی و یارانه دانشگاه علامه طباطبائی، امروز 6 اسفندماه ساعت 13:00 از سایت همایش بیمه و توسعه پخش خواهد شد. این مقاله با همکاری حبیب مروت از گروه اقتصاد بازرگانی،‌ دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی نگاشته شده است.

نشست ارائه مقاله با عنوان «شبیه‌سازی عملکرد صنعت بیمه در حوادث نوظهور فاجعه‌‌آمیز براساس مدل مبتنی بر عامل» توسط دکتر محمدرضا اصغری اسکوئی از گروه رایانه، دانشکده آمار، ریاضی و یارانه دانشگاه علامه طباطبائی، امروز ۶ اسفندماه ساعت ۱۳:۰۰ از سایت همایش بیمه و توسعه پخش خواهد شد. این مقاله با همکاری حبیب مروت از گروه اقتصاد بازرگانی،‌ دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه طباطبائی نگاشته شده است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، صنعت بیمه برای ساختار جوامع و اقتصادهای مدرن بسیار مهم است. وقوع حوادث پیش‌بینی نشده و نوظهور،‌ این صنعت را همواره با چالش جدی مواجه کرده است. بنابراین تحلیل و پیش‌بینی آثار این حوادث فاجعه‌آمیز از اولویتهای پژوهشگران صنعت بیمه می‌باشد. با توجه به پیچیدگی،‌ پویایی،‌ ناهمگنی باورهای عوامل بازار و ناهمگنی مدل‌های ریسک،‌ مدل‌سازی آثار این حوادث با مدل‌های سنتی و تعادلی مشکل است. رویکرد شبیه‌سازی با استفاده از مدل مبتنی بر عامل می‌تواند گام مهمی در این راستا بردارد. در این مقاله رویکرد شبیه‌سازی براساس یک مدل مبتنی بر عامل از صنعت بیمه و بیمه اتکایی در حوادث فاجعه‌آمیز تشریح می‌شود و از نتایج آن با تأکید بر مساله ناهمگنی در مدل‌های ریسک مورد استفاده بیمه‌گران،‌ آثار ریسکهای نوظهور و فاجعه‌بار از قبیل بیماری کووید-۱۹ بر متغیرهای صنعت بیمه، تجزیه و تحلیل‌ می‌شود. عامل‌های این مدل شامل بیمه‌گذار، بیمه‌گر اصلی و بیمه‌گر اتکائی، سهامداران و اوراق قرضه می‌شود. شرکت‌ها با عرضه بیمه‌نامه سرمایه خود را مدیریت کرده و سالانه سود سهامداران را پرداخت می‌کنند، همچنین از قراردادهای بیمه اتکایی یا اوراق قرضه برای مقابله با حوادث فاجعه‌آمیز که توزیع احتمال با دنباله پهن دارند، استفاده می‌کنند. شبیه‌سازی این مدل، سری زمانی از سود و زیان شرکت‌ها تولید می‌کند که تحلیل آنها حقایقی مانند گردش نقدینگی، سود و زیان شرکت، چرخه بیمه را بازیابی می‌کند. چارچوبی که در اینجا توسعه داده می‌شود یک گام به سمت استفاده از مدل مبتنی بر عامل و شبیه‌سازی صنعت بیمه برای ارزیابی سیاست‌ها و استراتژی‌های قبل از اجراء است.

نشست ارائه این مقاله، امروز چهارشنبه ۶ اسفندماه ۹۹ ساعت ۱۳:۰۰ از وبسایت همایش بیمه و توسعه به نشانی http://seminar27.irc.ac.ir/ پخش خواهد شد و به کلیه شرکت‌کنندگان گواهی حضور اعطا می‌شود.

http://tejaratava.ir/?p=15483

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.