• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

ارائه مقاله با عنوان تأثیرپذیری و مواجهه صنعت بیمه جهان با کووید-۱۹

  • کد خبر : 15886
  • ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲
ارائه مقاله با عنوان تأثیرپذیری و مواجهه صنعت بیمه جهان با کووید-۱۹

نشست ارائه مقاله با عنوان «تأثیرپذیری و مواجهه صنعت بیمه جهان با کووید-۱۹» توسط دکتر لیلی نیاکان عضو هیئت علمی و معاون پژوهشی پژوهشکده بیمه، امروز ۱۱ اسفندماه ساعت ۱۳:۰۰ از سایت همایش بیمه و توسعه پخش خواهد شد. این مقاله با همکاری سعیده رجائی هرندی کارشناس ارشد مدیریت فناوری اطلاعات از دانشگاه الزهرا (س) و مژگان جوانمرد دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه الزهرا (س) نگاشته شده است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، تأثیر بحران شیوع بیماری کووید-۱۹ بر تمام بخش‌های تجاری انکارناپذیر است. بخش بیمه از جمله مهم‌ترین بخش‌هایی است که با پرداخت هزینه‌های تشخیص و درمان این بیماری نقش اساسی را در این زمان بحرانی بر عهده دارد. شیوع ویروس کرونا، صنعت بیمه دنیا و ایران را بیشتر از بیماری‌ها و ویروس‌های قبلی تحت‎ تأثیر قرار داده است به گونه‌ای که دیگر همچون گذشته، به سادگی قادر به پیش‌بینی وضعیت آینده نیست. بنابراین، بهبود توانایی صنعت بیمه در پاسخ به همه‌گیری‌های ناگهانی یک رویداد مهم است که به‌طور قابل‌توجهی خانواده‌ها و کسب‏وکار‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در این شرایط، شرکت‌های بیمه باید راهکارهای مناسب برای مدیریت بحران اتخاذ کنند. لذا، این پژوهش درنظر دارد با مطالعه تجربیات صنعت بیمه جهانی در مواجهه با همه‌گیری این ویروس به آمادگی صنعت بیمه ایران در رویارویی با بیماری‌های همه‌گیر و رویدادهای نادر نظایر آن کمک کند. در این راستا، به بررسی نحوه پاسخگویی صنعت بیمه کشورهای مختلف به زیان‎های ناشی از این ویروس پرداخته شده تا به اتخاذ استراتژی‌های مناسب توسط شرکت‌های بیمه کمک شود.

نشست ارائه این مقاله، امروز دوشنبه ۱۱ اسفندماه ۹۹ ساعت ۱۳:۰۰ از وبسایت همایش بیمه و توسعه به نشانی http://seminar27.irc.ac.ir/ پخش خواهد شد و به کلیه شرکت‌کنندگان گواهی حضور اعطا می‌شود

http://tejaratava.ir/?p=15886

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.