• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

ارائه مقاله با عنوان تأثیرپذیری بلندمدت صنعت ‌بیمه ‌جهانی از ریسک ‌تغییرات اقلیمی با بهره‌گیری از الگوی ARDL

  • کد خبر : 14995
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸
ارائه مقاله با عنوان تأثیرپذیری بلندمدت صنعت ‌بیمه ‌جهانی از ریسک ‌تغییرات اقلیمی با بهره‌گیری از الگوی ARDL

نشست ارائه مقاله با عنوان « تأثیرپذیری بلندمدت صنعت ‌بیمه ‌جهانی از ریسک ‌تغییرات اقلیمی با بهره‌گیری از الگوی ARDL» توسط دکتر سعید اسدی قراگوز، مدیریت بیمه کارآفرین شعبه شرق تهران، امروز ۲ اسفندماه ساعت ۱۳:۰۰ از سایت همایش بیمه و توسعه پخش خواهد شد. این مقاله با همکاری علیرضا حجتی عضو هیئت مدیره و معاون مدیر عامل در امورشعب و نمایندگان و سلدا نواح مسئول فنی شرکت صنایع غذائی تجارت گستران آسان پیشرو نگاشته شده است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پژوهشکده بیمه، تغییر اقلیم پدیده‌ای است که توسعه پایدار را در ابعاد مختلف زیست‌محیطی، سلامت انسان، امنیت غذایی، فعالیت‌های اقتصادی، منابع طبیعی و ساختار‌های زیربنایی تهدید می‌کند. بررسی روند زمانی خسارت‌های ناشی از تغییرات اقلیم نشان می‌دهد که با رشد اقتصادی و پیشرفت تکنولوژی شدت این خسارت‌ها  نیز افزایش یافته است. صنعت بیمه نیز به عنوان ناجی بیمه‌گذاران در مقابل این تغییرات، متأثر از خسارت‌های ناشی از آن است. بنا به اهمیت موضوع در پژوهش حاضر پس از بررسی وضعیت جهانی خسارت‌های ناشی ازتغییرات اقلیم، رابطه بلندمدت عوامل مؤثر بر خسارت‌های بیمه‌ای ناشی از تغییرات اقلیم در طول دوره ۱۹۷۰-۲۰۱۹ با بهره‌گیری از الگوی خود رگرسیون برداری با وقفه توزیعی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج نشان می‌دهد که به ترتیب مصرف انرژی‌های تجدید پذیر در جهان، سطح وسعت جنگل‌ها، تراکم جمعیت، نرخ شهرنشینی، درجه باز بودن تجاری، تولید ناخالص داخلی، انتشار آلاینده‌ها و افزایش برداشت آب شیرین، بیشترین تأثیر را بر افزایش خسارت‌های بیمه‌ای مرتبط با آب و هوا در بلند مدت داشته است.

نشست ارائه این مقاله، امروز شنبه ۲ اسفندماه ۹۹ ساعت ۱۳:۰۰ از وبسایت همایش بیمه و توسعه به نشانی http://seminar27.irc.ac.ir پخش خواهد شد و به کلیه شرکت‌کنندگان گواهی حضور اعطا می‌شود.

http://tejaratava.ir/?p=14995

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.