• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
2
امروز 13 بهمن‌ماه در ادامه برنامه‌های علمی بیست‌‌وهفتمین همایش ملی بیمه و توسعه

ارائه مقاله با عنوان بررسی تاثیر تغییرات اقلیمی بر صنعت بیمه

  • کد خبر : 12903
  • ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۷
ارائه مقاله با عنوان بررسی تاثیر تغییرات اقلیمی بر صنعت بیمه
نشست ارائه مقاله با عنوان « بررسی تأثیر تغییرات اقلیمی بر صنعت بیمه(مطالعه موردی بیمه سامان)» توسط پرویز مرادی معاون اداره اکچوئری بیمه سامان، امروز 13 بهمن‌ماه ساعت 13:00 از سایت همایش بیمه و توسعه پخش خواهد شد. این مقاله با همکاری سید امید میررفیع کارشناس نظارت صدور بیمه‌های زندگی بیمه سامان و غزاله سادات فخارزاده معاون مدیر بیمه‌های زندگی بیمه سامان نگاشته شده است.

به گزارش روابط عمومی پژوهشکده بیمه، بیمه از عوامل مهم توسعه پایدار است و با توجه به ماهیت آن با بسیاری از جنبه‌های تغییر اقلیم ارتباط تنگاتنگی دارد و ریسک تغییر اقلیم بر پوشش‌های بیمه‌ای قابل ارائه، نحوه ارزیابی ریسک، فراوانی و شدت خسارت و در نهایت بر عملکرد مالی شرکت‌های بیمه تأثیرگذار است؛ بنابراین شناسایی میزان کمی و کیفی این ریسک و تأثیر آن بر صنعت بیمه بسیار ضروری به نظر می‌رسد. صنعت بیمه می‌تواند با تمرکز بر شناسایی، اندازه گیری و کنترل این ریسک از آثار مستقیم و غیرمستقیم زیان‌بار آن بکاهد. تأثیر ریسک تغییرات اقلیمی در میان رشته‌های بیمه‌ای متفاوت است و رشته آتش‌سوزی با توجه به ریسک‌های که پوشش می‌دهد بیشترین تأثیر‌پذیری را از تغییر شرایط اقلیمی و آب‌و‌هوایی دارد. در این پژوهش تأثیر تغییرات اقلیمی بر خسارت‌های بیمه آتش‌سوزی در شرکت بیمه سامان در دوره زمانی ۱۳۸۹ الی ۱۳۹۸ بررسی شدند. 

 نمونه پژوهش شامل شاخص‌های مهم برای اندازه‌گیری تغییر شرایط اقلیمی و خسارت‌های آتش سوزی در ده سال گذشته به تفکیک استان‌های کشور است. متغییرهای مورد بررسی عبارتند از لگارتیم مبلغ خسارت آتش سوزی، میانگین دما، میزان بارش ۲۴ ساعته، تبخیر و میزان تابش آفتاب.  فرضیات با استفاده از مدل گشتاورهای تعمیم یافته طی دوره ده ساله مورد آزمون قرار گرفتند. نتایج آزمون فرضیه تحقیق نشان می‌دهد که رابطه‌ی معناداری بین تغییرات اقلیمی و خسارت‌های رشته آتش‌سوزی وجود دارد.

نشست ارائه این مقاله، امروز دوشنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۹۹ ساعت ۱۳:۰۰ از وبسایت همایش بیمه و توسعه به نشانی http://seminar27.irc.ac.ir/ پخش خواهد شد و به کلیه شرکت‌کنندگان گواهی حضور اعطا می‌شود.

http://tejaratava.ir/?p=12903

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.