• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

ارائه تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیارد تومان برای گسترش مراکز اقامتی و گردشگری از سوی بانک شهر

  • کد خبر : 53870
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
ارائه تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیارد تومان برای گسترش مراکز اقامتی و گردشگری از سوی بانک شهر

مدیرعامل بانک شهر گفت: آمادگی داریم با ارائه تسهیلات تا سقف ۵۰ میلیارد تومان، زمینه های لازم برای گسترش مراکز اقامتی و گردشگری را فراهم کنیم.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک شهر، دکتر سید محمد مهدی احمدی در اختتامیه همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری شهر شیراز؛ سومین حرم اهل‌ بیت (ع) از این نشست تخصصی به عنوان راهکاری برای افزایش تعامل میان شهرداری، سرمایه‌گذاران و نهادهای مالی یاد و اظهارکرد: اشتغالزایی، رونق سرمایه‌گذاری و باروری ظرفیت‌های شهر و استان در پرتو چنین همایش‌های موثری اجرایی خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه فرآیند سرمایه‌گذاری نیازمند ارائه و بهره‌مندی از مدل‌های نوینی برای تامین مالی پروژه‌ها است، افزود: سه چالش عمده در حوزه سرمایه‌گذاری وجود دارد که هر یک از آنها به نوبه خود دارای زیرلایه‌هایی هستند.
مدیرعامل بانک شهر با تشریح برخی چالش‌هایی که مسیر سرمایه‌گذاری را ناهموار می‌سازد، بیان داشت: در مرحله اول با تحریم‌های ناجوانمردانه‌ای روبرو هستیم که از سوی استعمارگران علیه مردم شریف ایران اعمال شده و به دلیل این محدودیت ها به تعاملات مالی بین المللی مانند امور فاینانس دسترسی نداریم.
وی با تشریح آسیب سومی که پدیده سرمایه‌گذاری را تحت شعاع قرار داده است، اظهار داشت: افزایش شهرنشینی و کاهش جمعیت روستانشینان به توسعه بی‌ضابطه کلانشهرها انجامیده است و تبعات آن در معضلاتی نظیر گسترش گره‌های ترافیکی و رشد تولید پسماندهای شهری مشهود است.
دکتر احمدی در بخش دیگری از سخنانش راهکاری برای فائق آمدن بر چالش‌های سرمایه‌گذاری ارائه کرد و افزود: مدیریت صحیح بازار پول و سرمایه و تعریف مدل‌های مالی جدیدی برای تامین مالی پروژه‌ها می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد و در این میان بانک شهر، با سابقه‌ای بیش از ۱۱ سال در این زمینه پیشگام است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم در حوزه خدمت‌رسانی به مدیریت شهری نقش آفرینی کنیم شاهد افزایش رفاه، امید و تقویت ضریب اطمینان و رضایتمندی نسبت به حاکمیت در جامعه خواهیم بود.
مدیرعامل بانک شهر در ادامه به دارایی‌های غیرمولد و منجمد شهرداری‌ها اشاره کرد و بیان داشت: فعال‌سازی ظرفیت‌هایی که در شهرها وجود دارد و اطمینان بخشی نسبت به سودآوری سرمایه‌گذاری بواسطه باروری استعدادها امکان پذیر است.
دکتر احمدی در ادامه افزود: ایجاد صندوق‌های املاک و مستغلات یکی از مدل‌های سرمایه‌گذاری است که در دنیا موفقیت آمیز بوده و چنانچه بتوانیم مدل‌هایی از مشارکت‌های مردمی با شهرداری را به سرانجام برسانیم، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای بدون افزایش نرخ تورم بدست می‌آید.
وی راهکار سهیم شدن مردم در پروژه‌ها را اقدام مثبتی برای مهار تورم و مولد کردن دارایی‌ها معرفی کرد و گفت: ارمغان همکاری مردم با مدیریت شهری مواردی نظیر توزیع عادلانه درآمد، نوسازی و ایمن‌سازی بافت فرسوده، ساماندهی زمین‌های بایر، پیشرفت پروژه‌های شهری، کاهش ریسک سرمایه‌گذاری، مهار تورم و در نهایت افزایش تولید ملی است.
دکتر احمدی در بخش دیگری از سخنان خود در اولین همایش ملی توسعه سرمایه‌گذاری برخی از اقدامات بانک شهر در حوزه گسترش زیرساخت‌های شهری را تشریح کرد و بیان داشت: بانک شهر این آمادگی را دارد که تسهیلاتی تا سقف ۵۰ میلیارد تومان برای گسترش مراکز اقامتی و گردشگری ارائه کند.
مدیرعامل بانک شهر فرمایش رهبر معظم انقلاب را چراغ راه این مجموعه برای فعالیت ارزیابی کرد و اضافه کرد: زمینه‌ای مهیا کرده ایم تا شرکت‌های دانش بنیان در خدمات شهری سهیم شده و از تسهیلات این بانک بهره‌مند شوند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: راه‌اندازی بورس املاک و مستغلات با توجه به حجم دارایی‌های شهرداری ها ضروری به نظر می‌رسد و بانک شهر این آمادگی را دارد تا به عنوان بانک عامل در این زمینه نقش آفرینی کند.
دکتر احمدی در بخش پایانی اظهارات خود برخی از خدمات بانک شهر در حوزه گسترش زیرساخت‌های کلانشهر شیراز را تشریح کرد و بیان داشت: بانک شهر همواره در کنار شهرداری‌ها بوده است و در تامین مالی پروژه‌هایی مانند قطار شهری، احداث تقاطع‌ها و تونل های شهری، نوسازی بافت فرسوده و بسیاری دیگر از پروژه‌ها نقش سازنده‌ای داشته است.

http://tejaratava.ir/?p=53870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.