• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
3

اختتامیه مسابقه بزرگ سخنرانی صنعت بیمه برگزار شد/ رونمایی از پوستر دومین دوره با حضور مدیران صنعت

  • کد خبر : 56986
  • ۱۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
اختتامیه مسابقه بزرگ سخنرانی صنعت بیمه برگزار شد/ رونمایی از پوستر دومین دوره با حضور مدیران صنعت

مراسم نخستین مسابقه بزرگ سخنرانی صنعت بیمه (اینشورتاک) در ساختمان بیمه مرکزی برگزار شد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، مراسم نخستین مسابقه بزرگ سخنرانی صنعت بیمه (اینشورتاک) در ساختمان بیمه مرکزی با حضور پرویز خوشکلام خسروشاهی قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی، یونس مظلومی مدیرعامل شرکت بیمه تعاون، علیرضا هادی مدیرعامل شرکت بیمه زندگی باران، محمدصالح چیتگران، عضو هیأت مدیره بیمه تعاون و حبیب میرزایی معاون توسعه بازار و شـبکه فـروش بیمه پاسارگاد برگزار شد.
در این مسابقه که با هدف توسعه ضریب نفوذ بیمه در کشور و با حمایت شرکت بیمه تعاون راه اندازی شد، بیش از ۳۰۰ نفر از نمایندگان و شبکه فروش شرکت های بیمه شرکت کردند که پس از برگزاری دوره ها و ارزیابی های صورت گرفته ۱۳ نفر به عنوان فینالیست انتخاب و در نهایت شش نفر منتخب دوره نخست مورد معرفی قرار گرفتند.
ضرورت گسترش دامنه سخنرانی به شبکه پرداخت خسارت
در مراسم اختتامیه، پرویز خسروشاهی، قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی با اظهار این موضوع که اجرای برنامه هایی همچون اینشورتاک نباید فقط برشبکه فروش صنعت بیمه متمرکز شود، خواستار اجرای اینگونه مسابقات برای شبکه پرداخت خسارت شد و توضیح داد: در حال حاضراکثر کسانی که خسارت بیمه‌نامه دریافت می‌کنند ناراضی هستند و دلیل آن این است که یا نمی‌دانند بیمه‌نامه آنها چه مواردی را پوشش داده و یا اینکه نماینده بیمه با مردم خوب صحبت نکرده است.
خسرو شاهی سپس خطاب به شرکت های بیمه ای گفت: با گسترش ابتکار عمل همراه با عنصر رقابت می توان به رشد و توسعه صنعت بیمه کمک کرد زیرا مردم را هم درگیر صنعت بیمه می کند.
قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی برگزاری این مسابقه را ابتکاری جدید درصنعت بیمه دانست و تصریح کرد: تربیت کارشناسان با توانمندی های فن بیان، مهارت های مذاکره و فروش کمک بزرگی برای صنعت بیمه به شمار می آید که متعاقبا به گسترش فرهنگ بیمه در جامعه و افزایش ضریب نفوذ بیمه ختم می شود. بیمه گران همان قدر که در حوزه فروش بیمه نامه به استفاده از فن بیان نیاز دارند، باید توانایی سخن گفتن را درباره خدمات پس از فروش بیمه نامه و عمل به تعهدات بیمه گر نیز کسب نمایند، چون ای بسا این مهارت موثرتر از مهارت بازاریابی است.
قائم مقام بیمه مرکزی، در ادمه ابتکار عمل بیمه تعاون را در پوشش بیمه‌ای قهرمانان ورزشی را مورد ستایش قرار داد و گفت: باید مردم عادی را درگیر صنعت بیمه کنیم و عنصر رقابت در فروش بیمه‌نامه وارد شود.
بیمه های زندگی استعدادی برای فروش آنلاین ندارند
در ادامه مراسم یونس مظلومی مدیر عامل بیمه تعاون نیز گفت: مسابقه اینشورتاک در صنعت بیمه کاملاً مستقل از بیمه تعاون است و برای توسعه ضریب نفوذ بیمه و توسعه بیمه‌نامه‌های زندگی برگزار شده و امیدواریم در سال‌های آینده نیز مسابقات سخنرانی در صنعت بیمه تداوم داشته باشد.
مدیرعامل بیمه تعاون گفت: با وجود اینکه شبکه فروش بیمه و استارت‌آپ‌ها گسترش پیدا کردند اما فروش بیمه به صورت آنلاین فقط ۵ درصد را شامل می‌شوند و همچنان ۹۵ درصد فروش بیمه‌ها در بستر چهره ‌به چهره و حضوری انجام می‌شوند.
به گفته وی، فروش بیمه‌نامه‌های زندگی هیچ استعدادی از طریق ارائه آنلاین و غیرحضوری نمی خواهد بلکه باید برای فروش بیمه‌نامه زندگی با ارائه و توضیح و داشتن مهارت صحبت کردن و معرفی مزایای صنعت بیمه انجام شود.
مظلومی با تاکید بر این که «بیمه» محصولی فروختنی است، نه خریدنی، اظهار کرد: در رویداد مسابقه سخنرانی صنعت بیمه، فرصتی فراهم شده است که فعالان صنعت بیمه توانایی خود در زمینه معرفی محصول را محک بزنند و در این زمینه آموزش هم ببینند.
وی با بیان این که این رویداد، فراشرکتی است و همه دست اندرکاران صنعت بیمه می توانند در آن مشارکت کنند، ادامه داد: سخنرانی حرفه ای یک اصل پذیرفته شده در صنعت فروش است و یکی از روش های توسعه فرهنگ بیمه و نیز کمک به افزایش ضریب نفوذ آن، افزایش مهارت سخنوری فروشندگان بیمه به منظور اقناع خریدار است.
گام بعدی؛ مفهوم سازی قراردادهای بیمه ای
در بخش دیگری از مراسم مذکور، علیرضا هادی، مدیر عامل بیمه باران به سخنرانی پرداخت و گفت خوشبختانه چندسالی می شود که انحصارها از بیمه برداشته شده و به تعداد شرکت های خصوصی اضافه شده است.
وی ادامه داد: این چنین مسابقات به گسترش راه صنعت بیمه کمک خواهد کرد؛ چراکه شاهد هستیم علی رغم وجود اساتید بزرگ بازاریابی، همچنان در این زمینه ضعیف هستیم و همچنین نیاز داریم تا روش های جدیدی را برای فروش و توسعه بیمه انتخاب کنیم.
هادی همچنین افزود: نیاز است تا در زمینه مفهوم سازی قراردادهای بیمه ای نیز فعالیت های توسعه ای پیش بگیریم.
عواملی اثرگذار برای رشد و توسعه بیمه
در ادامه مراسم، حبیب میرزایی، عضو هیأت عامل و معاون مدیرعامل در بخش طرح، توسعه و فناوری اطلاعات بیمه پاسارگاد هم گفت: استمرار چنین رویدادهایی می تواند به توسعه فرهنگ بیمه ای منجر شود.
وی در ادامه اظهار داشت: ۴ عامل در رشد و توسعه بیمه در کشورهای در حال توسعه مهم است که عبارتند از: ۱) حمایت دولت ها ۲) وجود بیمه گران ۳) فروشندگان بیمه و ۴) توان و تمایل اقتصادی مردم که بیش از همه بر روی توان فروشندگان برای جلب نظر مردمی تأکید شده است.
تربیت خبرگان بیمه برای توسعه فرهنگ بیمه
در ادامه مراسم مصطفی زندی، مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی ساده‌سازی مفاهیم بیمه برای مردم و معرفی آئین‌نامه‌های بیمه مرکزی را که مرتب در حال به روز شدن است را هدف برگزاری مسابقات سخنرانی صنعت بیمه ذکر کرد.
او ضمن اظهار امیدواری برای استمرار این مسابقه بیان داشت: هم اکنون در بسیاری از استان ها و شهرستان ها، ظرفیت هایی برای توسعه بیمه وجود داشته که متأسفانه افراد قابلی برای تببین تربیت نشده اند؛ این چنین رویدادهایی می تواند به توسعه فرهنگسازانه بیمه منجر شده و خبرگانی را در این زمینه برای حضور در مناطق کمترآشنا تربیت کند.
ضرورت تقویت زمینه هایی برای ورود علاقه مندان به صنعت بیمه
احسان حق بجانب، دبیر رویداد نیز دیگر سخنران مراسم بود که اظهار داشت: با برگزاری این رویداد موفق شدیم تا بازخوردهای مطلوبی را از استان ها دریافت کرده و همچنین در نظر داریم تا در ادامه بر روی موضوعات نوینی که بتواند به گسترش و بهسازی صنعت بیمه منجر شود تمرکز کنیم.
وی همچنین اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا زمینه هایی را برای ورود علاقه مندان بیشتری به فعالیت در صنعت بیمه فراهم کنیم.

نام آوران نخستین دوره مسابقه بزرگ سخنرانی صنعت بیمه
نام برندگان نخستین دوره مسابقه بزرگ سخنرانی صنعت بیمه به ترتیب زیر است:
۱- وهاب دعاچی از بیمه سامان – جایزه ۵۰میلیون تومان وجه نقد، تندیس و لوح افتخار
۲- حسن وفایی، نماینده استان خراسان رضوی بیمه پاسارگاد- جایزه ۳۰ میلیون تومان وجه نقد، تندیس و لوح افتخار
۳- حدیث ملک حسینی، نماینده استان مرکزی بیمه تعاون – جایزه ۲۰ میلیون تومان وجه نقد، تندیس و لوح افتخار
برگزیده خلاق ترین اجرا: مهری طالبی از بیمه سامان- جایزه ۵ میلیون تومان وجه نقد، تندیس و لوح افتخار
برگزیده بهترین محتوا: هادی کریمی از بیمه باران- جایزه ۵ میلیون تومان وجه نقد، تندیس و لوح افتخار
برگزیده مردمی: محمد جواد خیر خواه نماینده بیمه ملت – ۵ میلیون تومان وجه نقد، تندیس و لوح افتخار

گام دوم
گفتنی است در پایان مراسم، از پوستر دومین دوره مسابقه سخنرانی صنعت بیمه که بناست با رویکرد «استعدادیابی، ارتقای مهارت سخنوری و انتشار مجموعه سخنرانی فعالان صنعت بیمه» برگزار شود، رونمایی شد.

http://tejaratava.ir/?p=56986

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.