• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1
عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس:

احیای معادن کوچک بیش از ۱۷ هزار شغل ایجاد کرده است

  • کد خبر : 86644
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۸:۵۳
احیای معادن کوچک بیش از ۱۷ هزار شغل ایجاد کرده است

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک از احیا و توسعه حدود ۱۳۰۰ معدن در این طرح از سال ۹۸ تاکنون و همچنین ایجاد بیش از ۱۷ هزار شغل در طول این مدت خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمپاسکو عباس جرجانی مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس درباره آغاز به کار این طرح توضیح داد: طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس به عنوان یک طرح اقتصاد مقاومتی و با هدف برپایی نهضت فرآوری و بهره‌وری و با همکاری و مشارکت وزارت صمت، ایمیدرو و شرکت‌های بزرگ معدن و صنایع معدنی از سال ۹۸ آغاز شد.

مدیر اجرایی طرح احیا در توضیح عملکرد این طرح عنوان کرد: با احیای معادن کوچک مقیاس از سال ۹۸ تاکنون علاوه بر اشتغال زایی توانستیم افزایش تولید ۵۰ میلیون تنی مواد معدنی را هم از طریق معادن کوچک مقیاس به ثبت برسانیم.

وی با بیان اینکه این طرح در سال ۹۸ موفق به احیا و توسعه ۱۴۶ معدن کوچک مقیاس شد، ادامه داد: در سال‌های پس از آن آمار فعال سازی معادن کوچک همواره روند افزایشی داشته و در مجموع تاکنون حدود ۱۳۰۰ معدن کوچک مقیاس را فعال کرده‌ایم.

جرجانی درباره عملکرد طرح احیا در سال ۱۴۰۱ تاکید کرد: در سال گذشته همکاری قابل توجهی با اداره کل صمت استان‌ها داشتیم که منجر به فعال‌سازی و توسعه ۴۳۴ معدن در استان‌های مختلف شد.

وی همچنین با اشاره به بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاری در طرح احیا افزود: یکی از اهداف این طرح در سال گذشته واگذاری معادن در اختیار سازمان‌ها به صورت بسته سرمایه‌گذاری بود که از مهمترین مزایای واگذاری معادن به این شکل، ورود شرکت‌های بزرگ معدنی و بورسی کشور در بخش معدن بوده است.

مدیر اجرایی طرح احیای معادن کوچک مقیاس عنوان کرد: در سال ۱۴۰۱ این طرح ۴۶ بسته سرمایه‌گذاری برای اجرا به وزارت صمت معرفی کرد که ۱۱ بسته شامل ۵۰ مجوز معدنی دارای برنده مزایده بود.

جرجانی در پایان خاطرنشان کرد: معرفی بسته‌های سرمایه‌گذاری در استان‌های زنجان، سیستان و بلوچستان، سمنان، کردستان، هرمزگان و مازندران قابل توجه بود که پس از طی مراحل قانونی فرآیند مزایده جهت انجام عملیات تکمیلی اکتشاف، بهره‌برداری و تاسیس کارخانه‌های فرآوری به شرکت‌های دارای صلاحیت فنی و مالی واگذار شده است.

http://tejaratava.ir/?p=86644

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.