• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

احداث ۷۰ درصد پتروشیمی سلمان فارسی با تسهیلات ۱۲۰ میلیون یورویی بانک توسعه صادرات

  • کد خبر : 84424
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
احداث ۷۰ درصد پتروشیمی سلمان فارسی با تسهیلات ۱۲۰ میلیون یورویی بانک توسعه صادرات

پیشرفت فیزیکی طرح پتروشیمی سلمان فارسی با تامین مالی ۱۲۰ میلیون یورویی بانک توسعه صادرات ایران به ۷۰ درصد رسید که قرار است این رقم تا مرحله بهره برداری تا ۲۰۰ میلیون یورو افزایش یابد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، محمدجعفر مزده سرپرست بانک توسعه صادرات ایران به همراه مدیران ارشد این بانک از پتروشیمی سلمان فارسی در استان خوزستان بازدید و از نزدیک در جریان پیشرفت ۷۰ درصدی این پروژه قرار گرفت.
طرح پتروشیمی سلمان با تامین مالی ۲۰۰ میلیون یورویی بانک توسعه صادرات ایران تاکنون ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. این طرح پس از اتمام و بهره برداری، سالانه بالغ بر ۴۵۰ میلیون دلار برای کشور ارزآوری خواهد داشت.
معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران با بیان اینکه، تاکنون ۱۲۰ میلیون یورو از مبلغ مصوب تسهیلات به این طرح پرداخت شده، پیش بینی کرد که این طرح تا سال ۱۴۰۳ به بهره برداری برسد.
به گفته وی، تسهیلات ۲۰۰ میلیون یورویی این طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین مالی می شود.
رضا ساعدی فر با بیان اینکه، ۵۰۰ شغل در مرحله بهره برداری طرح پتروشیمی سلمان فارسی ایجاد شده است، تصریح کرد: میزان اشتغالزایی این طرح در مرحله ساخت و آماده سازی نزدیک به چهار هزار نفر است.
معاون اعتبارات بانک توسعه صادرات ایران ادامه داد: این پروژه به منظور تأمین زنجیره ارزش در صنعت پتروشیمی و تأمین خوراک واحدهای تولید پلی پروپیلن، فنل، اکریلونیتریل و … در مجتمع جدید پتروشیمی ماهشهر در حال احداث است.
یادآور می شود، پتروشیمی سلمان فارسی مجری طرح تبدیل گاز پروپان به گاز پروپیلن در ماهشهربا مساحت برابر با ۱۶٫۷۵ هکتاراست. در این راستا شرکت گسترش صنایع پایین‌دستی پتروشیمی با مشارکت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سال ۱۳۸۱ تأسیس و فعالیت خود را آغاز و در سال ۱۳۸۹ به بخش خصوصی واگذار شد.

http://tejaratava.ir/?p=84424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.