• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

احداث اولین دیواره یخ نوردی کشور در کیش

  • کد خبر : 64055
  • ۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
احداث اولین دیواره یخ نوردی کشور در کیش
اولین دیواره یخ نوردی مصنوعی کشور و تنها دیواره یخ چهار فصل دنیا در جزیره زیبای کیش افتتاح می شود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام این خبر افزود: اولین دیواره مصنوعی یخ نوردی کشور با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با حمایت فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی در روز اول مهرماه سال جاری در جزیره زیبای کیش افتتاح خواهد شد.

کشاورز با اشاره به هدفگذاری انجام شده در خصوص إحیای ظرفیت های موجود و خلق مزیت های جدید در حوزه گردشگری جزیره کیش اظهار داشت: برنامه عملیاتی جامعی برای توسعه گردشگری ورزشی کیش طراحی شده و اکنون با همت بخش خصوصی توانمند و همکاران پرتلاش سازمان منطقه آزاد کیش، گام به گام در حال اجرای این برنامه جامع هستیم و احداث این دیواره یخ نوردی به برگزاری رویدادهای ملی و بین المللی جذاب در این رشته ورزشی پر طرفدار در جزیره زیبای کیش منجر خواهد شد.

رضا زارعی؛ رئیس فدراسیون کوه نوردی و صعودهای ورزشی هم با اشاره به بدیع بودن این اتفاق در سطح کشور افزود: دیواره یخی کیش که به همت مجموعه پنگوئن کیش احداث شده دارای ۱۵ متر ارتفاع و ۳۵ تن وزن است که به دلیل داخل سالن بودن آن، تنها دیواره چهار فصل دنیا محسوب می شود.

زارعی تاکید کرد: بر روی این دیواره امکان برگزاری مسابقات سرعت دو‌ نفره یا دوئل وجود دارد و آبان ماه به مناسبت روز و هفته کیش یک رویداد بین المللی بر روی این دیواره برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است همزمان با افتتاح این دیواره یخی در روز اول مهرماه، مسابقاتی با حضور ۱۵ یخ نورد برتر کشور بر روی این دیواره برگزار خواهد شد.

http://tejaratava.ir/?p=64055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.