• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

اجرای تاثیرگذار یک رویداد علمی در روزهای سخت اقتصادی

  • کد خبر : 58960
  • ۰۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۵
اجرای تاثیرگذار یک رویداد علمی در روزهای سخت اقتصادی
پانزدهمین سمینار بین المللی کسب و کار با حضور مدیران بخش خصوصی در صدا و سیما برگزار شد.

به گزارش تجارت آوا، پانزدهمین سمینار بین المللی کسب و کار با عنوان ” توسعه بازارهای هدف و عوامل سودآوری شرکتها ” در تاریخ ۲۸ و ۲۹ تیر ۱۴۰۱ با سخنرانی Dr. Klaus- Peter Wagenfuhr از آکادمی DMAN آلمان و استاد « آستانه ها » مدرس و کارشناس ارشد کسب و کار و استارت آپ های بین المللی در آلمان ، توسط موسسه عصر گفتگوی قلم در سالن همایشهای بین المللی صدا و سیما برگزار شد.
این سمینار ۲ روزه ، با هدف بررسی وضعیت اقتصاد، رشد و پرورش کسب و کار و توسعه بازار و اطمینان از سود آوری در همه حوزه ها با حضور مدیران و فعالان اقتصادی بنگاه های بخش خصوصی طی دو روز در تاریخ ۲۸ و ۲۹ تیرماه ،۱۴۰۱ حدود ۸ ساعت در مرکز همایش‌های بین المللی سازمان صدا و سیما در تهران برگزارشد. در این نشست فناورانه که شخصیت ها، صاحب نظران و مسئولان شرکت های دانش بنیان دعوت داشتند، چالشها، راهکار‌ها و پیشنهاد‌های مرتبط با این حوزه مطرح شد.
دکتر Klaus-Peter Wagenführ محقق آلمانی و دکتر آستانه ها ، که به عنوان مدرس در زمینه توسعه بازار شرکت های دانش بنیان و سودآوری آنها با تبادلات بازارهای خارجی در این سمینار حضور داشتند، با ارائه مطالب و روش های سرمایه گذاری و سودآوری در این زمینه به شرکت در چگونگی ورود به بازار های خارجی و رقابت با رقیب های سرسخت داخلی و همچنین خارجی برای داشتن یک بازار کار خوب و دارای جذب سرمایه با آنها به سخنرانی پرداختند و با تدریس و حل مسئله و تمرین، آنها را از چگونگی موفقیت و پیشرفت در این مسیر آگاه کردند.
در اولین روز این سمینار Dr. Wagenfuhr سخنان خود را با مرغوب بودن کالای ایرانی و ارتباط خوب بازرگانان ایرانی با دیگر کشورها آغاز کرد و در ادامه بحث های علمی خود را شرح ذیل اشاره کرد:
• صورت سود و زیان – اندازه گیری سودآوری
• ایجاد آبشار قیمت: بازاریابی قیمت پایه محصول را تعیین می کند
• تجزیه آبشار سودآوری: کدام عناصر هزینه بیشترین تأثیر را بر شرکت ما دارند؟
• با چه مشتریانی باید تجارت کنم؟
• دستورالعمل‌های اندازه‌گیری و طبقه‌بندی بر اساس قوانین رایج امکان تعیین جذابیت کالا برای مشتری را فراهم می سازد.
• تحلیل جذابیت مشتری

در پایان اولین روز آموزش در نوبت صبح ، استاد چندین سوال را برای شرکت کنندگان مطرح کرد که شرکت کنندگان در گروه های متفاوت بر روی سوالات کار کرده و به سوالات پاسخ دادند.

در نوبت بعد ازظهر ، دکتر آستانه ها به نکات کلیدی روش عملکرد مدیریت کسب و کار و برگشت سرمایه در آلمان و نیز روش های بهبود بهره وری منابع مالی اشاراتی داشت.
دومین روز سمینار در ۲۹ تیر ۱۴۰۱ با مروری از دروس روز قبل توسط Dr. Klaus- Peter Wagenfuhr انجام شد و سپس استاد موضوعات زیر را در رابطه با فرآیند فروش، شکار مشتری – برنامه ریزی حساب – ایجاد روابط موفق با مشتریان تدریس کرد.
• صلاحیت رهبری موثر – حرکت چشم انداز به جلو
• اطمینان از سودآوری II – قیمت گذاری
• چگونه سودآوری را افزایش دهیم؟
• ماشین حساب قیمت-حاشیه سود

در پایان دومین جلسه سمینار Dr. Wagenfuhr دو شعار از دو نخبه از دنیای تجارت را عنوان کرد:
• اگر مزیت رقابتی ندارید، رقابت نکنید.” جک ولش، جنرال الکتریک” – Jack Welsh, GE
• “شرکت‌هایی که سعی می‌کنند همه چیز برای همه باشد، معمولاً چیزی برای هیچ‌کس نیست” – R. S. Kaplan & D. P. Norton

http://tejaratava.ir/?p=58960

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.