• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
9
رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی اعلام کرد؛

اثر ویژه بورس های کالایی در رشد اشتغالزایی

  • کد خبر : 42671
  • ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱
اثر ویژه بورس های کالایی در رشد اشتغالزایی
محصولات پلیمری و شیمیایی عرضه شده در بورس کالا و انرژی با اشتغالزایی بالایی که دارند، فرصت مناسبی برای صنایع تکمیلی به شمار می روند؛ در همین زمینه بر اساس برآوردهای انجام شده از سوی انجمن ها، تشکل ها و صنوف مختلف صنایع تکمیلی به ازای هر یک میلیون تن محصول پتروشیمی که به بازار داخل عرضه می شود، حدود ۱۷۰ هزار شغل در این حوزه ایجاد می شود.

محمد متقی

محمد متقی رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی با تاکید بر این که تامین نیاز بازار داخلی محصولات پتروشیمی به عنوان یک راهبرد و ماموریت اصلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی است، اظهار کرد: محصولات پلیمری و شیمیایی عرضه شده در بورس کالا و انرژی با اشتغالزایی بالایی که دارند، فرصت مناسبی برای صنایع تکمیلی به شمار می روند؛ در همین زمینه بر اساس برآوردهای انجام شده از سوی انجمن ها، تشکل ها و صنوف مختلف صنایع تکمیلی به ازای هر یک میلیون تن محصول پتروشیمی که به بازار داخل عرضه می شود، حدود ۱۷۰ هزار شغل در این حوزه ایجاد می شود.

به گزارش تجارت آوا به نقل از «کالاخبر» ، رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده از سوی انجمن ها، تشکل ها و صنوف مختلف صنایع تکمیلی به ازای هر یک میلیون تن محصول پتروشیمی که به بازار داخل عرضه می شود، حدود ۱۷۰ هزار شغل در این حوزه ایجاد می شود.

متقی با تاکید براینکه، ایجاد و توسعه این صنایع خصوصا با اولویت توسعه در مناطق کم برخوردار آثار و برکات عظیمی را برای کشور دارد، درخصوص انعقاد تقاهم نامه همکاری میان دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، خاطر نشان کرد: این تفاهم نامه با هدف کنترل، نظارت و افزایش کیفیت محصولات پتروشیمی و حل و فصل برخی مشکلات شرکت های پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی امضا شد و دارای شاخص­ های مختلفی است.

وی افزود: انطباق مشخصات فنی گریدهای جدید محصولات پتروشیمی که در بورس­ های کالا و انرژی عرضه می شوند، با لیسانس ها و استانداردهای مربوطه از این شاخص­ ها است به این ترتیب که شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در آزمایشگاه های تخصصی خود این گریدها و مواد شیمیایی را بررسی و تائید می کنند و در صورت صدور تائید، مجوز عرضه را خواهند گرفت. همچنین استعلام عدم ساخت داخل محصول برای مجوز واردات موادی که هنوز داخلی سازی نشده است با همکاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بررسی و به مراجع مربوطه پاسخ داده می­ شود.

وی ادامه داد: در زمینه صادرات نیز محصولات پتروشیمی­ ها تحت کدهای تعرفه و آنالیز مشخص و مورد تائید دفتر توسعه صنایع پایین دستی مجوز صادرات خواهند داشت که در این زمینه نیز همکاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی لازمه انجام صحیح فرایند کاری خواهد بود.

متقی تصریح کرد: با امکانات و تجهیزات این شرکت هر گونه محصول پتروشیمی مورد مصرف در صنایع تکمیلی در کاربردهای مختلف قابلیت آزمایش و بررسی لازم وجود دارد تا بتوان تمام ادعاها را بررسی کرده و داوری­ های مستند و مستدلی ارائه شود.

وی با بیان این که شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در نهایی شدن کلیه دیتا شیت­ های محصولات پتروشیمی ­ها نیز همکاری دارد، گفت: این سامانه تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید و منجر به ایجاد یک منبع مطمئن برای تمام بهره­ برداران آن شامل پتروشیمی­ ها، صنایع تکمیلی، دانشگاه­ ها مراکز تحقیقاتی و … خواهد بود.

http://tejaratava.ir/?p=42671

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.