• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب هیات وزیران به شعب پست بانک ایران ابلاغ شد

  • کد خبر : 72381
  • ۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب هیات وزیران به شعب پست بانک ایران ابلاغ شد

معاونت اعتباری و بین الملل پست بانک ایران، آیین نامه اجرایی قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مصوب هیات وزیران را به شعب بانک ابلاغ کرد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از اداره کل روابط عمومی پست بانک ایران، بر اساس این آیین‌نامه، کارگروه بازگشت ارز حاصل از صادرات، برای ورود ارز به چرخه اقتصادی تشکیل شد. صادر کنندگان باید با یکی از روش‌های: فروش ارز به صورت حواله در سامانه نیما به بانک مرکزی، موسسه اعتباری و یا صرافی، واردات کالا در مقابل صادرات خود، واگذاری ارز حاصل از صادرات به دیگران جهت واردات کالا، تهاتر کالا به کالا و فروش ارز به صورت اسکناس به بانک مرکزی، موسسه اعتباری و یا صرافی آن را به چرخه اقتصادی کشور بازگردانند.
همچنین صادرکنندگان باید تسهیلات اعطایی از محل منابع بانک‌ها، صندوق توسعه ملی، حساب ذخیره ارزی، تامین مالی خارجی، بازتامین، بانک توسعه اسلامی، بانک توسعه و تجارت اکو، بانک جهانی و سایر منابع تسهیلاتی به تشخیص بانک مرکزی و تامین ارز آورده متقاضی بابت واردات را نیز برای ورود به چرخه ارزی کشور، بازپرداخت کنند.
بر اساس این گزارش، این آیین نامه، به پیشنهاد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استاند تبصره (۶)بند (ح) ماده (۲) مکرر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال ۱۴۰۰ به تصویب هیات وزیران رسیده است.

http://tejaratava.ir/?p=72381

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.