• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4

آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۴) قانون حمایت از هنرمندان و فعالان فرش دستباف کشور تصویب و ابلاغ شد

  • کد خبر : 18107
  • ۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۵
آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۴) قانون حمایت از هنرمندان و فعالان فرش دستباف کشور تصویب و ابلاغ شد

رئیس مرکز ملی فرش ایران از تصویب آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۴) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان فرش دستباف و صنایع‌دستی کشور و ابلاغ آن توسط معاون‌ اول رئیس‌جمهوری به تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط خبر داد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، فرح ناز رافع، از تصویب نامه مصوب جلسه مورخ ۲۰/۱۲/۹۹ هیات وزیران درخصوص “آیین نامه اجرایی ماده ۱۴ قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان فرش دستباف و صنایع دستی” طی نامه شماره ۱۵۶۱۷۶ مورخ ۲۷/۱۲/۹۹ توسط معاون اول رییس جمهور خبر داد.
رییس مرکز ملی فرش ایران بیان کرد: پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی و تلاش‌های فراوان مرکز ملی فرش ایران، دولت در راستای تکلیف قانونی خود و با هدف تشویق و حمایت از فرش دستباف و تسهیل در توسعه این بخش، آیین نامه اجرایی ماده (۱۴) قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان فرش دستباف و صنایع دستی، موضوع نحوه صدور مجوز فعالیت های صنایع دستی و فرش دستباف را تصویب کرد.
وی افزود: فرش دستباف یک محرک اقتصادی برای توسعه به خصوص در نواحی کمتر برخوردار کشور به شمار می آید، تنظیم مقررات در این خصوص می تواند بر توسعه اقتصادی این مناطق اثر مثبت داشته باشد.
رافع ادامه داد: قانون حمایت از هنرمندان ، استادکاران و فعالان فرش دستباف و صنایع دستی – مصوب ۱۳۹۶ و فرش دستباف و صنایع دستی: صنایع موضوع ماده ( ۱ ) قانون که منحصرا ساخت ایران باشند و وزارت صنعت ، معدن و تجارت که اجرای کلیه وظایف مندرج در این آیین نامه در مورد فرش دستباف را برعهده دارد.
ضوابط و فرآیند صدور مجوزهای فرش دستباف و صنایع دستی ، نحوه هماهنگی و تعاملات لازم برای صدور مجوزهای تأسیس مراکز آموزش و نحوه اجرای آموزش ، شرایط متقاضیان دریافت مجوز، نحوه پایش و ارزیابی عملکرد واحدهای دارای مجوز و نحوه اعتراض متقاضیان و دارندگان مجوز به گزارش ارزیابی و چگونگی رسیدگی به اعتراضات و تخلفات مربوط، از جمله موارد مندرج در آیین نامه یاد شده است.
رئیس مرکز ملی فرش ایران،  با اشاره به موضوعات مربوط به این آیین‌نامه، افزود: موضوعات این آیین‌نامه در رابطه با تمامی مجوزهای حوزه فرش دستباف و مباحث نظارتی و رسیدگی به تخلفات مرتبط است.
هم چنین آیین‌نامه اجرایی ماده (۱۴) قانون حمایت از هنرمندان و فعالان فرش دستباف کشور پیوست می باشد.

http://tejaratava.ir/?p=18107

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.