• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

آیلند نمونه ای از یک گردشگری مدرن و پایدار است

  • کد خبر : 45139
  • ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
آیلند نمونه ای از یک گردشگری مدرن و پایدار است

یک مدرس دانشگاه گفت: پروژه سرزمین ایرانیان (آیلند) نمونه ای از یک گردشگری مدرن و پایدار است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از ستاد خبری گروه مالی گردشگری در پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته ، سارا اردو در کارگاه آموزشی با عنوان ” اکوتوریسم با رویکرد گردشگری مدرن” که در غرفه بانک گردشگری برگزار شد، افزود: در “آیلند” تمام ابعاد گردشگری پایدار و مدرن شامل بعد محیطی، بعد اقتصادی و بعد اجتماعی رعایت شده است.
وی با بیان اینکه اکوتوریسم، گردشگری مسئولانه در طبیعت است، افزود: حرکت در جهت توسعه پایدار، دوستی با فرهنگ بومیان و کمک به حفظ میراث فرهنگی از جمله مسئولیت های یک گردشگر در سفر را تشکیل می دهد.
اردو تصریح کرد: گردشگر باید از منابع موجود در طبیعت به گونه ای حفاظت کند که نسل های آینده هم بتوانند استفاده کنند. همان گونه که از میراث فرهنگی حفاظت می کنیم، باید از میراث طبیعی هم حفاظت شود.
وی با بیان اینکه گسترش شهرنشینی و پیامدهای آن از جمله آلودگی هوا از جمله علل اکوتوریسم مدرن است، گفت: سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد، گردشگری پایدار را با عنوان “رجوع به زوایای زیست محیطی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی توسعه گردشگری” تعریف کرده است.
این مدرس دانشگاه گفت: اقدامات مهمی در جهت حفاظت از محیط زیست در سرزمین ایرانیان (آیلند) انجام شده که از جمله آنها پوشش گیاهی سازگار با محیط و اقلیم، مدیریت آب ، ایجاد شبکه فضای سبز بر اساس سرانه جمعیت و مدیریت پساب و فاضلاب است.
به گفته مسئولان پروژه آیلند، تمام طرح های زیست محیطی و دیگر طرح های اجرا شده در سرزمین ایرانیان (آیلند) با کمک مشاوران مجرب بین المللی ارزیابی و به اجرا درآمده است.
پانزدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته که از ۹ بهمن ماه آغاز به کار کرد، بعدازظهر سه شنبه ۱۲ بهمن به کار خود پایان داد.

http://tejaratava.ir/?p=45139

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.