• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

آیا جراحی چشم شامل بیمه تکمیلی می‌شود؟

  • کد خبر : 55138
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۹:۳۰
آیا جراحی چشم شامل بیمه تکمیلی می‌شود؟

خوشبختانه با پیشرفت علم اکثر آسیب‌ها و بیماری‌های چشم قابل درمان هستند. در این بین نکته‌ای که برای اقشار مختلف جامعه اهمیت بالایی دارد، هزینه‌های درمان و جراحی چشم است که در مقاله پیش‌رو به آن خواهیم پرداخت.

چشم را می‌توان به‌عنوان یکی از حیاتی‌ترین اعضای بدن معرفی کرد. چشم‌ها به ‌اندازه حیاتی بودنشان، حساس و آسیب‌پذیر نیز هستند. همین موضوع باعث شده تا بیشتر افراد دچار آسیب‌های متفاوتی از ناحیه چشم شوند. این آسیب‌ها مختص سن خاصی نیستند و ممکن است در هر سن به سراغ افراد بیاید. خوشبختانه با پیشرفت علم اکثر آسیب‌ها و بیماری‌های چشم قابل درمان هستند. در این بین نکته‌ای که برای اقشار مختلف جامعه اهمیت بالایی دارد، هزینه‌های درمان و جراحی چشم است.

برای همین ممکن است برخی از افراد به‌دلیل مشکلات مالی از درمان آسیب‌ها و بیماری‌های چشمی خودداری کنند. متاسفانه در صورتی که آسیب‌های چشمی معالجه نشوند، به مرور زمان بدتر می‌شوند. در این مقاله به این مسئله می‌پردازیم که آیا بیمه‌های پایه یا بیمه تکمیلی هزینه عمل چشم را پرداخت می کند؟ اگر پرداخت می‌کند کدام یک از عمل‌ها شامل پوشش بیمه می‌شوند. با مطالعه ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا ابتدا با هر یک از عمل‌های چشم آشنا شوید و در ادامه شرایط پوشش هر کدام را بررسی کنیم.

انواع عمل جراحی چشم و پوشش بیمه آن

عمل‌های جراحی چشم به دو دسته کلی عمل زیبایی چشم و عمل رفع عیوب انکساری چشم تقسیم می‌شوند. هر یک از این عمل‌ها انواع مختلفی دارند که برای رفع بیماری‌ها و مشکلات چشمی انجام می‌شوند. در ادامه هر یک از عمل‌های چشم را به اختصار توضیح می‌دهیم تا آشنایی نسبی با آن‌ها به‌دست بیاورید. آشنایی با این جراحی‌ها کمک می‌کند تا متوجه شوید در صورت خرید بیمه تکمیلی کدام یک از این موارد تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت.

عمل‌های برطرف کننده عیوب انکساری چشم

نزدیک‌بینی، دوربینی، آستیگماتیسم و پیری چشم را می‌توان به عنوان عیوب انکساری چشم معرفی کرد. افراد نزدیک بین به خوبی اجسام دور را نمی‌بینند، افراد دوربین برای دیدن اجسام نزدیک مشکل دارند و دیدن برخی اجسام برای افرادی که آستیگماتیسم دارند به خوبی امکان‌پذیر نیست. پیری چشم زمانی به سراغ افراد می‌آید که سن آن‌ها بالا می‌رود. معمولا برای رفع این مشکلات از عینک استفاده می‌شود،‌ اما افرادی که به هر دلیلی امکان استفاده از عینک را ندارند یا دوست ندارند که از عینک استفاده کنند رو به عمل جراحی چشم می‌آورند.

عمل لیزیک چشم؛ کنار گذاشتن عینک و لنز طبی

عمل لیزیک (LASIK) یکی از محبوب‌ترین عمل‌ها برای رفع عیوب نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم چشم به‌شمار می‌رود. زمانی که قرنیه با بزرگ‌تر یا کوچک‌تر شدن از حالت طبیعی خارج می‌شود، در بینایی افراد اختلال ایجاد می‌کند. در جراحی لیزیک قرنیه را تراش داده و آن را به حالت اولیه باز می‌گردانند.

هزینه عمل لیزیک در اکثر کلینیک‌ها یکی است. اکثر بیمه‌ها عمل لیزیک را تحت پوشش قرار نمی‌دهند. بیمه تکمیلی عمل لیزیک آسماری، جزو معدود بیمه‌هایی است که هزینه‌های این جراحی را تا سقف مشخص شده پوشش می‌دهد.

عمل چشم لازک؛ رفع عیوب انکساری چشم

عمل لازک به‌منظور رفع عیوب انکساری چشم انجام ‌می‌شود. از مزایای لازک نسبت به سایر جراحی‌های لیزر، خشکی کمتر چشم‌ها را می‌توان نام‌برد. اما این عمل نسبت به لیزیک زمان طولانی‌تری برای بهبود نیاز دارد. بیمه کمک رسان ایران هزینه‌های عمل جراحی لازک را تحت پوشش قرار می‌دهد.

اپی لازک؛ برای کسانی که قرنیه نازک دارند

عمل اپی لازک شبیه به عمل‌های لیزیک و لازک است،‌ با این تفاوت که فلپی که در اپی لازک روی قرنیه ایجاد می‌کنند از فلپی که در لازک روی قرنیه ایجاد می‌کنند نازک‌تر است. این عمل برای چشم‌هایی که قرنیه نازک‌تری دارند، مناسب‌تر است. در ضمن زمان بهبودی اپی لازک از لازک کمتر است. ممکن است برخی شرکت‌های بیمه تکمیلی مانند بیمه زایمان برای استفاده از خدمات بیمه عمل چشم زمان انتظار در نظر بگیرند که هنگام خرید بیمه باید این مورد را مدنظر قرار دهید.

عمل PRK چشم برای اصلاح دید

جراحی فوتورفراکتیو کراتکتومی عمل سرپایی برای اصلاح دید است. اکثر بیمارانی که با روش PRK جراحی می‌شوند، بعد از یک تا ۳ ماه دید کامل را به‌دست می‌آورند. در این عمل به کمک لیزر، چشم را قرنیه تراشی می‌کنند تا آسیب‌ها و اشکالات آن برطرف شود.

جراحی چشم فمتو؛ برش دقیق قرنیه با لیزر

برش لیزری انجام شده در فمتو بسیار دقیق است. فمتو نسبت به PRK درد کمتری دارد و برای درمان نزدیک‌بینی، دوربینی و آستیگماتیسم از این روش استفاده می‌شود؛ علاوه‌بر درد کمتر، این عمل دید در شب را بهبود می‌بخشد. در روش فمتو امکان بازگشت مشکل چشم وجود دارد.

عمل چشم اسمایل؛ جایگزین مناسب برای لیزیک

از عمل چشم اسمایل به‌عنوان جایگزین جراحی لیزیک در درمان نزدیک‌بینی استفاده می‌شود. در این عمل به کمک لیزر فمتو برشی به شکل لنز در قرنیه ایجاد می کنند و سپس مشکل قرنیه برطرف می‌شود. آسیب‌های وارد شده در این چشم از سایر جراحی‌ها کمتر است.

کراتوپلاستی اتوماتیک یا ALK

جراحی ‌ALK با استفاده از بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. در این روش فلپ را از روی چشم بر می‌دارند، قرنیه را می‌تراشند و دوباره فلپ را روی آن قرار می‌دهند. این جراحی حدود یک ساعت زمان می‌برد و مناسب افرادی است که نزدیک‌بینی شدید و دوربینی خفیف دارند.

تبادل لنز چشمی یا RLE برای افراد بالای ۴۵ سال

تبادل لنز چشم برای افرادی مناسب است که از پیری چشم رنج می‌برند. در جراحی RLE لنز طبیعی چشم را از چشم بیمار خارج می‌کنند و لنز مصنوعی را جایگزین آن می‌کنند. مدت زمان این جراحی حدود ۳۰ دقیقه است. درد این جراحی‌ها کم است و معمولا از قطره‌های مسکن چشمی برای تسکین درد در این روش استفاده می‌شود.

کراتوتومی آستیگماتیک یا AK، ریلکس کردن قرنیه چشم

در روش کراتوتومی آستیگماتیک دو برش بر روی قرنیه ایجاد می‌کنند و این برش‌ها قرنیه را ریلکس می‌کند و شکل گردتری به آن می‌دهد. این روش برای آستیگماتیسم مناسب است. البته مدتی است که از لیزیک به‌عنوان جایگزین این روش استفاده می‌شود.

عمل آب مروارید چشم یا کاتاراکت

کاتاراکت یا مروارید چشم باعث کدر شدن عدسی چشم می‌شود که بینایی بیمار را کاهش می‌دهد. عمل چشمی کاتاراکت یا عمل آب‌مروارید چشم، یکی دیگر از جراحی‌های درمانی چشم است. این مشکل بیشتر برای افرادی که سنشان بالا می‌رود به وجود می‌آید. در این عمل عدسی چشم برداشته می‌شود و عدسی مصنوعی جایگزین آن می‌شود.

عمل ناخنک چشم؛ افزایش زیبایی و بینایی چشم

ناخنک چشم علاوه‌بر کاهش بینایی، زیبایی چشم را نیز از بین می‌برد. با رشد بافت‌های پیوندی چشم، سطح عنبیه پوشیده می‌شود که به آن ناخنک چشم می‌گویند. با عمل جراحی ناخنک چشم می‌توان این ضایعه را برداشت.

عمل پیوند قرنیه؛ برای افرادی که قرنیه آن‌ها امکان بهبودی ندارد

در پیوند قرنیه، قرنیه چشم بیمار را برمی‌دارند و قرنیه اهدا‌کننده را جایگزین آن می‌کنند. پیوند قرنیه معمولا برای افرادی مناسب است که ناخنک چشم آن‌ها بیش از اندازه بزرگ شده باشد،‌ بیمارانی که قرنیه آن‌ها بیش از اندازه رشد کرده باشد و هم‌چنین برای افرادی که دچار سوختگی‌های شیمیایی و آسیب‌های جدی قرنیه شده باشند. پیوند قرنیه به دو صورت پیوند ضخامت قرنیه کامل و پیوند ضخامت ناکامل قرنیه انجام می‌شود.

عمل‌های زیبایی چشم شامل چه مواردی می‌شوند؟

عمل‌های زیبایی چشم فقط با هدف زیبا‌تر کردن چشم انجام می‌شوند و در این عمل هیچ اقدامی برای بهبود مشکلات انکساری چشم انجام نمی‌شود. عمل زیبایی چشم به سه بخش کلی تقسیم می‌شود که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

عمل پلک چشم برای رفع افتادگی پلک‌ها

افتادگی پلک تأثیر منفی روی زیبایی چهره دارد؛ برای همین برخی از افراد برای زیبا سازی چهره، اقدام به عمل پلک چشم می‌کند. پیری،‌ قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای طولانی مدت،‌ ژنتیک و استرس از عوامل مؤثر بر افتادگی پلک چشم هستند. بلفاروپلاستی، لیفت چشم با نخ ، لیفت پلک با چسب، ماسک و کرم‌ از روش‌های مختلف عمل پلک چشم به حساب می‌آیند.

رفع پف زیر چشم با برداشت چربی‌های زیر چشم

کم‌کاری تیروئید یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها است که منجر‌به پف زیر چشم می‌شود. جراحی زیبایی مؤثر‌ترین راه‌حل برای از بین‌بردن پف زیر چشم به‌حساب می‌آید. در این عمل پف نیم‌دایره‌ای زیر چشم و چربی‌های آن برداشته می‌شود و چشم به حالت طبیعی خود باز می‌گردد.

عمل جراحی برای تغییر رنگ چشم

افرادی که از رنگ چشم خود راضی نباشند، می‌توانند با این عمل، رنگ چشم خود را به آن رنگی که دوست دارند تغییر دهند. در این عمل تغییراتی در لایه‌ رنگی عنبیه ایجاد می‌شود که باعث تغییر رنگ چشم می‌شود. لازم به ذکر است این عمل بسیار خطرناک بوده و ممکن است باعث نابینایی افراد شود.

کدام یک از عمل‌های چشم تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند

بسیاری از خدمات چشم پزشکی تحت پوشش بیمه‌های پایه قرار نمی‌گیرند؛ همچنین شرکت‌های بیمه تکمیلی تمام عمل‌های چشم را به عنوان عمل زیبایی معرفی می‌کنند و هیچ‌کدام از آن‌ها را تحت پوشش خود قرار نمی‌دهند. اما برخی از شرکت‌ها مانند بیمه تکمیلی آسماری عمل‌هایی مانند لیزیک، رفع عیوب انکساری چشم ( در مواردی که به تشخیص پزشک معتمد بیمه‌گر درجه نزدیکبینی، دوربینی، آستیگمات یا مجموع قدر مطلق نقص بینایی هر چشم ۳ دیوپتر یا بیشتر باشد) و بلفاروپلاستی (در صورت تایید پزشک معتمد بیمه‌گر) را تحت پوشش قرار می‌دهند و خسارت‌های این جراحی‌ها را تا سقف تعهدات پرداخت می‌کنند.

خرید بیمه تکمیلی چشم از آسماری؛ بالاترین سقف پرداخت خسارت

در این مقاله انواع عمل‌های چشم را معرفی کردیم تا با شناسایی هر چه بهتر آن‌ها پوشش بیمه‌های تکمیلی نسبت به هر یک از این عمل‌ها را متوجه شوید. بیمه تکمیلی آسماری جزو معدود‌ترین شرکت‌های بیمه‌ای است که بیمه تکمیلی عمل چشم ارائه می‌دهد. برای استفاده از بیمه عمل چشم نیاز نیست که این بیمه را به صورت جداگانه خریداری کنید. با خرید بیمه تکمیلی آسماری، بیمه تکمیلی چشم شامل حال شما خواهد شد. پشتوانه بیمه تکمیلی آسماری کمک رسان ایران ‌SOS است که با خرید این بیمه به صورت مستقیم، تحت پوشش بیش از ۳۵۰۰ هزار مرکز بهداشتی و درمانی قرار خواهید گرفت. چنانچه برای تهیه بیمه نیاز به راهنمایی داشتید با شماره تلفن ۴۳۴۱۷-۰۲۱ تماس بگیرید. همکاران ما در واحد پشتیبانی آماده پاسخ‌گویی به سوالات شما هستند.

http://tejaratava.ir/?p=55138

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.