• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
3
مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت:

آماده اجرای نسخه نویسی الکترونیک در تمامی مراکز درمانی مازندران هستیم

  • کد خبر : 24022
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
آماده اجرای نسخه نویسی الکترونیک در تمامی مراکز درمانی مازندران هستیم
مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت: با هماهنگی وهمکاری دانشگاه علوم پزشکی، آماده اجرای نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در تمامی مراکز درمانی استان مازندران هستیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، محمدرضا میرزایی در نشست مشترک نمایندگان سازمان بیمه سلامت با رییس و مسئولین دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با حضور دکتر ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت دراین سازمان ،  فضای اجرای برنامه پزشک خانواده شهری و روستایی توسعه پیدا کرد و نظام پرداخت در این بخش ها به روز شد .

وی افزود: در حال حاضر پزشک خانواده و نظام ارجاع (در صندوق بیمه همگانی و کمیته امداد) در چهار استان در حال اجرا است که روزانه حدود ۴ هزار ویزیت انجام می‌شود که در این باره هزار و ۵۰۰ نسخه الکترونیک و حدود ۴۰۰ ارجاع الکترونیک انجام می شود.

میرزایی تاکید کرد: درحال حاضر در استان‌های کردستان، یزد، چهارمحال و بختیاری و کرمان بحث پزشک خانواده در حال اجرا می باشد که امیدواریم در سه ماهه دوم درهمه کشور در صندوق بیمه همگانی اجرایی شود.

مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت اظهارداشت:  در ۲ سال گذشته اقدامات فراوانی در بحث نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک در سازمان بیمه سلامت به انجام رسید، لذا در ۷ ماه گذشته در حدود ۱۵ استان از ۳۱ استان کشور با نسخه‌نویسی الکترونیکی، نسخ کاغذی را پذیرش نمی کنند و همه نسخه ها به صورت الکترونیک به انجام می رسد.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان حدود ۹۲ درصد نسخه ها به صورت الکترونیک انجام می شود و مابقی آن نیز در داروخانه ها به صورت الکترونیک پیچیده می شود گفت: دراستان های مازندران و فارس که مجری برنامه پزشک خانواده هستند، می توان با سامانه هایی که در این بخش در حال استفاده است و درحال نسخه نویسی می باشد، به سامانه بیمه سلامت متصل شده و نسخه الکترونیکی را تولید نمود.

میرزایی افزود: در این راستا دراستان مازندران هم در بخش روستایی و درهم بخش شهری می توان از سامانه های موجود نظیر سامانه پارسا برای نسخه نویسی الکترونیک استفاده نمود، البته ارجاع الکترونیک نیز کاری بسیار سخت و بزرگ است.

مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت تصریح کرد:  طبق قانون مکلف هستیم، از آبان ماه سال جاری فقط نسخه الکترونیکی ملاک باشد و پرداخت ها نیزبر این اساس صورت گیرد و امیدواریم با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان در بیمارستان های مراکز درمانی تابعه این دانشگاه با توجه به سامانه‌های موجود کار نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک آغاز و اجرایی شود.

http://tejaratava.ir/?p=24022

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.