• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

آغاز پروژه خط تولید وایر و کلاف در یزد

  • کد خبر : 55363
  • ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
آغاز پروژه خط تولید وایر و کلاف در یزد

مدیرعامل و عضو هئیت مدیره شرکت فولاد آلیاژی ایران با معرفی این شرکت به عنوان کم آب‌برترین فولادساز کشور با ۰.۷ متر مکعب در تن مصرف آب و همچنین دارنده ۶ نشانه برتر صنعت سبز کشور؛

به گزارش عملکرد واحدهای تولیدی و فروش این کارخانه در سال ۱۴۰۰ پرداخت که طی آن با وجود چالش ها و زیان های ناشی از قطع برق، بخش عمده‌ای از برنامه های تولید، فروش و سود مورد انتظار صاحبان سهام محقق گردیده و طرح های توسعه کارخانه نیز روند موفقیت‌آمیزی را پشت سر گذاشته است.

وی همچنین تحقق الزامات IATF و دریافت تاییدیه سال۱۴۰۰ را از جمله راهبردهای مهم شرکت در توسعه بازارهای داخلی و خارجی و در تعامل با خودروسازان عنوان نمود.
چایچی همچنین از پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه یزد یک در ۱۲ ماه منتهی به اردیبهشت ۱۴۰۰ اشاره نمود و ابراز امیدواری کرد با توجه به پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی حاصل شده تاکنون و رفع برخی موانع ناشی از تورم، برنامه اولین ذوب گیری در اواخر آبان ماه سال جاری محقق گردیده و این کارخانه با ظرفیت۷۰۰ هزار تن در سال، زمینه اشتغال زایی بالغ بر ۵۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم آورد.
مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران همچنین با اشاره به دغدغه های این صنعت در زمینه تامین برق، ابراز امیدواری کرد برخورداری شرکت از نیروگاه خود تأمین با ظرفیت نامی ۳۳۰ مگاوات در قالب یک بلوک سیکل ترکیبی به روش BOT و با حمایت سهامداران محقق گردد.
مهندس چایچی اقدامات انجام شده در رابطه با طرح توسعه ای تولید وایر آلیاژی را نیز تشریح نمود که طبق پیش بینی صورت گرفته پس از دوسال و با ظرفیت سالانه ۴۰۰ هزار تن و تولید وایر به قطر ۵ الی ۲۵ میلیمتر به بهره برداری خواهد رسید و زمینه اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر را فراهم خواهد کرد.
دکتر فاضل مدیرعامل هلدینگ توسعه صنایع و معادن سرمایه گذاری غدیر نیز با قدردانی از تلاش مجموعه مدیریت و کارکنان شرکت فولاد آلیاژی ایران در تداوم روند موفقیت‌آمیز سال های اخیر، بر ضرورت توجه هر چه بیشتر این شرکت به تحقق ۱۰۰ درصدی تولید محصولات آلیاژی با عبور از تولید تولیدات مهندسی و از طرفی افزایش ارزش افزوده محصول از طریق توسعه صنایع پایین دستی فولادآلیاژی تاکید نمود.
وی همچنین احداث خط وایر را به عنوان یک اقدام مهم در زنجیره ارزش قلمداد کرد.
دکتر فاضل تکمیل و بهره‌برداری از پروژه یزد یک موسوم به کارخانه فولاد سازی۲ در شرکت فولاد آلیاژی ایران را از عمده انتظارات دیرین سرمایه گذاران دانست که طی سال اخیر با روند رشد بهتری مواجه گردیده و با بهره برداری از آن امکان توسعه تولیدات و بازارهای فروش محصولات را فراهم خواهد شد.
دکتر حسینی مدیرعامل هلدینگ سرمایه گذاری غدیر نیز با تشریح مزایای اولویت بخشی به سود ناشی از بدهی نسبت به توزیع سود که از یک سو فرصت های سرمایه‌گذاری را افزایش داده و از سوی دیگر ریسک های ناشی از چالش‌های تولید و بازار را کاهش خواهد داد ابراز امیدواری کرد که این سیاست موجبات تسریع در توسعه های شرکت فولاد آلیاژی ایران را فراهم آورد.
در همین راستا تنوع در روش های فروش با پیش بینی ریسک های بازار داخلی و صادراتی، افزایش بهره وری با توجه به نهاده های اصلی قیمت تمام شده و توجه بر کیفیت تولید از جمله راهبردهای اساسی برای تداوم حضور در بازارهای رقابتی مطرح شد.
وی امکان سازی توسعه صادراتی حتی در بازار های کوچک را به‌عنوان یک خط مشی و شاخصه مهم در مقابله با ریسک های آینده بازار مورد تحلیل قرار داد.
دکتر حسینی استفاده از مزیت توسعه صنایع پایین دستی را برای رشد شرکت فولاد آلیاژی ایران الزام‌آور دانست و با تاکید بر اهمیت بهره برداری هر چه سریع تر از پروژه یزد ۱، عدم توزیع سود ۹۰ درصدی سهامداران در سال گذشته را نشانه حمایت و انتظار صاحبان سهام از تکمیل و بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه در آبان ماه آتی عنوان نمود که اولویت و دستور کار هیئت مدیره شرکت فولاد آلیاژی ایران نیز می باشد.
مدیرعامل هلدینگ غدیر همچنین احداث نیروگاه خود تامین را در زمره پروژه های مهم برای شرکت فولاد آلیاژی ایران مطرح کرد که از جمله ظرفیت های تخصصی هلدینگ غدیر هست و می بایست از سوی هیئت مدیره این شرکت مورد توجه و پیگیری ویژه قرار گرفته و در آینده بسیار نزدیک شاهد کلنگ‌زنی آن نیز باشیم.
دکتر حسینی همچنین طی سخنان خود ائتلاف بزرگ استراتژیک را به عنوان یکی از راهبردهای هلدینگ غدیر تشریح نمود که از جمله این شرکت‌ها چادرملو است که در چند پروژه مهم در حال انجام است.
وی تولید استیل کورد را از جمله سیاست های هلدینگ در زنجیره صنایع پایین دستی شرکت فولاد آلیاژی ایران دانست که می تواند کاهش ریسک های آینده برای این شرکت را در پی داشته باشد.
ایشان همچنین از ایجاد مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داد که بستر حرکت به سوی زنجیره اکوسیستم دانش بنیان را فراهم نموده و می تواند برای شرکت فولاد آلیاژی ایران فرصت تحول و نوآوری را در زنجیره ارزش خود فراهم نماید.
دکتر حسینی در رابطه با سرمایه مسئولیت های اجتماعی شرکت فولاد آلیاژی ایران هدف گذاری مطلوب و متمرکز برای ایجاد زیرساخت های ماندگار در حوزه‌های آموزش، درمان و رفاه اجتماعی، ساخت ورزشگاه و … را مهم توصیف نمود و ابراز امیدواری کرد که شرکت فولاد آلیاژی ایران با بهره مندی و افزایش ظرفیت های شناسایی و استفاده از بازارهای داخلی و خارجی از جمله “ایجاد مرکز نوآوری در شرکت”، تمامی ظرفیت های تولید خود را به فولادهای آلیاژی اختصاص دهد.

http://tejaratava.ir/?p=55363

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.