• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
4

آغاز پرداخت ۶۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانک برای نهضت ملی مسکن

  • کد خبر : 37769
  • ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲
آغاز پرداخت ۶۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانک برای نهضت ملی مسکن

مدیرعامل بانک مسکن با هدف سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح جهش تولید مسکن، اعلام کرد: این بانک با توجه به تخصص و توانمندی که در اعطای تسهیلات دارد می‌تواند در صورت تمایل، عاملیت پرداخت تسهیلات تحت تعهد سایر بانک‌ها را نیز بر عهده بگیرد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از بانک مسکن-هیبنا،دکتر شایان با اعلام این خبر گفت: این بانک با توجه به تخصص و توانمندی که در اعطای تسهیلات دارد می‌تواند در صورت تمایل، عاملیت پرداخت تسهیلات تحت تعهد سایر بانک‌ها را نیز بر عهده بگیرد.

وی افزود:در تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال ۳۶۰ هزار میلیارد تومان تکلیف تسهیلاتی بر عهده شبکه بانکی برای پرداخت تسهیلات ساخت مسکن گذاشته شده است که بانک مرکزی با اجرای این قانون، سهمیه ۲۷ بانک و موسسه اعتباری را ابلاغ کرد. سهم بانک مسکن در پرداخت تسهیلات برای ساخت ۲۱۰ هزار واحد مسکونی به مبلغ ۶۳ هزار میلیارد تومان اعلام شده که در حال حاضر اجرای آن آغاز شده است. با تصویب شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات این طرح در شهر تهران به ۴۵۰ میلیون تومان، شهرهایی با جمعیت بالای یک میلیون نفر ۴۰۰ میلیون تومان، مراکز استان‌ها ۳۵۰ میلیون تومان، سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و برای ساخت مسکن روستایی ۲۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

http://tejaratava.ir/?p=37769

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.