• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

آغاز عملیات احداث ۵ پروژه بزرگ با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه

  • کد خبر : 45557
  • ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۶
آغاز عملیات احداث ۵ پروژه بزرگ با سرمایه‌گذاری بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه از احداث ۵ پروژه بزرگ صنعتی با سرمایه‌گذاری این شرکت و به ارزش بیش از ۴۰هزار میلیارد تومان در دهه فجر امسال خبر داد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان ، همزمان با ایام الله دهه فجر، ۵ پروژه بزرگ صنعتی با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه به ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی‌ شده که این پروژه‌ها باعث اشتغالزایی بیش از ۱۲هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در اقصی نقاط کشور خواهد شد. آیین آغاز عملیات احداث این پروژه‌ها، امروز یکشنبه ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ با حضور رییس جمهور در قالب آیین آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه بزرگ صنعتی کشور در سالن‌ همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اعلام این خبر اظهار کرد: فولاد مبارکه یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد در کشور بوده و نیاز بسیاری از صنایع مهم در کشور را تامین می‌کند. به همین خاطر با برنامه‌ریزهای به‌عمل آمده و با عنایت به برنامه‌های توسعهای کشور و نیاز به محصولات جدید، عملیات احداث خط تولید محصولات کیفی نورد گرم به ظرفیت ۴ میلیون تن و با اعتباری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان آغاز می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت‌های قابل توجه انرژی بر سر راه تولید گفت: عملیات احداث پروژه واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی با تکنولوژی جدید و بازده بالا با ظرفیت ۱۰۰۰ مگاوات و با سرمایه‌گذاری ۱۳هزار میلیارد تومان همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی آغاز می‌شود. همچنین ساخت بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی کشور با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات و نیروگاه عظیم بادی با ظرفیت ۱۰۰مگاوات از جمله طرح‌های بزرگ فولاد مبارکه در راستای تولید پایدار برق مورد نیاز کشور است که به‌زودی عملیات اجرایی آن‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت. با بهره‌برداری از این سه نیروگاه، محدودیت‌های موجود در حوزه انرژی تا حد زیادی از سر راه تولید فولاد مبارکه برداشته شده و میزان تولید این شرکت که بخش بزرگی از نیاز صنایع مختلف کشور به ورق‌های فولادی را تامین می‌کند افزایش خواهد یافت.

طیب‌نیا خاطرنشان کرد: شروع ساخت واحد تولید آهن اسفنجی در فولاد هرمزگان به ظرفیت ۹۰۰ هزار تن با هدف رساندن ظرفیت تولید این شرکت به ۲ میلیون تن تختال یکی دیگر از پروژه‌های بزرگیست که در دهه فجر امسال احداث آن کلید خواهد خورد. همچنین پروژه احداث واحد احیاء مستقیم صنایع معدنی و فولادی ستاره سیمین هرمز به ظرفیت ۱.۷ میلیون تن نیز با سرمایه‌گذاری ۵۰۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در ادامه از شروع عملیات احداث خطوط اسیدشویی و نورد سرد شرکت فولاد امیرکبیر کاشان خبر داد و گفت: این طرح با سرمایه‌گذاری بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان یکی از برنامه‌های دیگر فولاد مبارکه در راستای افزایش ظرفیت تولید فولاد در کشور است. با احداث این خط، سالانه ۰.۸ میلیون تن ورق‌های اسیدشویی و نورد سرد در گروه فولاد مبارکه تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم فولاد مبارکه در راستای فراهم نمودن بخش قابل توجهی از آب مورد نیاز این شرکت، تامین مالی برای تکمیل و بهره‌برداری از تاسیسات فاضلاب شهرهای مجاور فولاد مبارکه است. این پروژه با سرمایه‌گذاری شرکت فولاد مبارکه به ارزش بیش از هزار میلیارد تومان تامین مالی خواهد شد و امکان اتصال شبکه‌ فاضلاب شهرهای جدیدی در مجاورت فولاد مبارکه و فولاد سبا را به تصفیه‌خانه پساب فاضلاب فولاد مبارکه به منظور استفاده در چرخه تولید فولاد فراهم نموده و نقش بسزایی در صیانت از محیط‌زیست منطقه بر عهده خواهد داشت.

طیب‌نیا در پایان افزود: پیش از این، پروژه ساخت تاسیسات تصفیه و انتقال پساب ۹ شهر مجاور دیگر نیز با سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه برای کاهش آب خام مصرفی این شرکت به بهره‌برداری رسیده بود که در نهایت با این اجرای این پروژه‌ها، حجم آب خام مصرفی در فولاد مبارکه به میزان چشمگیری کاهش خواهد یافت.

وی به تامین هزینه‌های این پروژه‌ها توسط فولاد مبارکه و نقش برجسته این شرکت برای توسعه کشور اشاره نموده و متذکر شد: عملیات اجرایی چندین طرح توسعه‌ای دیگر نیز در سایر کارخانه‌های تابعه فولاد مبارکه در استان‌های چهارمحال‌وبختیاری و خراسان رضوی به‌زودی و طی ماه‌های پیش‌رو آغاز خواهد شد.

http://tejaratava.ir/?p=45557

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.