• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه ۳ میدان نفتی در خوزستان

  • کد خبر : 61732
  • ۰۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۰
آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه ۳ میدان نفتی در خوزستان
با حضور وزیر نفت عملیات اجرایی طرح توسعه ۳ میدان نفتی در خوزستان آغاز شد.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، با حضور جواد اوجی امروز ۴شهریوماه عملیات اجرایی فاز دوم طرح توسعه میدان مشترک یاران، طرح توسعه میدان مشترک بلال و طرح توسعه و نگهداشت میدان نرگسی آغاز شد.

قرارداد فاز دوم طرح توسعه میدان مشترک یاران ۱۰ ساله و طرف قرارداد آن شرکت توسعه صنعت نفت و گاز پرشیا است.

ارزش این طرح ۲۲۷ میلیون دلار است و قرار است در طول مدت قرارداد ۳۹.۵ میلیون بشکه نفت اضافی از این میدان تولید شود.

طرح توسعه میدان مشترک بِلال با قراردادی به شرکت پتروپارس واگذار شده است. آغاز این پروژه با حفر چاه توصیفی-اکتشافی طرح توسعه میدان گازی بلال با ارزش ۲۸.۴ میلیون دلار خواهد بود اما اعتبار اجرای کل طرح توسعه میدان بلال ۵۰۰ میلیون دلار است.

طرح توسعه و نگهداشت میدان نرگسی در قراردادی ۴۱ ماهه به شرکت دانا انرژی واگذار شده است. در این طرح قرار است روزانه ۶هزار بشکه نفت در روز تولید شود. اجرای این طرح در طی ۲ سال بیش از ۵۰۰ میلیون دلار درآمد زایی برای دولت خواهد داشت.

این سه طرح توسعه‌ای از جمله طرح‌های شرکت ملی نفت ایران بودند که امروز با حضور جواد اوجی وزیر نفت و محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در خوزستان عملیات اجرایی آن ها آغاز شد.

در مراسم‌ آغاز عملیات اجرایی این طرح ها دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و خلیلیان استاندار خوزستان نیز حضور داشتند.

روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب

http://tejaratava.ir/?p=61732

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.