• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
6

آزادراه غدیر هفتم اسفند افتتاح می‌شود

  • کد خبر : 14887
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
آزادراه غدیر هفتم اسفند افتتاح می‌شود

تهران- تجارت آوا- وزیر راه و شهرسازی از افتتاح آزادراه غدیر در روز هفتم اسفند مصادف با ١٣ ماه رجب خبر داد و گفت: قیمت عوارضی آزادراه غدیر ٢۵ هزار تومان تعیین شد.

«محمد اسلامی» امروز پنج شنبه بعد از بازدید از روند تکمیل آزادراه غدیر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایرنا درباره زمان افتتاح آزادراه غدیر که پیش تر با نام آزادراه کنارگذرجنوبی تهران- البرز شناخته می شد، گفت: این پروژه با افتخار، روز ١٣ رجب با حضور رییس جمهوری افتتاح خواهد شد.

وی افزود: با افتتاح آزادراه غدیر زمان سفر برای خودروهای سبک ۹۰ دقیقه و نیمه سنگین ۱۱۰ دقیقه کاهش می یابد

اسلامی خاطرنشان کرد: از ویژگی های آزادراه غدیر این است که حلقه اتصال کریدور بین المللی شمال به جنوب و شرق به غرب کشور بوده و نقش موثری در ترانزیت بار و مسافر خواهد داشت.

وی تصریح کرد: آزادراه غدیر با سرمایه‌گذاری قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و دولت توسط شرکت‌های داخلی و با تجربه ساخته شده است. طول این مسیر آزادراهی ۱۵۸ کیلومتر از آبیک قزوین تا گرمسار است.

وی کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران-کرج-قزوین را از مزایای تکمیل این آزادراه عنوان کرد و گفت: اتصال به ۵ آزادراه دیگر یکی از ویژگی‌های آزادراه غدیر است.

اسلامی خاطرنشان کرد: کاهش مصرف سوخت، کاهش تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی، کاهش ترافیک عبوری و افزایش ایمنی از مزایای اجرای این پروژه است.

وی افزود: این پروژه رکورد پیشرفت سالانه پروژه های عمرانی و زیرساختی را دارد پیش از این بالاترین رکورد در پیشرفت پروژه‌های عمرانی و زیرساختی ۹ درصد در سال بود اما این پروژه به رقم پیشرفت ۲۰ درصدی رسیدیم.

وی درباره قیمت عوارضی آزاد راه غدیر گفت: قیمت عوارضی برای خودروهای سواری ۲۵ هزار تومان و برای تریلی ۸۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

http://tejaratava.ir/?p=14887

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.