• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
5

آبرسانی به ۶۳ روستای فارس آغاز شد

  • کد خبر : 11013
  • ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
آبرسانی به ۶۳ روستای فارس آغاز شد

شیراز_ایرنا _آبرسانی به ۶۳ روستای استان فارس با حضور از راه دور وزیر نیرو و در قالب پویش سراسری ” هر هفته الف – ب – ایران” به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا طی مراسمی که روز سه‌شنبه در شهرستان ارسنجان برگزار شد در قالب  پویش سراسری ” هر هفته الف – ب – ایران”، و در سی و پنجمین هفته از این پویش، با ارتباط تصویری رضا اردکانیان وزیر نیرو طرح آبرسانی به ۶۳ روستای استان فارس با صرف اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال، وارد مدار بهره برداری شد.

محمود رضایی کوچی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار فارس ضمن قدردانی از فعالیت های مثبت و اثر گذار وزارت نیرو در حوزه  آب و برق، پویش سراسری هر هفته الف- ب- ایران را یک نهضت خدمت رسانی ماندگار توصیف کرد و افزود: در دولت خدمتگزار تدبیر و امید اقدامات بسیار خوبی در حوزه  آب و برق صورت گرفته است.

وی بهره برداری از ۶۳ پروژه آبرسانی روستایی را یک حرکت بزرگ عنوان کرد و گفت: گشایش این تعداد پروژه و این حجم از فعالیت آبرسانی در کوتاه مدت توسط شرکت آبفا فارس ، شاخص و نماد فاخری در حوزه  خدمت رسانی محسوب می شود. 

 علی بوستانی مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس نیز اظهار داشت:این شرکت از سال ۱۳۹۸ با پیگیری های شرکت آبفا روستایی سابق و از ابتدای سال جاری و پس از یکپارچه سازی شرکت های آبفا شهری و روستایی، عملیات آبرسانی به ۶۳ روستای استان در قالب ۱۶ مجتمع آبرسانی در شهرستان های شیراز، مرودشت، آباده ، فسا ، سپیدان ، ارسنجان، قیر و کارزین، لامرد ، نی ریز ، زرین دشت، خنج و جهرم پیگیری و به اتمام رسانده است.

بوستانی افزود :این پروژه ها شامل حفر، تجهیز و برق رسانی به ۱۱ حلقه چاه آب شرب ، اجرای ۵/۱۱ کیلومتر خط انتقال برق، اجرای بیش از ۱۵۱ کیلومتر خط انتقال آبرسانی و شبکه  توزیع داخلی با لوله های پلی اتیلن و گالوانیزه در اقطار مختلف و احداث مخازن ذخیره آب با مجموع ظرفیت ۱۹۰۰ متر مکعب می باشد که امروز در ادامه پویش ملی ” هر هفته الف – ب – ایران”، به صورت نمادین در مجتمع آبرسانی علی بن ابیطالب(ع) منطقه قدمگاه شهرستان ارسنجان ، به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: با گشایش پروژه  آبرسانی این ۶۳ روستا که با اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد ریال به مرحله بهره برداری رسیده است، ۸۴۲۴ خانوار معادل جمعیتی بالغ بر ۳۱۵۰۰ نفر از ساکنین ۶۳ روستای استان از مزایای آب شرب بهداشتی بهره مند می شوند.

رضا اردکانیان وزیر نیرو نیز ضمن قدردانی از دست اندر کاران اجرای این پروژه ها، بهره برداری ازپروژه ی آبرسانی به ۶۳ روستای استان فارس در قالب پویش ملی ” هر هفته الف – ب – ایران” را اقدامی ارزشمند توصیف کرد.

وزیر نیرو گفت: ارائه این خدمات موجب بهره مندی کمی و کیفی بیشتر مردم استان فارس از خدمات آبرسانی در جای جای این استان شده است.

http://tejaratava.ir/?p=11013

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.