• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
4

کار بزرگ پتروشیمی نوری در بازیابی گازهای مشعل، نه تنها خدمت به محیط زیست منطقه، بلکه بی اثر کردن تحریم ها است.

  • کد خبر : 13317
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
کار بزرگ پتروشیمی نوری در بازیابی گازهای مشعل، نه تنها خدمت به محیط زیست منطقه، بلکه بی اثر کردن تحریم ها است.

عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر در آیین افتتاح پروژه های عمرانی شهرستان عسلویه، ضمن ستایش نیروی انسانی پتروشیمی نوری در اجرای این پروژه مهم گفت: اینکه کشور توانسته است به جایگاهی برسد که با تکیه بر توان داخلی و کمک گرفتن از شرکتهای دانش بنیان گازهای آلاینده را بازیابی و به محصولات با ارزش افزوده بالاتر تبدیل کند، باعث افتخار هر ایرانی است.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی نوری در این مراسم که همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، روز چهارشنبه ۱۵ بهمن ۹۹ در روستای سواحل شهرستان عسلویه برگزار شد. استاندار بوشهر، عسلویه را قطب عظیم صنعتی کشور و حاصل خودباوری ملت ایران دانست و افزود: این اراده ملی توانسته در مقابل تحریم های ظالمانه دشمنان ایستادگی نماید و کشور را از وابستگی به خود کفایی برساند.
وی خاطر نشان کرد: دستاورد این پروژه علاوه بر خدمت به محیط زیست منطقه و بی اثرکردن تحریم ها می تواند در آینده نزدیک بخشی از نیاز داخلی کشاورزی را نیز برطرف نماید.
در این مراسم، یوسفی فرماندار عسلویه نیز ضمن قدردانی از تلاش های شرکت پتروشیمی نوری در حوزه مسئولیت اجتماعی منطقه، اجرای این پروژه را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار امیدواری کرد، شرکت های دیگر نیز بتوانند با الگوگیری از این اقدام مهم زیست محیطی، گام های مشابهی را در جهت بهبود وضعیت هوای منطقه بردارند.
شایان ذکر است در ابتدای این مراسم، سیدعبدالمجید خاکسار رئیس مجتمع پتروشیمی نوری نیز در گزارشی به ابعاد مختلف پروژه بازیابی گازهای مشعل پتروشیمی نوری و نتایج مهم حاصل از راه اندازی این واحد جدید اشاره نمود.
وی با اشاره به هزینه یک هزار میلیارد تومانی این پروژه، مدت زمان اجرای آن را حدود ۲۶ ماه و برآرود بازگشت سرمایه این پروژه مهم را سه ساله دانست.
رئیس مجتمع نوری دستاورد این پروژه را علاوه بر جلوگیری از خروج آلاینده ها از مشعل و تامین گاز مصرفی کوره های مجتمع خود، تولید سالانه ۶۵ هزار تن ال پی جی و ۶۰ هزار تن محصول با ارزش کود سولفات آمونیوم، برای مصارف داخل کشور و همچنین صادرات عنوان کرد.

http://tejaratava.ir/?p=13317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.