• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
3

چادرملو روی ریل توسعه

  • کد خبر : 17994
  • ۰۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵
چادرملو روی ریل توسعه

در نخستین جلسه شورای مدیران چادرملو در سال جدید، مسیر اجرای طرح های توسعه این شرکت از سوی مدیر عامل تبیین شد.

به گزارش تجارت آوا ، ناصر تقی‌زاده مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو در این جلسه با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال، اظهار داشت: تاکید بر مانع‌زدایی و پشتیبانی از تولید، راهگشای بسیاری از طرح‌های توسعه شرکت خواهد بود که تاکنون به دلایلی اجرای آنها به تعویق افتاده است.

وی ضمن تقدیر از همه مدیران و کارکنان این مجموعه بزرگ معدنی و صنعتی که در سال گذشته با ثبت چندین رکورد تولید در واحدهای کنسانتره سنگ‌آهن، گندله‌سازی، آهن‌اسفنجی و شمش فولادی و در بخش بارگیری و صادرات یکی از موفق‌ترین سال‌های فعالیت خود را پشت سر گذاشت افزود: امسال نیز به یاری خدا علاوه بر تداوم رشد تولیدات،  باید بخشی از طرح‌‌ها و پروژه‌های پیش‌بینی شده در دورنمای توسعه ۱۰ ساله شرکت را عملیاتی کنیم.

مدیرعامل مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو گفت: از مهمترین طرح‌های چادرملو در سال جدید شامل واحد نیروگاه خورشیدی، یک واحد نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی،  تداوم عملیات اجرای پهنه معدنی D19، تداوم عملیات اجرایی احداث کارخانه گندله‌سازی شماره ۲، احداث کارخانه احیا مستقیم شماره ۲، شروع عملیات اجرایی احداث کارخانه تولید فروآلیاژها (فرومنگنز پرکربن و فروسیلیکو منگنز)، مطالعه ایجاد شرکت حمل‌ونقل ریلی برای تامین زیرساخت‌های حمل مواداولیه و محصولات مشارکت با شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان در احداث کارخانه‌های کنسانتره سنگ‌آهن و گندله سنگ‌آهن به ظرفیت چهار میلیون تن، آغاز فعالیت شرکت حفاری و اکتشاف چادرملو و دستیابی به معادن جدید سنگ‌آهن با هدف تضمین تداوم تولید و نیز مشارکت در اجرای چندین پروژه صنعتی و معدنی عنوان کرد.

تقی‌زاده ادامه داد: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در برنامه استراتژیک خود با نگاه به شرایط و نیاز بازارهای داخلی و جهانی به سمت تولید فولادهای آلیاژی و کارخانجات تولید ماشین‌آلات و قطعات صنعتی خاص حرکت خواهد کرد و در این مسیر بی‌تردید از تجارب و همکاری شرکت‌های صاحب نام ماشین‌سازی کشور و مراکز علمی و دانشگاهی نیز بهره خواهد برد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر این اساس هم‌اکنون طرح ساخت کارخانه‌های تولید ورق‌های فولادی و فولادهای آلیاژی خاص و ماشین‌سازی را در دست بررسی داریم. گفتنی است شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با بیش از هفت هزار نفر نیروی کار مستقیم و بالغ بر ۴۲ هزار نفر به‌طور غیرمستقیم نقش قابل توجهی درتولیدات اقتصاد کشور ایفا می‌کند. و طی سال گذشته بالغ بر ۲۳۳ میلیون دلار از محل صادرات محصولات فولادی خود ارزآوری کرده است.

http://tejaratava.ir/?p=17994

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.