• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
0

هوشمندی و ارتقای بهره وری معادن، مهمترین برنامه دانش بنیانی ایمیدرو

  • کد خبر : 55705
  • ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲
هوشمندی و ارتقای بهره وری معادن، مهمترین برنامه دانش بنیانی ایمیدرو

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو گفت: هوشمندی و ارتقای بهره وری معادن، مهمترین برنامه راهبردی ارتقای تولید دانش بنیان ایمیدرو است.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، امیر خرمی شاد در نشست ارائه عملکرد پژوهش و فناوری ایمیدرو ضمن بیان این مطلب گفت: سند کوتاه مدت توسعه فناوری این سازمان تحت عنوان «نظام مدیریت توسعه فناوری ایمیدرو» بر مبنای نیازمندی های فناورانه و نوآورانه ایمیدرو تدوین شده است.

وی ادامه داد: این سند، ضمن پایش محیط بیرونی و توانمندی های درون سازمانی، فرآیندها و زیرفرآیندهای نظام مدیریت توسعه فناوری و شاخص های ارزیابی آنها، نقش برجسته ای در کارایی و اثربخشی مدیریت پژوهش و فناوری ایمیدرو خواهد داشت. در این نظام مدیریتی، جایگاه و وظایف سایر ذینفعان و فعالان برون سازمانی در قالب ۲ برنامه کوتاه مدت و بلندمدت شناسایی می شوند.

سیاست های توسعه فناوری ایمیدرو طی امسال

معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو با اشاره به اولویت های عملیاتی این سازمان در تدوین و پیاده سازی سیاست های توسعه فناوری در سال جاری گفت: این سازمان با هدف راهبردی ترویج، توسعه و ارتقای شرکت های دانش بنیان، اقدام به شناسایی، اولویت گذاری و هدف گیری ماشین آلات خطوط تولید و تجهیزات صنعتی با تکرار بالا و دارای حساسیت صنعتی می کند.

وی افزو: ایجاد سامانه جامع عرضه و تقاضای نیاز فناورانه و ایده های نخبگان و شرکت های دانش بنیان، ایجاد فن بازار و نمایشگاه مجازی و دائمی محصولات دانش بنیان، حمایت از استارتاپ ها و شرکت های دانش بنیان بخش معدن و صنایع معدنی، تبیین روندهای کاهش آلاینده ها، تحلیل روندهای کسب و کار در این بخش و نیز ارائه خدمات پایلوت و نمونه سازی، بخشی از برنامه های امسال است.

خرمی شاد با بیان اینکه «تنظیم گری و مقررات زدایی در راستای ارتقای اقتصاد دانش بنیان به عنوان یکی دیگر از راهبردهای نظام مدیریت توسعه فناوری ایمیدرو»، تصریح کرد: براین اساس، «تدوین آیین نامه فناوری‌های سبز و حوزه های کاربردی آن در طول زنجیره ارزش معدن و صنایع معدنی» و نیز «شناسایی اقلام حیاتی و سرمایه ای این بخش در راستای تنظیم گری و مقررات زدایی» مدنظر است.

وی ادامه داد: برای هم افزایی پژوهش و توسعه فناوری بین ایمیدرو و شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی در حوزه های سرب و روی، سنگ آهن و فولاد ، آلومینیوم، طلا و غیره، نشست های مختلفی در حال برگزاری است.

برخی اقدامات ایمیدرو برای توسعه دانش بنیان ها

غلامرضا ملاطاهری، مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو، با اشاره به اقدامات این سازمان در حوزه توسعه اقتصاد دانش بنیان طی سال جاری گفت: در فروردین امسال، سند برنامه های عملیاتی ایمیدرو در توسعه اقتصاد دانش بنیان، تهیه و برنامه پیشنهادی این سازمان به وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه شد.

وی ادامه داد: جلسات مشترکی با مدیرکل فناوری و نواوری وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون علمی ریاست جمهوری و نماینده وزارت ارتباطات برگزار شد. همچنین، در برنامه راهبردی ارتقای تولید دانش بنیان این وزارتخانه، بخش معدن و صنایع معدنی گنجانده شد.

ملاطاهری با بیان اینکه برنامه تدوین تفاهم نامه همکاری راهبردی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت، ایمیدرو سازمان توسعه و نوسازی معادن و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار است، گفت: این تفاهم نامه با هدف هم افزایی برای تعریف و راهبری کنسرسیوم تحقیق و توسعه میان شرکت های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی تدوین شد.

وی افزود: شناسایی نیازهای فناورانه بنگاه های معدنی برای ایجاد بازار مقیاس بزرگ برای شرکت های دانش بنیان، تضمین ریسک این شرکت ها و نیز تضمین خرید فناوری های در حال توسعه پرریسک، از دیگر مفاد تفاهم نامه مذکور است.

http://tejaratava.ir/?p=55705

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.