• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
1

نمایشگاه شهر آفتاب با ظرفیت ایجاد شده می تواند بهترین و بزرگترین سایت نمایشگاه در کشور باشد

  • کد خبر : 56279
  • ۰۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
نمایشگاه شهر آفتاب با ظرفیت ایجاد شده می تواند بهترین و بزرگترین سایت نمایشگاه در کشور باشد
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب گفت: سایت نمایشگاهی شهر آفتاب با ظرفیت جدی که ایجاد کرده میتواند بهترین و بزرگترین سایت نمایشگاهی در کشور باشد.

علیرضا ملاحتی – به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تجارت آوا – عباس تقدسی نژاد مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب در حاشیه افتتاح هفتمین نمایشگاه بین المللی نوشت افزار و تجهیزات مهندسی و اولین نمایشگاه تخصصی اسباب بازی با تاکید بر موضوع فوق به خبرنگاران گفت: مهمترین ویژگی این سایت این است که محدودیت توسعه ندارد اما سایت های دیگر مثل سایت نمایشگاهی تهران این موقعیت را ندارند، ما در این سایت ۴۱۴ هکتار فضا در اختیار داریم که فقط یک سوم آن آماده شده و در این سالها استفاده کامل حتی از آن یک سوم هم به عمل نیامده است، مخصوصاً در این دو سال گذشته که کرونا باعث آن بود،، البته ظرف ۴ ماه گذشته که این مسئولیت را بنده پذیرفته ام یک سری اشکالات زیرساختی داشتیم مثل تاسیسات و دسترسی و غیره که در این مدت کوتاه با تلاش فراوان برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب گفت: نکته بعدی اینکه برگزاری نمایشگاه صرفاً غرفه سازی در کشور دیده شده که باید این رویکرد تغییر کند، مثل نمایشگاه اکسپو دبی که واقعاً ضعیف ترین پاویون مال ایران بود البته بهترین نقطه را گرفته بودیم ولی استفاده مناسب از این موقعیت نشد. این موضوع در صنعت کشور نیز وجود دارد و متاسفانه متولی که درست تصمیم بگیرد وجود ندارد.

تقدسی نژاد ادامه داد: اشکال جدی این است که وزارت صمت برای مدیرعامل نمایشگاه حکم صادر میکند و این مدیرعامل در سایت سئول نشسته است و به نظر دوستان وزارت صمت یعنی نمایشگاه فقط سئول است که اینگونه نیست و نام آن شرکت نمایشگاهی جمهوری اسلامی است و همه کشور و همه سایت های نمایشگاهی را در بر می گیرد و باید برای حوزه صنعت کل کشور کار کنند. همچنین همه سایت های نمایشگاهی از این موضوعات گلایه دارند، حتی چند ماه باید تلاش کنند تا مجوز برایشان صادر شود.
خصوصا نمایشگاه ارزی که به ما مجوز نمی‌دهند که فعالیت کنیم ولی به سئول مجوز میدهند چون قدرت تصمیم‌گیری دارند و فکر می‌کنند همه نمایشگاه فقط سئول است.

وی ادامه داد: ما ۳۳ سایت نمایشگاه در کشور داریم که در وزارت صمت باید برای همه آنها به تناسب خود آنها تصمیم گیری شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی شهر آفتاب گفت: ما در جمهوری اسلامی در دوره اخیر ریاست جمهورری ادعای دو برابر شدن صادرات از ۳۵ میلیارد دلار به ۷۰ میلیارد دلار را داریم که شعار دولت ظرف ۴ سال می باشد. نمایشگاه ها بستر مهم برای این امر است که تولید را ارائه و ظرفیت سازی ایجاد کنند و کدام سایت نمایشگاهی مناسب تر از شهر آفتاب وجود دارد که بحث نزدیکی به فرودگاه امام خمینی و حمل و نقل ریلی و دسترسی های مناسب داشته باشد.
البته باید بگویم ما ۸۰۰۰ متر سالن یکپارچه بدون سقف داریم و در همه ساعات شبانه روز می توانیم کار کنیم غرفه آرایی و ورود تجهیزات غیر را داشته باشیم که در خیلی از سایتها مقدور نیست.
وی افزود: ما مترو اختصاصی داریم که بزرگترین سازه مترو در کشور است که ۱۰ هزار نفر همزمان می توانند تردد کنند دسترسی های جاده ای مناسب داریم و حتی ۲۰ هزار خودرو در پارکینگ می توانیم جا بدهیم.

تقدسی نژاد ادامه داد: این صنعت از متولی صنعت نمایشگاهی در وزارت صمت انتظار پدری دارد و نباید به این سایتها تفاوت قائل شوند و این گلایه ماست و امیدواریم از دولت انقلابی و وزیر و مدیران انقلابی این نگاه عدالت محور را در همه حوزه ها به خصوص در صنعت نمایشگاهی داشته باشند.

وی در پایان گفت: این موضوعاتی است که باید بیان شود و آنچه که واقعیت های این صنعت است گفته و انشالله تغییر در رویکردها و سیاست گذاری و تصمیمات مدیران ارشد این حوزه ایجاد شود و شاهد رشد این صنعت در کشور باشیم که زمینه ساز رشد سایر صنایع میتواند باشد.

http://tejaratava.ir/?p=56279

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.