• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
5
در نشست تخصصی کیش اینوکس2021 تشریح شد؛

نقش بیمه سرمد در سوپرمارکت مالی بانک صادرات ایران

  • کد خبر : 42008
  • ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳
نقش بیمه سرمد در سوپرمارکت مالی بانک صادرات ایران
مدیرعامل بیمه سرمد گفت: در مجموعه سوپر مارکت مالی بانک صادرات ایران، هر جا که کوچکترین ریسکی وجود داشته باشد، آماده ارائه خدمات بیمه‌ای و کاهش ریسک هستیم.

به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، یعقوب رشنوادی در مراسم معرفی خدمات سوپرمارکت مالی بانک صادرات ایران در حوزه بیمه با اشاره به خدماتی که بیمه سرمد در صنعت بیمه کشور ارائه می‌دهد، گفت: طرح «پتروصاد» بانک صادرات ایران اتفاق مهمی بود که در نمایشگاه کیش اینوکس۲۰۲۱ معرفی شد‌. ما نیز در مجموعه بیمه سرمد در این طرح هر جا کوچکترین ریسکی وجود داشته باشد، تلاش می‌کنیم که خدمات درست را ارائه دهیم و با حضور فعال ریسک را کاهش دهیم.

وی افزود: در مجموعه بانک صادرات ایران درصدد هستیم خدمات با کیفتی به فعالان بخش‌های مختلف اقتصادی ارائه دهیم و از این طریق به رونق اقتصادی کشور کمک کرده و چشم‌انداز روشنی را پیش پای همه تصویر کنیم.

رشنوادی با اشاره به خدمات سوپر مارکت مالی بانک صادرات ایران در بخش بیمه افزود: زمانی که خسارتی اتفاق نیفتد، بیمه معنای سرمایه‌گذاری پیدا می‌کند. ما به فعالان صنعت که با ریسک‌های مختلفی روبرو هستند، اطمینان می‌دهیم که با کمک سایر زیر مجموعه‌های بانک صادرات ایران، خدمات منحصر به فردی را به آنان ارائه دهیم، تا نگاه به بیمه تا حد زیادی تصحیح شود و در جایگاه درست خود قرار بگیرد.

ما در مجموعه بانک صادرات ایران هم‌ قسم شده‌ایم که در اقتصاد کشور طرحی نو دراندازیم و امیدواریم همه افرادی که نقش فعالی در حوزه‌های اقتصاد دارند از این فضا استفاده کنند.

مدیرعامل بیمه سرمد افزود: نکته دیگر، مربوط به اتفاقات و تحولات سریع دنیا در بحث تکنولوژی است که صنعت بیمه در این حوزه با کم‌کاری‌هایی همراه است و ما در بیمه سرمد تلاش کرده‌ایم تا برای ورود به این عرصه‌ها آمادگی لازم را داشته باشیم. کسب‌و‌کارهای دیجیتال، فین‌تک‌ها و… جزو فناوری‌های نوینی هستند که کارکرد بالایی دارند و باید در صنعت بیمه مورد توجه قرار بگیرند و سرمایه‌گذاری در حوزه فعالیت‌های فناورانه باید افزایش یابد. عقب‌ماندگی‌ها و کم‌کاری‌های بسیاری در بخش بیمه وجود دارد، اما با کمک بخش‌های دیگر برنامه جامعی برای توسعه این حوزه داریم.

رشنوادی به وضعیت شرکت‌های بیمه در بازار سرمایه هم اشاره کرد و گفت: در بخش بازار سرمایه شاهد هستیم که متأسفانه ارزش بازار شرکت‌های بیمه با شرکت‌های بزرگی که در بورس فعال هستند، قابل قیاس نیست، هرچند در میان شرکت‌های برتر بازار سرمایه یک شرکت بیمه‌ای حضور دارد، اما این کافی نیست چرا که شرکت‌های بیمه، پتانسیل بالایی برای نقش آفرینی در اقتصاد کشور دارند. با رویکرد مبتنی بر فناوری‌های نوین، صنعت بیمه این امکان را دارد تا حضور فعال‌تری در کنار سایر بخش‌های اقتصادی کشور داشته باشد و خدمات ارزان، سریع، ساده و مطمئن را ارائه کنند.

رشنوادی در بخش دیگری از سخنان خود در این مراسم گفت: بیمه در کنار بانک و بازار سرمایه، مبنا و اساس اقتصاد را تشکیل می‌دهند. اگر این سه بخش اساسی، نقش خود را به درستی ایفا کنند، فعالیت اقتصادی به شکل موثری شکل خواهد گرفت.

مدیرعامل بیمه سرمد با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و دغدغه فعالان اقتصادی گفت: متأسفانه ما درگیر سوء کارکردها هستیم. نگاه بعضی فعالان اقتصادی به بیمه، نگاه هزینه‌ای است، در حالی‌که بیمه بخشی از سرمایه‌گذاری است. ذات فعالیت‌های اقتصادی با ریسک همراه است و کار اصلی بیمه هم پوشش ریسک است و ما به دنبال این هستیم که سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف فعالیت اقتصادی خود، با پوشش‌های بیمه‌ای نگرانی کمتری داشته باشند و این دغدغه به حداقل برسد.

رشنوادی به حوزه سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه نیز اشاره کرد و گفت: بیمه، به عنوان یک بنگاه اقتصادی تعریف می‌شود و کارکرد آن سرمایه‌گذاری است. بخشی از حق بیمه تولیدی شرکت‌ها، در بخش خسارت‌ها هزینه می‌شود و فعالیت صرف بیمه‌گری سود چندانی ندارد اما شرکت‌های بیمه می‌توانند با سرمایه‌گذاری منافع جدیدی به دست بیاورند.

مدیرعامل بیمه سرمد درباره ضعف شرکت‌های بیمه در بخش سرمایه‌گذاری و نقش بازار سرمایه گفت: این انتظار وجود دارد که شرکت‌های بیمه در حوزه سرمایه‌گذاری به مراتب از سایر بخش‌های اقتصادی حضور فعال‌تری داشته باشند که متاسفانه اکنون اینطور نیست. ما در بخش سرمایه‌گذاری، به کمک بازار سرمایه نیاز داریم و این آمادگی وجود دارد تا با این بخش‌ها همکاری نزدیکی داشته باشیم. اگر بسترهای لازم مهیا شود و رویکرد نسبت به صنعت بیمه تغییر کند، اتفاق بزرگی در این حوزه رخ خواهد داد، چرا که صنعت بیمه، هنوز جایگاه اصلی خود را در کشور پیدا نکرده است.

http://tejaratava.ir/?p=42008

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.