• امروز : یکشنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۱
0
با حضور سعید شریف زاده؛

نشست خبری ستاد اربعین شرکت ملی پست برگزار شد

  • کد خبر : 61960
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۲
نشست خبری ستاد اربعین شرکت ملی پست برگزار شد
سعید شریف زاده، عضو هیئت مدیره و رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست در نشست خبری ستاد اربعین شرکت ملی پست گفت: «ارائه خدمات ویژه پست به زائرین اربعین، در شرکت ملی پست از چندماه قبل و با توزیع حدود 2 میلیون و 679 هزار گذرنامه آغاز شده است.»


به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست؛ نشست خبری ستاد اربعین شرکت ملی پست صبح امروز ششم شهریور ۱۴۰۱ با موضوع خدمات شبکه پستی کشور در راهپیمایی اربعین حسینی با حضور سعید شریف‌زاده عضو هیئت مدیره و رئیس  ستاد اربعین این شرکت، محسن وطن پرست مدیرکل مهندسی عملیات پستی و امور پیمانکاران، محمدباقر بومیان دستیار مدیرعامل و دبیرستاد اربعین، محمد رحیمی معاون دفتر ارتباطات شرکت ملی پست و جمعی از اصحاب رسانه با موضوع تشریح خدمات شبکه پستی کشور در راهپیمایی اربعین حسینی برگزار شد.
توزیع تعداد ۲ میلیون و ۶۷۹ گذرنامه زائران اربعین حسینی
سعید شریف زاده در این نشست با بیان اینکه ارائه خدمات ویژه پست به زائرین اربعین، در شرکت ملی پست از چندماه قبل و با توزیع ۲ میلیون و ۶۷۹ هزار گذرنامه که ۳۹ درصد آن مربوط به مرداد ماه است، آغاز شده است از ارائه خدمت «سرویس پست‌یافته» در راهپیمایی اربعین نام برد و افزود: «شرکت ملی پست در کشور عراق و در شهرهای نجف و کربلا و مسیرهای بین این دو شهر مقدس، پایگاه‌هایی ایجاد کرده که اسناد و مدارک پیدا شده را ساماندهی و پس از ثبت در سامانه پست یافته در کمترین زمان ممکن در کشور به صاحبان آنها تحویل می دهد.»
حمل نذورات هموطنان به موکب های حسینی
رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست افزود: «طی جلساتی که با ستاد عتبات عالیات کشور و ستاد بازسازی عتبات عالیات داشتیم، آمادگی شرکت ملی پست، را برای حمل نذورات هموطنان به موکب ها تا نقاط پایانه‌های مرزی کشور عراق اعلام کردیم.»وی با اشاره به اینکه؛ شرکت ملی پست، در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، دو موکب در مرز مهران دایر کرده بود اضافه کرد: «در راهپیمایی اربعین نیز این موکب‌ها برپا می‌شوند.»عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست با اشاره به تاکید مدیرعامل شرکت ملی پست مبنی بر بهره‌گیری از کمک‌های مردمی، افزود: «بر این اساس نذر پویش خدمت کارکنان پست به صورت داوطلبانه، با اهدای نذورات، حضور در پایگاه‌های خدمات‌رسانی و میزهای خدمت در راهپیمایی اربعین، بدون چشمداشت و پاداش مالی اجرا خواهد شد.»
اطلاع رسانی گسترده خدمات شبکه پستی کشور در راهپیمایی اربعین حسینی
​​​​​​شریف زاده؛ با اشاره به اینکه روابط عمومی شرکت‌ملی پست به صورت گسترده در حال اطلاع‌رسانی خدمات ستاد اربعین است، افزود: «برنامه‌های اطلاع‌رسانی به صورت های مختلف و در قالب خبر، پوستر، موشن‌گرافی و … تهیه شده است که در طول اجرای رویداد فرهنگی- مذهبی اربعین، با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌های مختلف پخش خواهد شد.»وی اذعان داشت:« کارکنان شرکت ملی پست در حوزه‌ی مسئولیت خود، همواره با سعه‌ی صدر، آرامش و دلسوزی پاسخگوی سوالات و درخواست‌های هموطنان و زائرین هستند.»رئیس ستاد اربعین شرکت ملی پست اضافه کرد: «مدیرعامل شرکت ملی پست درسفر اخیر خود به کشورعراق، نشست‌هایی با مدیرعامل پست عراق، رئیس پست اقلیم کردستان، کنسولگری کربلا و نجف و ستاد عتبات عالیات نجف داشته است که طی آن هماهنگی‌های لازم در خصوص برگزاری رویداد اربعین صورت پذیرفته است.»
ارائه خدمت پست یافته در مسیر راهپیمایی اربعین حسینی
در ادامه این جلسه محسن وطن پرست، مدیرکل مهندسی عملیات پستی و امور پیمانکاران شرکت ملی پست در توضیح سرویس «پست‌یافته» شرکت ملی پست، گفت: “پست یافته” سرویس پرمنفعت و کمتر شناخته شده ای است که هموطنان را در یافتن مدارک مفقودی شان یاری می‌کند.» وی ادامه داد: «مدارک شناسایی و اسناد یافت شده توسط مردم که در صنادیق پستی ریخته می‌شوند، همه‌روزه جمع‌آوری و اطلاعات آنها در سامانه پست یافته ثبت می گردد.» اتصال به سامانه چاپار و شاهکار و ارسال پیامک “پیدا شدن مدارک” به دارنده‌ی شماره‌ موبایلی که به نام صاحب کد‌ملی یافت شده ثبت شده است، قابلیت ثبت سفارش غیر حضوری درخواست ارسال مدارک و همچنین قابلیت تبادل اطلاعات حضوری و الکترونیکی با سایر دستگاهها نظیر مترو، آستان‌های متبرک و…، مواردی بود که وطن پرست به عنوان امکانات و قابلیت‌های جدید سرویس پست‌یافته به آنها اشاره کرد.
مدیرکل مهندسی عملیات پستی و امور پیمانکاران شرکت ملی پست، با بیان اینکه سامانه پست‌یافته قرار است در ایام اربعین به طور اختصاصی برای اشیایی نظیر کوله، ساک و موبایل هم استفاده شود، در خصوص خدمت توزیع گذرنامه عنوان کرد: «استفاده از ظرفیت‌ حمل و نقل هوایی برای ارسال سریع تر مرسوله‌ها در شرکت ملی پست پیش‌بینی شده است و امکان رهگیری گذرنامه به صورت ۲۴ ساعته در سامانه ۱۹۳ شرکت ملی پست

وجود دارد.»
وی با بیان اینکه در مرزهای خروجی با کشور عراق به زائرین فرم ثبت مشخصات و بارکد مرتبط با آن داده می‌شود که با چسباندن به کوله پشتی و گوشی‌های هوشمند، امکان شناسایی آن‌ها در سامانه پست یافته فراهم می‌شود، عنوان کرد: « افزایش نوبت‌های فوق‌العاده جمع‌‌آوری مرسولات گذرنامه از اداره گذرنامه به مرکز تجزیه و مبادلات، افزایش ساعت کار مراکز پستی برای ارسال و توزیع گذرنامه ها، افزایش پیک‌های توزیع و همچنین امکان رهگیری گذرنامه به صورت ۲۴ ساعته با کدملی در پورتال شرکت ملی پست از اقدامات شایان توجه پست در این زمینه است.»
وطن پرست در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر توزیع مناسب بارکدهای قابل رهگیری در سامانه پست‌یافته بیان کرد: « تمام پیش‌بینی‌ها برای توزیع مطلوب بارکدها شده است، برچسب های ارائه خدمت پست یافته در اربعین از شنبه دوازدهم شهریور در مراکز استانهای کشور توزیع می‌شود و زائران می‌توانند این برچسب‌ها را روی کوله یا تلفن همراه خود بچسبانند.»
اجرای طرح عاشقانه های حسینی
بومیان، دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست، از اجرای طرح عاشقانه های حسینی برای نخستین‌بار خبر داد و گفت: «امسال کسانی که امکان تشرف به اربعین را ندارند می توانند نامه های خود را به شرکت ملی پست تحویل دهند تا رایگان به عتبه مقدسه تحویل داده می شود.»وی همچنین از اجرای طرح ۴۰ لبیک از روز عاشورا تا اربعین و انتشار گسترده‌ی موضوعات و متون معنوی حماسه‌ی کربلای حسینی در سطح شرکت ملی پست و شبکه‌‌های اطلاع‌ رسانی آن خبر داد و افزود: «خدمت “پست‌یافته” در  مسیرهای راهپیمایی جاماندگان اربعین و زائرین بارگاه حضرت عبدالعظیم‌حسنی نیز ارائه خواهد شد.»
دبیر ستاد اربعین شرکت ملی پست با اشاره به اینکه در سالهای گذشته، ادارات پست در مسیرهای داخلی راهپیمایی اربعین و شهرهای مرزی به صورت خودجوش، اقدام‌ به برپایی موکب و پذیرایی از راهپیمایان اربعین می‌کرده‌اند، افزود:« شرکت ملی پست، امسال با تشکیل ستاد اربعین به صورت نظام‌مند، اقدامات و فعالیت‌های شایان توجهی در تکریم زائرین حضرت سیدالشهدا ارائه خواهد داد.»

http://tejaratava.ir/?p=61960

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.