• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4
رکورد پذیره‌نویسی صندوق‌های درآمد ثابت شکسته شد

مشارکت ۱۰۰۰میلیارد تومانی سرمایه‌گذاران «نخل» در ۳۰ دقیقه

  • کد خبر : 57648
  • ۲۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۶
مشارکت ۱۰۰۰میلیارد تومانی سرمایه‌گذاران «نخل» در ۳۰ دقیقه
مدیر عامل شرکت تامین سرمایه خلیج فارس با اعلام شکسته شدن رکورد جذب منابع در فرآیند پذیره‌نویسی صندوق‌های درآمد ثابت در بازار سرمایه، گفت: پذیره‌نویسی صندوق با درآمد ثابت «نخل» خلیج فارس امروز ۲۱ تیرماه، در بازه زمانی ۳۰ دقیقه با مشارکت حداکثری شرکت‌های زیر مجموعه گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، نهادهای حقوقی بازار سرمایه و اشخاص حقیقی صورت پذیرفت.



به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت تامین سرمایه خلیج فارس، جواد عشقی‌نژاد اظهار داشت: در این پذیره‌نویسی در زمان ۳۰ دقیقه سقف واحد قابل پذیره‌نویسی صندوق مذکور ۹۹۰ میلیون واحد، تکمیل شده و در نوع خود رکوردی جدید در بازار سرمایه به ثبت رساند.
وی درباره تعداد مشارکت کنندگان، تصریح کرد: در پذیره‌نویسی صندوق با درآمد ثابت نخل خلیج فارس ۱۰۳۹ نفر از اشخاص حقیقی و ۱۶ نهاد حقوقی شرکت کردند تا نماد «نخل» به عنوان اولین صندوق شرکت تامین سرمایه خلیج فارس، رکورددار بالاترین جذب منابع در فرآیند پذیره‌نویسی صندوق‌های درآمد ثابت در بازار سرمایه باشد.
وی خاطر نشان کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت یکی از کم ریسک‌ترین انواع صندوق‌های هستند که سودی بیش از سود بانکی برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده و با توجه به موضوع تعلق مالیات به سپرده بانکی اشخاص حقوقی این ابزار یکی از پر کاربرد‌ترین روش‌های مدیریت نقدینگی در اختیار شرکت‌ها است. این صندوق‌ها منابع در اختیار را در سپرده‌های بانکی، اوراق مشارکت، و سهام بنیادی در بازار سرمایه سرمایه‌گذاری می‌کنند. سهامداران ریسک گریز و شرکت‌های حقوقی که تمایل دارند تا سودی قابل اطمینان با حداقل ریسک و بازده مطلوب را دریافت کنند، می‌توانند مخاطب صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت باشند.

http://tejaratava.ir/?p=57648

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.