• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
4
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی:

مساعدت سازمان‌های بیمه‌گر درافزایش تعرفه ها و کاهش پرداخت از جیب مردم

  • کد خبر : 18573
  • ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۷
مساعدت سازمان‌های بیمه‌گر درافزایش تعرفه ها و کاهش پرداخت از جیب مردم
معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی از مساعدت سازمان‌های بیمه‌گر از جمله سازمان بیمه سلامت ایران درافزایش تعرفه های خدمات درمانی تقدیر کرد.

دکترمحمد جهانگیری در گفت‌وگو با پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص تعرفه های درمانی بیان کرد: ما همواره سعیمان بر این بود که تناسبی بین تعرفه بخش دولتی و خصوصی ایجاد کنیم و باری را از دوش مردم برداریم به همین دلیل تعرفه جزء حرفه ای در بخش دولتی رشد بیشتری یافت و با مساعدتی که سازمانهای بیمه گر کردند سهم آن‌ها در این حوزه بیشتر شد تا بار بیشتری از مردم برداشته شود.

وی ادامه داد: از طرفی متناسب با حقوق و دستمزدی که در دولت و مجلس مصوب شده بود توانستیم رشد حقوق حرفه ای و حق العلاج پزشکان را داشته باشیم. همچنین به مباحثی از جمله روش اجرا نسخه الکترونیک و سطح یک خدمت بیشتر پرداخته شد تا از این طریق بتوانیم آینده خوبی را برای جامعه پزشکی و مردم رقم بزنیم.

معاون نظارت وبرنامه ریزی سازمان نظام پزشکی بیان کرد: پیشنهاد سازمان نظام پزشکی براساس تورم رشد ۳۲ درصدی تعرفه بود ولی در نهایت با توجه به شرایط اقتصادی کشور  28.5 درصد تعیین شد.

وی افزود: متاسفانه با توجه به شرایط بودجه ای کشور و وضعیت اقتصادی مردم نمی شد به واقعیت ها نزدیک شد ولی متناسب با آن برای نگه داشت سیستم تمام سعی خود را انجام دادیم.

جهانگیری گفت: ما با منطقی بودن تعرفه‌ها فاصله زیادی داریم. از طرفی باید توجه داشت که تورم واقعی با تورم اعلامی متفاوت بوده و به خصوص در حوزه سلامت ۱٫۵ برابر است که باید در تصیمات مد نظر قرار گیرد که تمام تلاشمان را خواهیم کرد تا در سالهای آینده به سمت واقعی تر شدن تعرفه‌ها حرکت کنیم.

http://tejaratava.ir/?p=18573

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.