• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
3

مدیر مرکز تحقیقات مواد معدنی ایران – یزد خبر داد: امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه در زمینه برگزاری کارگاه گوهرتراشی

  • کد خبر : 59541
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۲
مدیر مرکز تحقیقات مواد معدنی ایران – یزد خبر داد: امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه در زمینه برگزاری کارگاه گوهرتراشی

احسان عزیزی از امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه درخصوص برگزاری کارگاه آموزشی گوهرتراشی با حضور مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد و مدیر کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان یزد خبر داد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران،احسان عزیزی با بیان این مطلب گفت: تفاهم نامه همکاری در خصوص تکمیل چرخه کارآفرینی گوهرتراشی در مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد به امضا رسید.
وی در ادامه افزود: این کارگاه در سال ۱۴۰۱ و در راستای ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی و با هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد ریال در مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد به نمایندگی از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و با حمایت های مالی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران تجهیز شد که در آینده نزدیک با حضور مسئولین ملی به بهره برداری خواهد رسید.
عزیزی در این مراسم اظهار کرد: گوهر تراشی امروزه به دلیل استقبال قابل توجه مردم جهان به سنگ های تزیینی و قیمتی، مورد توجه ویژه قرار گرفته که از اینرو مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد به نمایندگی از شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران و در راستای نیل به اهداف شعار سال ۱۴۰۱ (سال تولید،دانش بنیان و اشتغال آفرین) ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری، نسبت به تجهیز این کارگاه با هدف تربیت نیروی انسانی ماهر از عموم افراد جامعه و با هر مدرک تحصیلی اقدام کرده است.
وی عنوان کرد: کار آموزان با کسب مهارت در این دوره علاوه بر دریافت گواهی معتبر از سوی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای کشور، با اعطای تسهیلات کم بهره از محل منابع اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی می توانند سهمی در بازار کار داشته باشند.
عزیزی همچنین اشاره کرد: این دوره از سری دوره های مهارت آموزی معدن و صنایع معدنی است که در محل مرکز تحقیقات مواد معدنی یزد برگزار می شود.
وی اضافه کرد: ایجاد اشتغال پایدار در گرو همکاری های بین بخشی است که در این حوزه امیدواریم با حضور شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران،سازمان آموزش فنی و حرفه ای کل کشور،اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کل کشور و طرح ملی گوهرسنگ یک کار تیمی و همکاری بین بخشی موثر را در زمینه اشتغال پایدار شاهد باشیم.

http://tejaratava.ir/?p=59541

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.