• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
0

مدیر عامل بانک صنعت و معدن: بخش تولید، پیشران رشد اقتصادی کشور است

  • کد خبر : 58635
  • ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
مدیر عامل بانک صنعت و معدن: بخش تولید، پیشران رشد اقتصادی کشور است

علی خورسندیان: بخش تولید، پیشران رشد اقتصادی کشور است و بر این اساس تامین مالی بخش صنعت و معدن در درجه اول اهمیت برای بانک های تخصصی و توسعه ای مرتبط با این حوزه قرار دارد.

 به گزارش تجارت آوا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بانک صنعت و معدن، علی خورسندیان در مجمع عمومی عادی سالیانه بانک صنعت و معدن ضمن قدردانی از همراهی و تعامل اعضاء مجمع و تشکر از زحمات مدیران و کارکنان این بانک، گزارشی از عملکرد یک سال گذشته این بانک ارائه داد.
مدیر عامل بانک صنعت و معدن با استناد به ماموریت‌ها و وظایف تکلیف شده قانونی به این بانک، از پرداخت بیش از ۴۸۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزی و ریالی در سال ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در سال گذشته ۱۰۴ طرح صنعتی با تسهیلات این بانک وارد چرخه تولید شد و اعلام می کنم در بازه یکساله مذکور، حدود ۴۴۰ فقره تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت شده است.
وی از وصول بالغ بر ۴۵۳ هزار میلیارد ریال از مطالبات این بانک در سال گذشته خبر داد و افزود: در بازه زمانی یاد شده سپرده های سرمایه‌گذاری بلندمدت از رشد ۱۷۱درصدی برخوردار بوده و گشایش اعتبارات اسنادی ریالی این بانک به میزان ۱۸۹ درصد افزایش داشته است.
خورسندیان طراحی نظام گزارش گیری پویا، جامع و دقیق برای مدیریت ریسک، تدوین سیاست‌های گروه( شرکت مادر و واحدهای تابعه) با رعایت ضوابط و مقررات و مسئولیت در قبال شرکت‌های تابعه در خصوص وجود چارچوب حاکمیتی روشن و متناسب با ساختار، کسب و کار و ریسک ها و اقدام لازم برای کسب مجوزهای قانونی و تکمیل اعضای کمیته های نظارتی را از دیگر اقدامات این بانک در راستای انجام وظایف تکلیف شده عنوان کرد.
طبق توضیحات مدیر عامل بانک صنعت و معدن، برگزاری ۱۰ مرحله مزایده جهت فروش سهام شرکت‌های تابعه این بانک و فروش ۲۷ مورد از اموال تملیکی به ارزش تقریبی ۴۹۹ میلیارد ریال در راستای اجرای تکالیف مواد ۱۶ و ۱۷ قانون رفع موانع تولید، انجام شده است.
وی در ادامه گزارش خود، به دستاوردهای بانک صنعت و معدن در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و عملیاتی کردن سامانه‌های استعلام اسناد تجاری و اوراق مولد (گام) را از جمله دستاوردهای این بانک نام برد و تصریح کرد: اقداماتی همچون اتصال سامانه استعلام اسناد تجاری به سامانه بانکداری متمرکز، راه‌اندازی سامانه برات الکترونیک و طراحی سکو با قابلیت اتصال به سرویس‌های حاکمیتی و ابزارهای پرداخت سامانه بانکداری متمرکز نیز در حال اجراست، امکان ارائه نسخه الکترونیکی قرارداد تسهیلات اعطایی فراهم شده و سامانه های نظارتی شامل سامانه ردیابی وجوه، سامانه برخط مالی، سامانه برخط کارت و سامانه برخط مدرن راه اندازی شده است.
پیاده سازی کامل چرخه مدیریت بهره‌وری از دیگر مواردی بود که خورسندیان در گزارش خود به آن اشاره کرد؛ بر این اساس، بانک صنعت و معدن با بهره‌گیری از خدمات مشاور و همکاری و راهنمایی وزارت امور اقتصادی و دارایی، برای ۲ سال متوالی، به عنوان اولین و تنها بانک دولتی، موفق به اخذ تاییدیه این وزارتخانه در اجرای چرخه مدیریت بهره‌وری شده است و کسب رتبه اول به عنوان بانک برتر جشنواره شهید رجایی از سوی این وزارتخانه دستاورد دیگری برای این بانک در سال گذشته بوده است.
در ادامه این جلسه، وزیر امور اقتصادی و دارایی بر جایگاه بانک‌های توسعه ای در نظام اقتصادی کشور تاکید کرد و در نظر گرفتن وجه تمایزات متناسب با رسالت این بانک‌ها را ضروری دانست.
همچنین در این جلسه، از اصلاح ساختار مالی بانک‌ها خبر داده شد که افزایش سرمایه، اجرای سیاست‌های جدید در تقسیم سود و وصول مطالبات بانک‌ها از دولت، جزء این اصلاحات خواهد بود.
گفتنی است مجمع عمومی عادی سالیانه بانک صنعت و معدن روز چهارشنبه، ۲۹ تیرماه با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی ، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی و سایر اعضاء مجمع برگزار و در پایان گزارش حسابرس و بازرس قانونی بانک به همراه صورتهای مالی تلفیقی گروه و بانک برای دوره مالی منتهی به پایان اسفندماه سال ۱۴۰۰ ارائه شد و مورد تصویب اعضاء قرار گرفت.

http://tejaratava.ir/?p=58635

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.