• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
3

مدیرعامل سازمان بنادر با فرمانده نیروی دریایی سپاه دیدار کرد

  • کد خبر : 38021
  • ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴
مدیرعامل سازمان بنادر با فرمانده نیروی دریایی سپاه دیدار کرد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریایی و فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران با هم دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی، در دیدار سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با علی اکبر صفایی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر تقویت و توسعه همکاری‌های دو در اجرای برنامه‌های راهبردی دریایی کشور و امنیت دریانوردی تاکید شد.

در این دیدار که در دفتر مدیرعامل سازمان بنادر برگزار شد، طرفین بر لزوم همکاری‌های بیشتر و تقویت و تعمیق همکاری‌های نظامی و تجاری در پهنه‌های دریایی کشور و اعمال حاکمیت دریایی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در این دیدار گفت: سازمان بنادر و دریانوردی و سپاه از زمان دفاع مقدس تاکنون باهم اقدامات مشترکی را در حوزه دریاها داشته‌اند و این همسویی و هم‌افزایی با قدرت ادامه دارد.

سردار دریادار تنگسیری افزود: حضور نیروی دریایی ارتش و سپاه در دریا و سواحل علاوه بر مراقبت و دفاع از مرزها و کیان جمهوری اسلامی، آرامش و تجارت امن را برای کشورمان به ویژه ساکنان استان‌های ساحلی به وجود آورده و هزینه‌های امنی را به شدت کاهش داده اند.

وی تاکید کرد: نیروی دریایی سپاه و ارتش دو بال هم افزا در تأمین امنیت دریا بوده که همواره با حضور در سواحل، بنادر و حتی نقاط دور دست امنیت و آرامش و همچنین ثبت را در منطقه تأمین می‌کنند تا کشورمان در ساحل امن قرار گیرد.

دریادار تنگسیری خاطرنشان کرد: این نیروها در طول هشت سال دفاع مقدس با شهادت، جانبازی اسارت، رشادت و دلاورمردی های فراوانی از خود نشان دادند که علاوه بر تجربه اندوزی و افزایش توان دفاعی، درس بزرگی برای آیندگان داد که جوانان نیرومند کشورمان اجازه نمی‌دهند کشوری نگاه بد به ما داشته باشد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این دیدار حضور مقتدرانه نیروهای مسلح را بستر ساز ایجاد تجارت دریایی امن در منطقه دانست و گفت: ثبات و امنیت آب‌های بین‌المللی و مرزهای آبی کشور مرهون حضور مقتدرانه، رشادت‌های همه نیروهای دریایی در پهنه اقیانوس‌ها و دریاها و سند افتخاری برای جامعه دریایی و بندری کشور است.

صفایی مشارکت و هم‌افزایی نیروهای نظامی و دیگر ارگان‌های دریایی را موجب برکات بیشتر و توسعه دریا محور و اقتصاد دریا پایه عنوان کرد و ادامه داد: تأمین امنیت در آب‌های حاکمیتی و بین‌المللی و عبور و مرور امن هزاران کشتی نفتکش و تجاری مرهون امنیت پایدار از سوی نیروهای مسلح است که همواره مورد توجه سازمان جهانی دریانوردی نیز قرارگرفته و این سازمان بارها مراتب تقدیر خود را از تلاش‌های ارگان‌های نظامی ایران ابراز داشته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی نیروی دریایی سپاه و ارتش و دریابانی را بازوان توانمند اقتصاد دریا محور توصیف کرد و گفت: نقش این دریادلان در حوزه‌های مختلف به ویژه توقیف شناورهای متخلف، مشارکت در عملیات‌های جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی نقش مؤثر و بی‌بدیل است.

http://tejaratava.ir/?p=38021

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.