• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
2

مجمع عمومی سالانه شرکت «مجتمع فولاد خراسان»برگزار شد

  • کد خبر : 57349
  • ۱۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
مجمع عمومی سالانه شرکت «مجتمع فولاد خراسان»برگزار شد

کسری غفوری، مدیرعامل شرکت فولاد خراسان در مجمع عمومی سالانه این شرکت با بیان این که فولاد خراسان در سال گذشته بیش از پنج ماه قطع برق و گاز داشت افزود: خوشبختانه امسال این مشکلات با مدیریت در حوزه انرژی کمتر شده است.

غفوری با بیان این که رکورد بیشترین فروش در بورس کالامتعلق به شرکت ما است، بیان کرد: با افزایش فروش داخلی و صادراتی در سال ۱۴۰۰، سود خالص شرکت بیش از ۲۲۰ درصد نسبت به سال ۱۳۹۹ رشد داشته است.

وی افزود: برای نخستین بار توانستیم بازارهای جدید صادراتی را فتح کنیم به بازار صادراتی قزاقستان و سوریه و جمهوری چک وارد شویم.

وی در گزارش به مجمع عمومی افزود: با توجه کمبود بارندگی و آب در کشور، جهت رفع نگرانی کمبود آب، پساب شهر نیشابور را به مدت ۲۵ سال خریدیم. حدود ۴۰ درصد از این پساب به مصرف ما می‌رسد و می‌توانیم باقی‌مانده آن را در اختیار سایر حوزه های فعال در شهرستان اعم از کشاورزی و صنایع و … قرار دهیم.

به گفته غفوری، فولاد خراسان بیش از ۶ درصد از سهم تولید میلگرد در کشور، ۵ درصد سهم تولید بلوم و بیلت و ۳ درصد از سهم تولید آهن اسفنجی در کشور را در اختیار دارد.
وی ادامه داد: در سال گذشته توانستیم یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن گندله را با وجود توقف بیش از ۱۳۵ روز تولید در این واحد به ثبت برسانیم.

به گفته غفوری، برای سال جاری تولید دو میلیون تن گندله، یک میلیون و ۴۳۰ هزار تن آهن اسفنجی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شمش فولادی و ۶۰۰ هزار تن محصولات سبک ساختمانی هدف‌گذاری شده است.

همچنین در سال جاری فروش ۵۱۰ هزار تن محصولات سبک ساختمانی در بازار داخلی و ۹۰ هزار تن در بازار صادراتی، همچنین ۳۱۹ هزار تن شمش فولادی برای بازار داخلی و ۲۶۰ هزار تن از این محصول برای فروش در بازار صادراتی در نظر گرفته شده است.

به گفته کسری غفوری با صادرات نزدیک به ۸۰ هزار تن میلگرد در بازارهای صادراتی که نسبت به سال قبل از آن بیش از ۶۱۰ درصد رشد را نشان می‌دهد و کاهش ۳۰ درصدی فروش شمش فولادی در بازارهای داخلی و صادراتی ناشی کاهش تولید به علت قطعی برق و گاز، در سال ۱۴۰۰، از محل درآمد صادراتی ۶۴ درصد، از درآمد فروش داخلی ۴۲ درصد افزایش درآمد داشته و درآمد کلی شرکت حدود ۴۵ درصد نسبت به سال قبل از آن رشد داشته است.
مدیرعامل فولاد خراسان همچنین اعلام کردبرای سال ۱۴۰۱ کسب ۱۸۱ هزار میلیارد ریال درآمد در نظر گرفته شده که با بهای تمام شده به میزان ۱۴۶ هزار میلیارد ریال، سود شرکت به میزان ۳۷ هزار میلیارد ریال هدف‌گذاری شد

http://tejaratava.ir/?p=57349

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.