• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4

قیمت گازوئیل سال آینده افزایش نمی‌یابد

  • کد خبر : 38237
  • ۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
قیمت گازوئیل سال آینده افزایش نمی‌یابد

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: تاکنون صحبتی درباره افزایش نرخ گازوئیل در بودجه سال آینده به میان نیامده است.

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی در نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر درباره قیمت پیشنهادی گازوئیل در لایحه بودجه سال آینده گفت: تاکنون صحبتی درباره افزایش قیمت گازوئیل نشده است.

وی درباره سفرهای زمینی به ترکیه گفت: منتظر مجوز دولت ترکیه هستیم تا تردد اتوبوسی به این کشور آغاز شود.

به گفته امانی، سفر زمینی به سوریه نیز انجام خواهد شد که منتظر بررسی و نهایی شدن راه‌های دارای امنیت مسافران اتوبوسی به سوریه هستیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص گردش مالی بخش حمل و نقل گفت: برآورد ما از گردش مالی صنعت حمل و نقل بخش خصوصی ۸۰ هزار میلیارد تومان است. درآمد سازمان راهداری نیز از محل صدور بارنامه ۴ درصد به ازای هر بارنامه صادره است.

وی یادآور شد: ۲۲۱ هزار کیلومتر راه اصلی، شریانی، فرعی و روستایی داریم که ۷۲ هزار میلیارد تومان برای نگهداری مطلوب آنها بودجه لازم است اما در بدبینانه‌ترین حالت ۲۸ هزار میلیارد تومان صرفاً برای نگهداری راه‌های پرتردد لازم است. در حالی که درآمد سازمان راهداری سال گذشته تنها ۴.۷ هزار میلیارد تومان بود که ۲ هزار میلیارد تومان آن برای نوسازی ناوگان، اقدامات جاری، ساخت پایانه‌های مرزی و حقوق و مزایای پرسنل مصرف شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره دوربین‌های جاده‌ای گفت: ۲۰ درصد دوربین‌های ثبت تخلفات جاده‌ها نقص فنی دارند، ۴۰۰ دستگاه دیگر به زودی به مجموع دوربین‌های سازمان افزوده می‌شود که تعداد دوربین‌های دارای نقص فنی به کمتر از ۱۰ درصد کاهش می‌یابد.

وی هزینه هر یک دوربین ثبت تخلفات جاده‌ای را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان عنوان و اظهار کرد: برخی دوربین‌ها تخریب یا سرقت می‌شوند.

وی درباره مشکلات رانندگان در سفر به جمهوری آذربایجان گفت: منطقه‌ای که پیش از این کامیون‌های ایرانی برای تردد به ارمنستان از آن استفاده می‌کردند به جزئی از خاک آذربایجان تبدیل شده و این کشور از رانندگان ایرانی عوارض دریافت می‌کند.

معاون وزیر راه ادامه داد: دنبال راه جدیدی هستیم که از خاک آذربایجان رد نمی‌شود. این مسیر ۷۰ کیلومتر راهسازی نیاز دارد و ارمنستان از شرکت‌های ایرانی برای ساخت این جاده استفاده خواهد کرد. همچنین در حال مذاکره با آذربایجان هستیم تا از مسیر قبلی اخذ عوارض لغو شود. پس از آنکه آذری‌ها اخذ عوارض را از کامیون‌های ایرانی آغاز کردند مذاکراتی با روس‌ها داشتیم و باکو مدتی اخذ عوارض را لغو کرد اما دوباره عوارض گیری را آغاز کرده است.

http://tejaratava.ir/?p=38237

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.