• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
4
معاون رییس جمهور در بازدید از تونل انتقال آب سد کانی سیب به دریاچه ارومیه عنوان کرد:

قدردان همت فرزندان ملت، انسان‌های بزرگ و مصمم برای احیای دریاچه ارومیه هستم

  • کد خبر : 13059
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
قدردان همت فرزندان ملت، انسان‌های بزرگ و مصمم برای احیای دریاچه ارومیه هستم
محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه روز دوشنبه 13 بهمن ماه از روند احداث تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه بازدید کرد و در جریان اقدامات انجام شده در این خصوص قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران، در این بازدید که با حضور عیسی کلانتری معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی، مدیران دستگاه های اجرایی استانی و اعضای ستاد احیای دریاچه به میزبانی مهندس رضوی مدیر عامل شرکت آب و نیرو برگزار شد، آخرین اقدامات در راستای احداث کامل تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه تشریح شد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: افتتاح این پروژه و انتقال آب از سد کانی سیب به دریاچه ارومیه در احیای دوباره این دریاچه بسیار مهم و اثرگذار است و من قدردان همت فرزندان ملت، انسانهای بزرگ و مصمم برای احیای دریاچه ارومیه هستم.

 وی افزود: چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ادامه روند احداث تونل انتقال آب کانی سیب به دریاچه ارومیه اختصاص یافته است.

دکتر نوبخت زمان تقریبی اتمام پروژه را تا اواخر دولت دوازدهم عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌ها و استهلاک تجهیزات، اعتبار جدیدی تا هفته آینده به این طرح تزریق خواهد شد و مجری طرح نیز برای افتتاح طرح تا پایان دولت دوازدهم قول مساعد دادند.

مهندس رضوی مدیرعامل شرکت اب و نیرو در جریان این بازدید ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت طرح گفت: تاکنون بیش از ۳۴ کیلومتر از تونل ۳۵.۵ کیلومتری انتقال آب از کانی سیب به دریاچه ارومیه حفاری شده و با حل مشکل در ۱.۵ کیلومتر باقی مانده، احتمال افتتاح این تونل تا پایان دولت دوازدهم وجود دارد.

وی افزود: در این ۱.۵ کیلومتر باقی مانده، معضل تولید آب، دستگاه های حفار را با مشکل مواجه کرده که با حفر ۱۰ حلقه چاه به عمق ۱۰۰ و ۱۲۰ متر، مجری و پیمانکار و مشاور پروژه در صدد حل مشکل برآمده اند.

مدیر عامل شرکت آب و نیرو اضافه کرد: در عملیات حفاری این تونل یکی از پیچیده‌ترین و متنوع‌ترین شرایط زمین‌شناسی حفاری مکانیزه تونل‌های بزرگ انتقال آب در این پروژه در حال تجربه است؛ شرایطی که در برخی مقاطع با سختی سنگ‌های کوارتزی مواجه و اکنون در شرایط آبرفتی با مصالح درشت‌دانه شنی مواجه شده است و همه ظرفیت تخصصی و تجربیات برای حل این مشکل به کار گرفته شده است.

http://tejaratava.ir/?p=13059

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.