• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
1

فولاد مبارکه با رکورد جدیدش از خروج ۳۰۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرد/ افزایش ۷۰۰ هزار تنی معادل یک واحد تولیدی فولاد در کشور است

  • کد خبر : 17631
  • ۰۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
فولاد مبارکه با رکورد جدیدش از خروج ۳۰۰ میلیون دلار ارز از کشور جلوگیری کرد/ افزایش ۷۰۰ هزار تنی معادل یک واحد تولیدی فولاد در کشور است

معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه دستیابی به رکورد تولید ۷ میلیون تن فولاد خام در این شرکت طی سال ۹۹ غرورآفرین است، گفت: افزایش بیش از ۵۵۰ هزار تنی تولید فولاد خام در شرکت فولاد مبارکه به معنی جلوگیری از خروج ۳۰۰ میلیون دلار ارز از کشور و پایداری بیشتر صنایع پایین دستی فولاد است.

عباس اکبری محمدی در گفت‌وگو با ایراسین درباره آخرین رکورد تولیدی شرکت و گروه فولاد مبارکه اظهار کرد: با توجه به اینکه سال ۹۹ توسط مقام معظم رهبری به نام جهش تولید مزین شده بود، از ابتدای این سال برنامه‌ریزی‌های منسجمی برای اجرای منویات مقام معظم رهبری در فولاد مبارکه آغاز شد. در پایان سال نیز علی‌رغم همه محدودیت‌ها و تحریم‌های چندباره‌ای که توسط آمریکا بر فولاد مبارکه اعمال شد، رکوردهای به دست آمده کام همه را شیرین کرد.

افزایش ۵۵۰ هزار تنی در کارخانه اصلی فولاد مبارکه

وی افزود: تولید ۷ میلیون تن فولاد خام (بیش از ۵۵۰ هزار تن افزون بر سال ۹۸) در فولاد مبارکه دستاورد غرورآفرینی بود که همه فولادمردان به کشور خود هدیه دادند و این رکورد در سایه عنایت الهی و همت، غیرت و مجاهدت های همه پرسنل زحمت کش فولاد مبارکه، پیمانکاران و تامین کنندگان زنجیره فولاد شکل گرفت.

معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های انجام شده از ابتدای سال با ثبت رکوردهای مختلف و افزایش تولید، زمینه را برای دستیابی به موفقیت نهایی مهیا کرد. آخرین رکوردی که پیش از رکورد تولید ۷ میلیون تن فولاد خام به ثبت رسید، رکورد روزانه ۱۴۰ ذوب در ناحیه فولادسازی بود. افرادی که در این زمینه تخصص دارند به خوبی می‌دانند، دستیابی به ۱۴۰ ذوب در یک روز نیازمند یک هماهنگی کامل همانند یک سمفونی موسیقیایی است.

جلوگیری از خروج ۳۰۰ میلیون دلار ارز از کشور

اکبری محمدی اضافه کرد: برای بیان اهمیت تولید ۵۵۰ هزار تن فولاد خام بیشتر از تولید سال ۹۸ دو نکته قابل ذکر است. ابتدا باید گفت این مقدار افزایش تولید، بیش از ۳۰۰ میلیون دلار ارزش دارد. بنابراین در صورتی که این مقدار تولید در فولاد مبارکه صورت نمی گرفت، نیاز کشور باید از طریق واردات تامین می‌شد و باید در این شرایط تحریمی ۳۰۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌شد. در نتیجه می‌توان گفت این مقدار تولید به معنی جلوگیری از خروج ارز در شرایط تحریمی و خودکفایی بیشتر کشور است.

وی ادامه داد: از سوی دیگر فولاد خام، یک محصول میانی است یعنی برای صنایع پایین دستی که از ورق های فولادی استفاده می‌کنند مواد اولیه محسوب می‌شود. تولید این مقدار مواد اولیه یعنی کسب و کار صنایع پایین دستی پایدارتر خواهد بود زیرا تامین مواد اولیه آن‌ها بهتر تداوم می‌یابد و از آنجا که این مواد از داخل کشور قابل تامین است، دستیابی به آن نسبت به واردات راحت‌تر بوده و در یک کلام اشتغال و کسب و کار در کشور در صنایع پایین دستی فولاد پایدارتر خواهد بود.

تحقق واقعی جهش تولید در فولاد مبارکه

معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه درباره تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در گروه فولاد مبارکه نیز گفت: در گروه فولاد مبارکه که شامل فولاد مبارکه، فولاد سبا و فولاد هرمزگان است؛ با همدلی، هماهنگی کامل و استفاده از همین فرمول به رکورد تولید ۱۰ میلیون تن فولاد خام در سال ۹۹ دست پیدا کردیم که برای تحقق این رکورد ما شاهد یک افزایش بیش از ۷۰۰ هزار تنی تولید فولاد در این گروه نسبت به تولید سال‌های قبل بودیم و این به معنای واقعی کلمه جهش تولید محسوب می شود.

رکوردی به مانند تاسیس یک واحد فولادی در کشور

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر پلنت یا واحد تولید فولاد در کشور ظرفیتی نزدیک به یک میلیون تن دارد، افزایش ۷۰۰ هزار تنی تولید فولاد در گروه فولاد مبارکه تقریبا معادل افزایش یک پلنت تولیدی فولاد در کشور است.

اکبری محمدی خاطرنشان کرد: شرکت فولاد سفید دشت که در نزدیکی فولاد مبارکه در حال ساخت است، با ظرفیت تولید ۸۰۰ هزار تن فولاد تاسیس شده است؛ بنابراین با افزایش ۷۰۰ هزار تنی تولید فولاد مبارکه، علاوه بر اینکه از تجهیزات و امکانات موجود به صورت بهره‌ورتر استفاده شده، به مانند تاسیس یک واحد فولادی و اضافه شدن یک واحد دیگر به ظرفیت تولید فولاد کشور است.

معاون بهره برداری شرکت فولاد مبارکه در پایان  از همه افرادی که به طور مستقیم و غیرمستقیم در این افزایش تولید نقش داشته‌اند، تشکر و قدردانی کرد.

http://tejaratava.ir/?p=17631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.